بسمه تعالی
گزارشی ازسخنان ایرادشده توسط جناب آقاي دکترمحبی درراستاي تعالی مدیریت مدرسه به شرح ذیل می باشد
(به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...)
- محورهاي کیفیت درمدرسه شامل:درونداد– فرایند- بروندادمی باشد.
- دراین طرح،فرایند،کیفیت بخشی می شود که هرچه فرایندهاي مدرسه بهسازي شود،برون دادمدرسه بهترخواهدشد مثل فرایند یاد دهی و یادگیري
- یک مدرسه مطلوب خودش رابه درصدهاي استانداردمیرساند.وهمیشه استانداردبه معنی کیفیت بخشی نیست بلکه استانداردبه معنی حدهاي تعریف شده گویند.
–کاربعدي تعالی مدیریت ،تدوین استاندارد
- ازمحتواي برنامه تعالی مدیریت،سندتحول ودرس ملی میباشد.
- ایمان،تفکروکارآفرینی همان هویت است.
- انواع یادگیري: الف) فردي ب)تیمی پ)سازمانی
- فرهنگ کارتیمی درکشورماضعیف است
- باید کارمان تیمی باشد ولی نگاهمان سیست میباشد و همه حس مشترکی داشته باشیم براي کیفیت مدرسه.
- درسندتحول،بجاي کلمه هدف ازکلمه شایستگی بکاررفته باشد.
- برنامه درس ملی شامل تعقل،ایمان،علم،عمل واخلاق میباشد.که مبانی این پنج کلمه ،گرایشات وجلوه هاي همان فطرت میباشد.
- درسندتحول: چشم انداز،ماموریت،اهداف وشایستگی بیان شده
- درمقایسه برنامه استراتژیک وعملیاتی، نتیجه میگیریم که دربرنامه استراتژیک تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم وتهدیدها را بشناسیم که این نوع برنامه ریزي نوعی برنامه ریزي تحلیلی است.
- درآخرفرمودند: هدف ازاین طرح نسبت رشدمدرسه هست نه مقایسه مدارس بایکدیگر.و اینکه رویکردهامهم هستندوسه کار اصلی مدرسه عبارتنداز:کجاهستیم؟ به کجامیخواهم برسم؟ وچگونه؟
----------------------------------------