جشنواره استانی معلم توانمند کلاس درس فعال

سلام واحترام خدمت همکاران گرامی  شیوه نامه جشنواره معلم توانمند کلاس درس فعال در کانال ایتا علوم اجتماعی وسوادرسانه ای استان قم بارگذاری شده است. 

ازطریق همین سایت امکان ثبت نام ومطالعه شیوه نامه نیز وجود دارد.

باامید به حضورفعال وحداکثری همکاران علاقه مند 

اعلام اثارمنتخب ارسال شده به مرحله کشوری مسابقات تولید محتوا

بسمه تعالی

ضمن تشکر از همکاران گرامی شرکت کننده در مسابقات اثار برتر راه یافته به مرحله کشوری به شرح زیر اعلام میشود

اینفوگرافیک جناب اقای محمدصالحی فر ناحیه1

 سرکارخانم زینب سلیمانی ناحیه3

پوستر           جناب اقای محمدصالحی فرناحیه 1
طرح درس نویسی سرکارخانم مهدیه ثابت قدم ناحیه2                  
کلیپ اموزشی سرکارخانم سهیلاشمشیری ناحیه4      
کتابچه سوالات تحلیل فرهنگی سرکارخانم محدثه مهرابی زاده ناحیه4            
موشن گرافی سرکارخانم راضیه صالحی فر ازکهک

نکات تکمیلی درس ششم جامعه2

🔶🔶🔶اطلاعات تکمیلی ( جامعه شناسی+ تاریخ) 🔺امپراتوری یونان⬅️⬅️امپراتوری روم⬅️ ⬅️تقسیم شدن به دو امپراتوری روم شرقی و روم غربی 🔺امپراتوری روم غربی در قرن پنجم میلادی توسط هجوم اقوام بربر فروپاشید. 🔺امپراتوری روم شرقی تا سال ۱۴۵۳ میلادی( پایتخت= قسطنطنیه) باقی ماند و توسط سلطان محمد عثمانی از بین رفت و نام قسطنطنیه به اسلامبول تغییر کرد. 🔺با فروپاشی امپراتوری روم غربی، قرون وسطی آغاز شد. 🔺 طی قرون وسطی، امپراتوری دیگری در اروپا شکل نگرفت، بلکه اروپا به صورت فئودالی اداره می شد. 🔺اروپا به سرزمینی تبدیل شد که تعداد زیادی فئودال در آن مالک زمین بودند. اما دارای پادشاهان نیز بودند. 🔺پادشاهان با تعین مستقیم پاپ و کلیسا انتخاب می شدند. 🔺قدرت پادشاهان به قلمرو فئودال های خودشان محدود بود و قادر نبودند نیروی نظامی وسیع جمع کنند و سایر قلمروهای فئودالی را تصرف کنند. 🔺هر قلمرو فئودالی به عنوان اسقف نشین از قلمرو دیگر جدا می شد. یعنی دارای مقام « اسقف»جداگانه بود و کاملا تحت حاکمیت کلیسا بودند. 🔺در جامعه فئودالی، مردم به صورت رعیت وابسته به زمین بودند. یعنی بر روی زمین یک ارباب کار می کردند و سکونت داشتند. 🔺در این بین، افرادی که نتوانسته بودند رعیت ارباب شوند و حتی عنوان نجیب زاده نداشتند، ناچار بودند در شهرها به بازرگانی و صنعت گری بپردازند.