مطالب آموزشسی

با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای حذف اشیاء ناخواسته از عکس آشنا بشید

 

1: بهترین اپلیکیشن‌ : برنامه SnapEdit

علاوه بر حذف صرفاً اشیا، SnapEdit کیفیت کلی تصاویر رو با تنظیم روشنایی، کنتراست و اشباع افزایش میده و این اطمینان رو به شما میده که خروجی نهایی از نظر بصری جذاب باشه.

 

2 : حذف سریع و آسان با Remove Objects

فرایند حدف اشیاء با این اپلیکیشن به‌گونه‌ای انجام میشه که کیفیت و بافت‌های تصویر اصلی به هیچ وجه آسیب نمی‌بینه. از جمله ویژگی‌های قابل‌توجهش رابط‌کاربری کاربرپسند و قابلیت‌های ویرایش همه‌ جانبه است.

 

3: حذف اشیاء ناخواسته با AniEraser

 این برنامه با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کنه تا بدون زحمت عناصری مثل واترمارک و سوژه های اضافی رو به راحتی حذف کنید





 

 

مطالب آموزشسی

با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای حذف اشیاء ناخواسته از عکس آشنا بشید

 

1: بهترین اپلیکیشن‌ : برنامه SnapEdit

علاوه بر حذف صرفاً اشیا، SnapEdit کیفیت کلی تصاویر رو با تنظیم روشنایی، کنتراست و اشباع افزایش میده و این اطمینان رو به شما میده که خروجی نهایی از نظر بصری جذاب باشه.

 

2 : حذف سریع و آسان با Remove Objects

فرایند حدف اشیاء با این اپلیکیشن به‌گونه‌ای انجام میشه که کیفیت و بافت‌های تصویر اصلی به هیچ وجه آسیب نمی‌بینه. از جمله ویژگی‌های قابل‌توجهش رابط‌کاربری کاربرپسند و قابلیت‌های ویرایش همه‌ جانبه است.

 

3: حذف اشیاء ناخواسته با AniEraser

 این برنامه با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کنه تا بدون زحمت عناصری مثل واترمارک و سوژه های اضافی رو به راحتی حذف کنید





 

 

معرفی کتاب

معرفی کتاب 

 

یادگیری معکوس

 

"جهانی فکر کردن و منطقه ای عمل کردن "  

در این کتاب می خوانیم :

یادگیری معکوس رویکردی آموزشی است که درآن آموزش مستقیم از فضای آموزش گروهی به فضای آموزش شخصی منتقل می شود و

درنتیجه فضای گروهی تبدیل به محیط آموزشی پویا و تعاملی می گردد.فضایی که معلم دانش آموزان را برای به کار بردن مفاهیم و تعامل

خلاقانه با موضوع آموزشی ، راهنمایی می کند.

ایده کلاس معکوس واقعا ایده ای ساده است: آموزش مستقیم به واسطه فیلم یا هروسیله آموزشی انجام می شود.دانش آموز باید بتواند به

صورت انفرادی وقبل از آمدن به کلاس از فیلم استفاده کند ........ وزمان کلاس برای کار گروهی یا رسیدگی به نیازهای فردی ، برنامه ریزی و

استفاده می شود.

 

 

درس پژوهی (راهنمای عمل استادان ،دانشجو معلمان و معلمان مدارس)

 

درس پژوهی (راهنمای عمل استادان ،دانشجو معلمان و معلمان مدارس)

نویسندگان:بختیاری- رحیمی - خروشی

 

دراین کتاب میخوانیم:

"درس پژوهی"همچون  " کنش پژوهی " به عنوان رویکرد ،روش ، ابزار و چشم

اندازی برای بهسازی آموزش و غنی سازی یادگیری در نظام آموزشی به ویژه " تربیت معلم "مطرح بوده و

توجه بسیاری از معلمان و نو معلمان را به سبب اثربخشی در فرآیند تعلیم و تربیت به خود جلب کرده است.

این کتاب راهبردهایی را در زمینه رفع مسایل تدریس ، درس ،معلمی و کارورزی به معلمان ، نومعلمان ،مدیران

و دیگر علاقه مندان به درس پژوهی می آموزد.......

معرفی کتاب

اخلاق حرفه ای در مدرسه

نویسندگان : احمدفرامز ملکی - زینب برخورداری - فایزه موحدی 

 

دراین کتاب می خوانیم:

چیستی " آموزش و پرورش "

انگاره ی ما به شغلمان وتلقی ما مدرسه ،تاثیر فراوان در کیفیت کار و کیفیت زندگی دارد.کار و زندگی در معلمی ،چندان از یکدیگر جدا

نیستند.سلامت وکیفیت زندگی و کارمعلمی به هم وابسته اند.نشاط شغلی حاصل کامیابی شغلی است و این هردو ،ریشه در تصویر مااز کارمان دارد.

انسانهای موفق کسانی هستند که درکار خود ابزارها ،روش ها و منابع انسانی رابه دست گرفته اند.

طبق استانداردهای تعریف شده درتعلیم وتربیت  مربی کشور آلمان درشال 2004 نیازهای اساسی معلمان برای ورود به این سیستم درچهار

حوزه تدریس ،تعلیم وتربیت ،سنجش صحیح وقاعده مند را حاصل می کند.

لقمان را گفتند: حکمت از که آموختی ؟

گفت از نابینایان که تا جایی نبینند پای ننهند......

 

 

 

# جشنواره استانی

برگزاری جشنواره استانی " معلم توانمند ،کلاس درس فعال "به صورت حضوری با رویکرد آموزش ترکیبی و تلفیقی

 

مهلت ثبت نام در جشنواره : حداکثر تا 30 دی ماه 1403

زمان برگزاری جشنواره :   نیمه دوم بهمن ماه 

ثبت نام ازطریق سایت اصلی qomgt.ir

 

در هر نظام آموزشی محور فعالیت های مراکز آموزشی باید آموختن اندیشیدن باشد، برای عملی شدن این مهم ، معلم باید یادگیری را به مرحلۀ

تفکر، سوق داده و یافتن راه حل مناسب که اساس یادگیری توام با تفکر است را آموزش دهد به طوری که دانش آموزان بتوانند مهارت های

کسب شده در دروس گوناگون را در موقعیت های مختلف زندگی استفاده کنند، با پیشرفت روز افزون دانش و فناوری و جریان گسترده

 اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند آموزش مهارت هایی است که با کمک آن همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. تحوالت آموزشی

ایجاد شده، باعث تغییر رویکرد از آموزش های حضوری به آموزش های ترکیبی و تلفیقی و کاربرد بیشتر وموثرتر از فضای مجازی با طراحی و

استفاده  از شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد)، بکارگیری هوش مصنوعی در فرایند یاددهی ویادگیری و.. ، لزوم توسعه شایستگی های

حرفه ای معلّمان به ویژه در زمینه آشنایی آنها با آموزش های الکترونیکی را برجسته ترنموده است .در شرایط حاضر، معلّمان با بهره گیری از

فناوری های دیجیتال، فرآیند یاددهی-یادگیری را در مسیر عالی ترین اهداف آموزش و پرورش قرار داده اند .

اولین گام در هنر معلمی

  مهارت های ارتباطی

همه ی ما خاطرات شیرینی از معلمانی به یاد داریم که از توانایی ارتباطی خوبی برخوردار بوده و به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در سرنوشت وآینده کاری ما نقش

مهمی را ایفا نمودند. برقراری ارتباط مناسب از جمله مهم ترین ویژگی ها و توانایی هایی است که یک انسان می تواند داشته باشد. داشتن یک فن بیان عالی و

زبان بدن، فردی را آنقدر در برقراری ارتباط ارزشمند جلوه می دهد که می تواند در بسیاری از موقعیت ها، افراد زیادی راقانع و مجذوب خود کند. معلمان جزو

آن دسته از افرادی هستند که باید بتوانند به خوبی صحبت کنند و با دیگران ارتباط برقرارکنند.[1]  

ارتباطات، عنصر کلیدی در کلاس درس است! عموما، در آموزش‌های موفق، دانش و مهارت‌های ارتباطی نقش موثری دارند امروزه معلمان برای اینکه بتوانند کار

خود را به خوبی انجام دهند نیازمند توانایی های متعددی هستند که از میان این توانایی ها مهارت های ارتباطی از اهمیت بسیاری برخوردار است.  در اصل

مهارت ارتباطی به منزله ی ابزار کار معلمان است که از طریق آن معانی, اطلاعات و افکار و . . . خود را از طریق پیام های کلامی و غیر کلامی با دانش آموزان به

اشتراک می گذارند . می توان گفت که بین استفاده معلمان از مهارت های ارتباطی, کلامی, شنودی و بازخوردی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و درصد

قبولی دانش آموزان رابطه معنی داری وجود دارد.[2]

منابع اهمیت برقراری ارتباط مناسب بین دانش آموز و معلم و چالش های موجود برقراری ارتباط در فضای مجازی

✍سبا صفری نژاد(۱۴۰۲) بررسی نقش مهارت های ارتباطی در شغل معلمی

✍️مهدی بابایی _منصور رستمی(۱۴۰۱)