فراخوان روایت پژوهی
فراخوان روایت معلمان از تجربه های فردی خود
هدف برنامه
• ارتقا سواد روایت پژوهی
• ارتقا توانمندی حرفه ای معلمان
• تشویق معلمان به استفاده از داستان در فرایند آموزش
مخاطبین: دبیران دوره متوسطه دوم
فرایند اجرا
۱_ارسال فراخوان توسط سرگروه توسعه حرفه ای معلمان استان
۲_نوشتن یک داستان آموزشی توسط معلمان به منظور تدریس بخشی از یک درس
۳_ارسال داستان ها در قالب فایل word و pdf در پیام رسان ایتا به آیدی A_M_Mirzaei@
4_بررسی داستان های ارسالی توسط سرگروه دروس تخصصی و سرگروه توسعه شایستگی استان
۵_انتخاب و ارسال سه مورد از بهترین داستان های آموزشی به دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی
صدور گواهی روایت پژوهی برای نفرات برتر
۶_انتشار روایت های برتر توسط دبیرخانه کشوری
مهلت ارسال: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
برای دریافت شیوهنامه اینجا کلیک کنید.
کارگاه درس پژوهی
گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان قم با همکاری گروه توسعه شایستگی حرفه ای استان خراسان رضوی برگزار میکنند:
وبینار آموزشی
درس پژوهـــــــــی
مدرس: آقای رضا زینل لنگرودی
زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹- ساعت 18:30
مدعوین: دبیران دوره دوم متوسطه نظری استان قم،
کلیه کارشناسان تکنولوژی استان خراسان رضوی
لینک جلسه در ادوبی کانکت :
تفاوت اقدام پژوهی و درس پژوهی
تفاوت های درس پژوهی و اقدام پژوهی
درس پژوهی
درس پژوهی نقطه عزیمت عمل است هدف درس پژوهی، پرورش حرفهای معلم است ماهیت درس پژوهی بازاندیشی (تفكر ) است بهسازی كلاس درس درس پژوهی فقط در كلاس و مدرسه قابل اجرا است درسپژوهیبیشتر ارگانیك و كمتر سیستماتیك است درس پژوهی خیلی جزیی و محدود است درس پژوهی گروهی (تیمی ) است درس پژوهی یا طرح درس و راهنمایی عمل خاصی است تاكید بر غنی سازی فرآیند آموزش و یادگیری است برنامه درسی مورد توجه است درس پژوهی مبتنی بر برنامه درسی است هدف اساسی یادگیری معلم است.
اقدام پژوهی
اقدام پژوهی عزیمت تئوری و عمل هدف اقدام پژوهی، انجام پژوهش در حین عمل ماهیت اقدام پژوهی تفسیر داده ها بهسازی فرآیند آموزش و نتیجه بهتر اقدام پژوهی در همهجا، هر سازمانی قابل اجرا است اقدام پژوهی بیشتر سیستماتیك است اقدام پژوهی گسترده است اقدام پژوهی فردی هم میشود اجرا شود راهنمایی عمل خاصی ندارد شناخت مسأله و بهسازی عمل در مدرسه و سازمانهای مختلف مورد توجه است شناخت مسأله و كاربرد یافته در محل كار، مورد توجه است اقدام پژوهی به برنامه درسی، كاری ندارد هدف عمده شناسایی و حل كاربرد آن در عمل است.
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/Competence_development
پادکست
━━━━━━●───────
⇆ ㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ ▷ㅤ↻️
همراهان همیشگی برای دریافت و شنیدن پادکست کافی است بر روی عنوان آن کلیک کنید.
پادکست شماره 4: رویکرد آموزش برای تفکر
متن: دکترمیترا فرخ زاد
گوینده: مریم نعمتی
ارسالی از:دبیرخانه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان دوره دوم متوسطه نظری مستقر دراستان خراسان رضوی
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/Competence_development
پادکست
━━━━━━●───────
⇆ ㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ ▷ㅤ↻️
همراهان همیشگی برای دریافت و شنیدن پادکست کافی است بر روی عنوان آن کلیک کنید.
پادکست شماره 3: بررسی چندمورد از تکنیکهای نوآوری آموزشی در کلاس درس
متن: اقتباس از مجموعه ای از مقالات گردآوری شده در سایت نوآوری آموزشی
گوینده: معصومه صمدی
ارسالی از:دبیرخانه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان دوره دوم متوسطه نظری مستقر دراستان خراسان رضوی
لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/Competence_development