معرفی کتاب

? نه تنبيه، نه تشويق

?️ الفى كُهن

?️ترجمه: اكرم كرمى

?ناشر: انتشارات صابرين

? تعداد صفحه : ٣٥٢

 

?الفى كهن در كتاب خود، تكيه به روان شناسى پاداش و تنبيه را به چالش مى طلبد و استفاده از پاداش را در خانه، مدرسه و محل كار زير سؤال مى برد. وى با استناد به صدها پژوهش مخاطب را متقاعد ساخته است كه تلاش براى كنترل غير مستقيم ديگران از طريق تشويق و پاداش، زيان هاى ماندگار به جاى مى گذارد؛ حتى اگر ظاهرا در كوتاه مدت جوابى دهد. برنامه هايى كه براى تغيير رفتار افراد به كار مى روند نيز در دراز مدت مؤثر نخواهند بود و صرفاً فرمانبردارى موقت ايجاد مى كنند. تمجيد و تحسين نيز رشوه اى كلامى است كه كودكان را به جلب تأييد بزرگسالان وابسته مى سازد. پاداش و تنبيه دو روى سكه ايست كه ارزش چندانى ندارد. به اعتقاد نويسنده، ما به راهكارهايى نيازمنديم كه ما را از كنترل كردن ديگران بى نياز سازد. 

 

لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/Competence_development

معرفی کتاب

 

? درباره‌ی خلاقيت

?️ دكتر سيد على رضا فيض بخش ( هيأت علمى دانشگاه صنعتى شريف و رييس مركز كارآفرينى شريف)

?ناشر: انتشارات باران

? تعداد صفحه ١٣٧

?نگاه كردن متفاوت به مسأله و رسيدن به راه حل جديد، همان چيزى است كه عموماً از آن به خلاقيت تعبير مى شود. اما خلاقيت مفهومى نيست كه بتوان آن را در يك جمله و حتى يك كتاب مفصل هم توضيح داد. خلاقيت در حقيقت فرآيندى است كه در ذهن فرد خلاق اتفاق مى افتد و حاصل آن، شكل گرفتن يك ايده جديد يا يك راه حل ابتكارى است. اين كه خلاقيت ذاتى است يا اكتسابى، موضوعى نيست كه ضرورت بحث داشته باشد، بلكه دنياى امروز تلاش مى كند خلاقيت و مباحث مرتبط با آن را در حوزه هاى روان شناسى، علوم تربيتى و يا حتى مديريت كسب و كار به درستى بشناسد و ابعاد مختلف آن را توسعه دهد.

?تصور اغلب ما از تربيت فرزندمان فراهم كردن محيطى امن ، برنامه ريزى دقيق و هدفمند براى زمان هاى كار و فراغت او، نظارت دقيق بر اعمال و روابطش و هدايت او تا رسيدن به اهدافى عالى است.

?هدف والدين امروزى اين است كه فرزندشان را به شكلى خاص و دلخواه " بسازند" تا در بزرگسالى فردى موفق شود. اما آليسون گوينيك از روانشناسان پيشرو و معاصر، در اين كتاب از غير علمى بودن و زيانبار بودن اين نگاه به فرزندپرورى سخن مى گويد. او نشان مى دهد كه چرا هرگز نبايد دنبال ساختن و شكل دادن به فرزندانمان باشيم.

?كودكان طورى خلق شده اند كه نامنضبط و بازيگوش و پيش بينى ناپذير و خيال پرداز باشند. آن ها هم بسيار متفاوت از والدينشان و هم بسيار متفاوت از يكديگر خلق شده اند.

 

 

 

لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/Competence_development

 

 

آغاز سال تحصیلی

 

به نام خداوند مهربان

 

درود بی پایان حضور اساتید فرهیخته و همراهان گروه تـوسـعـه

 

مهر، سمفونی قشنگی از محبت را در مدرسه می نوازد که طبیعت، شیفته شنیدن آن است.

بهترین ها را دراین سال تحصیلی برای شما همکاران گرامی از خداوندمهربان خواستاریم.

 

?   با افتخار در سال تحصیلی پیش رو در کنار شما هستیم.

 

لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/Competence_development

فراخوان اینفوگرافیک

با سلام و احترام 

فراخوان مسابقه طراحی اینفوگرافیک از محتوا کتاب درسی

 

با توجه به اینکه اینفوگرافیک در عین زیبایی بصری، ابزاری قدرتمند برای ارئه محتوا یا اثرگذاری قابل توجه تبدیل شده است؛ از این رو گروه توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم اقدام به برگزاری فراخوان اینفوگرافیک از محتوا کتاب درسی نموده است.

جهت دریافت شیوه نامه اینجا کلیک کنید.

 

لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/Technology_development

 

معرفی کتاب

? معرفی کتاب هنر معلمی: ۱۲۰ راهکار مهم در تدریس و کلاس‌داری

☑️نویسنده: جانی یانگ

☑️ مترجم: منصور متین

☑️ ناشر: انتشارات مرسل

?جانی یانگ در کتاب هنر معلمی: ۱۲۰ راهکار مهم در تدریس و کلاس‌داری، ۱۲۰ مورد از بهترین یادداشت‌‌ها در‌بار‌ه‌ی چگونگی برخورد با دانش‌آموزانی که رفتار مشکل‌‌آفرین دارند، را خلاصه کرده است.

جانی یانگ کار تدریس را درست بعد از ترک پست مدیریت در یک بانک شروع کرد. او شانزده سال در بانک کار می‌کرد، اما در تمام زندگی همیشه رؤیای معلمی را در سر می‌پروراند. دوست داشت بر نسل کاملی از دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. او تحصیلاتش را به صورت نیمه‌ وقت ادامه داده بود تا مدرک افتخاری رشته ادبیات انگلیسی از یک دانشگاه بدون کنکور بگیرد؛ به کارکنان بانک درس داده‌، مدتی هم کلاس‌های شبانه آموزش بزرگسالان را برگزار کرده بود. به همین خاطر، با اعتماد به نفس وارد‌ مدرسه‌ای شد که لطف کردند و او را فقط با یک امتحان عادی قبول کرده بودند

زیبایی این یادداشت‌ها در این است که همگی در محیط کلاس درس عملا مورد محک و آزمایش قرار گرفته است. برخی از آن‌ها مثال‌هایی عینی از سخنانی است که شاید هر معلمی در یک موقعیت خاص تدریس از آن استفاده کند. برخی نیز توضیحاتی برای آگاه‌ سازی معلمان از محدوده‌های خطر و بسیاری نیز راهکارهای پیشنهادی برای کار کردن با شاگردان بدقلق است.

 

لینک کانال توسعه شایستگی حرفه ای معلمان متوسطه دوم نظری در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/Technology_development