تابلو اعلانات

چهارمین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ي دوم متوسطه (سال تحصیلی 05-1404)

مکان برگزاری / لینک وبینار
بلوار جمهوری، نبش کوچه 6، اداره کل تبلیغات اسلامی
خیابان 20 متری شهید بهشتی، خیابان شهیدان جعفری نیا ، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 ، سالن شهید سردار سلیمانی
45 متری عمار یاسر،کو چه 1 (میدان میر)، پژوهش سرای زرین اقبال، پلاک 17
بلوار شهید کریمی، انتهای خیابان شهید مطهری، ابتدای خیابان ایثار ، دبیرستان فرزانگان
خيابان ساحلي ، مركز رفاهي شماره يك، سالن کنفرانس
صفائیه، اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 ،  سالن شهید عسگری جمکرانی
سالاريه ، فلكه ميثم ، اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 ، سالن میثم
خيابان معلم ، میدان روح ا...(ره)،  دبيرستان ماندگار امام صادق (ع)
خیابان 20 متری شهید بهشتی، خیابان شهیدان جعفری نیا ، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،سالن جلسات گروه های آموزشی
خيابان ساحلي ، مركز رفاهي شماره يك، سالن آموزش
بلوار الغدیر ،جنب بوستان علوی، اداره منابع طبیعی، سالن اجتماعات
صفائیه ،اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 ، سالن شهید عسگری جمکرانی
بلوار غدیر، بعد از پمپ بنزین ، اداره آب و فاضلاب استان،سالن اجتماعات
خیابان مدرس، کوچه 14 ،دبیرستان نمونه دولتی محمدی کاشانی،(شهید فهمیده)
عنوان کارگاه
جمع بندی کارگاه راهکارهای تربیت نسل Z و آلفا توسط استاد دشتی
آوا شناسی زبان عربی با تاکید بر تجوید آیات قرآنی کتب درسی
آشنایی با کشت سلول و بافت جانوری و گیاهی
آشنایی با محیط های یادگیری درس آمادگی دفاعی
آزمایش های بخش شیمی کتاب آزمايشگاه علوم و کتاب های پایه دهم و یازدهم
کارگاه تخصصی منطق با عنوان بررسی مغالطات رایج
فناوری های نوین با رویکرد هوش مصنوعی
بررسی چالش های ترجمه کتاب های درسی
آزمایش های بخش زیست شناسی کتاب آزمايشگاه علوم وکتاب های پایه دهم و یازدهم
بررسي نحوه سنجش و ارزشیابی كتاب كارگاه کارآفرینی و توليد در سفر يادگيري
بررسی چالش های موضوعات کتاب روان شناسی و طراحی سوالات مفهومی و عملکردی  
نقش آبخیزداری در فرسایش
کاربرد هوش مصنوعی در درس پژوهی
کارگاه علمی آموزشی با رویکرد هوش مصنوعی
بحران و چالش های آب
نقد و تحلیل سنجش از بخش «سبک شناسی و تاریخ ادبیات» در آزمون‌های نهایی
ساعت
18:30
18:30
18:30
17
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
10
18:30
18:30
12:30
18:30
تاريخ
1404/10/06
1404/10/08
1404/10/08
1404/10/08
1404/10/10
1404/10/16
1404/10/17
1404/10/17
1404/10/17
1404/10/21
1404/10/22
1404/10/22
1404/10/23
1404/10/24
1404/10/29
1404/10/30
روز
شنبه
دوشنبه
دوشنبه
دوشنبه
چهارشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
یک شنبه
دوشنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
دوشنبه
سه شنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
عربی
زیست شناسی و سلامت و بهداشت
آمادگی دفاعی
آزمايشگاه علوم
فلسفه و منطق
ریاضی
عربی
آزمايشگاه علوم
كارگاه کارآفرینی و توليد
روان شناسی
جغرافیا و زمین شناسی
درس پژوهی، درس کاوی (تمامی دبیران دروس و مدیران)
زبان انگلیسی
جغرافیا و زمین شناسی
ادبیات فارسی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

سومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ي دوم متوسطه (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
http://vc.qomedu.ir/techm  لینک وبینار
خیابان 20 متری شهید بهشتی، خ شهیدان جعفری نیا ، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 ، سالن شهید سلیمانی
میدان توحید،خ سواران، سالن تربیت اداره آموزش و پرورش ناحيه 2
بلوار جمهوری، نبش کوچه 6، اداره تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی
خیابان معلم، میدان روح­ا... ، دبیرستان ماندگار امام صادق (ع)
خیابان مدرس، کوچه 14،  دبیرستان نمونه دولتی محمدی کاشانی (شهید فهمیده)
http://vc.qomedu.ir/techm   لینک وبینار
خیابان 20 متری شهید بهشتی ، خ شهیدان جعفری نیا، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3
میدان روح ا... مدرسه ماندگار امام صادق (ع)
خیابان 20 متری شهید بهشتی ، خ شهیدان جعفری نیا، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 ، سالن شهید سلیمانی
میدان توحید ،خیابان  سواران، اداره آموزش و پرورش ناحيه 2، سالن تربیت
بلوار جمهوری، نبش کوچه 6، اداره تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی
خیابان 20 متری شهید بهشتی ، خ شهیدان جعفری نیا، اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 ، اتاق جلسات گروه های آموزشی
میدان توحید، خ سواران، سالن تربیت اداره آموزش و پرورش ناحيه 2
بلوار شهید کریمی، انتهای خ شهید مطهری، ابتدای خ ایثار ، مجتمع آموزشی فرزانگان
خیابان مدرس، کوچه 14، دبیرستان نمونه دولتی محمدی کاشانی (شهید فهمیده)
عنوان کارگاه
تبیین فرم نظارت بالینی
تدریس قواعد ثلاثی مجرد و مزید و واژه پژوهی متن
آشنایی با روش های نوین  تدریس مبحث Reading  درس سوم پایه یازدهم (7e)
نیروهای ماورائی از دیدگاه قرآن
بررسی آزمایش های فصل 1 و 2 فیزیک یازدهم و معرفی دست سازه های مرتبط با موضوع
کارگاه سفر یادگیری ظرفیت های سنجش در کتاب ادبیات فارسی پایه دوازدهم
سنجش و ارزشیابی با محوریت طرح نقطه تحول
مدیریت بحران و آسیب های اجتماعی در جنگ دوازده روزه
باستان شناسی (درس سوم کتاب تاریخ1)
نشست تخصصی با موضوع جدول ارزشیابی ، هدف ،  محتوا)
کارگاه سفر یادگیری مهارت های تدریس حرفه ای
دیدگاه قرآن در مورد تناسخ
بررسی روش های نوین تدریس فلسفه و تحلیل محتوا و  نکات کتاب فلسفه دوازدهم
کارگاه سفر یادگیری( سنجش وارزشیابی مهارت های زبانی ) هر سه پایه
مراقبت از سلامت روان در عصر دیجیتال و فشارهای اجتماعی نوین
کارگاه سفر یادگیری با موضوع چگونگی سنجش از کتاب ادبیات فارسی پایه یازدهم
ساعت
10:30
9:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
9
9:30
18:30
18:30
10
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1404/09/06
1404/09/06
1404/09/10
1404/09/10
1404/09/11
1404/09/12
1404/09/12
1404/09/12
1404/09/13
1404/09/13
1404/09/16
1404/09/17
1404/09/20
1404/09/25
1404/09/26
1404/09/26
روز
پنج شنبه
پنج شنبه
دوشنبه
دوشنبه
سه­شنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
یک شنبه
دوشنبه
پنج شنبه
سه شنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان تمامی مدیران و معاونین آموزشی و دبیران
عربی
زبان انگلیسی
دبیرخانه  توسعه فرهنگ قرآنی-دین و زندگی و مدیریت خانواده-علوم و معارف اسلامی
فیزیک
ادبیات فارسی
علوم اجتماعی-دین و زندگی و مدیریت خانواده-علوم و معارف اسلامی-روان شناسی-اقتصاد
آمادگی دفاعی
تاریخ
ریاضی
جغرافیا-علوم اجتماعی-ادبیات فارسی-زمین شناسی-فلسفه و منطق-روان شناسی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی-دین و زندگی و مدیریت خانواده-علوم و معارف اسلامی
فلسفه و منطق
زبان انگلیسی
روان شناسی
ادبیات فارسی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

دومین مرحله کارگاه هاي آموزشی (سفریادگیري )گروه هاي آموزشی دوره ي دوم متوسطه (سال تحصیلی 05-1404)

مکان
45 متری عمار یاسر،کوچه 1 ( میدان میر)، پژوهش سرای زرین اقبال
خيابان ساحلي ،مركز رفاهي شماره يك ،سالن آموزش
نيروگاه،خیابان مالک اشتر،خیابان سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه 2، سالن تربیت
بلوار امین ،قبل از میدان ارتش،دبیرستان شاهد صاحب الزمان (عج)  
خيابان ساحلي ،بعد از فرمانداري ،كوچه 23،گروه هاي آموزشي استان
خيابان ساحلي ،بعد از فرمانداري ،كوچه 23،گروه هاي آموزشي استان
45 متری عمار یاسر ،کوچه 1 ( میدان میر )، پژوهش سرای زرین اقبال
45 متری عمار یاسر ،کوچه 1 ( میدان میر )، پژوهش سرای زرین اقبال
بلوار شهید کریمی، میدان ایثار، دبیرستان تیزهوشان شهید قدوسی
http://vc.qomedu.ir/techm      لینک وبینار/
خيابان ساحلي ،بعد از فرمانداري ،كوچه 23،گروه هاي آموزشي استان
20 متری شهید بهشتی ،خیابان شهید جعفری نیا ،اداره آموزش و پرورش ناحیه3،سالن شهید سلیمانی۳
عنوان کارگاه
بررسی تحلیلی نيمه اول  کتاب زیست شناسی 3
ارتقای مهارت‌های تدریس حرفه‌ای از تئوری تا عمل
بررسی تحلیلی  نيمه اول کتاب زیست شناسی 1
نقد و بررسی جغرافیای دهم
یادگیری  عميق در آموزش درس تاریخ3 از روايت تا تحليل
بازنگري مفاهيم دشوار كتب جامعه شناسي هر سه پايه 
بررسی تحلیلی  نيمه اول کتاب زیست شناسی 2
مروري بر تغييرات كتاب دين و زندگي پايه دهم انساني
بررسی فصل اول فیزیک دهم به همراه سنجش آغازین
وبینار تخصصی سواد رسانه ای
رفع اشکالات فصول چالشی کتاب
پدافند غیر عامل با رویکرد پرتوی
ساعت
18:30
18:30
18:30
18:30
9
10:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
10:30
تاريخ
1404/08/19
1404/08/20
1404/08/21
1404/08/21
1404/08/22
1404/08/22
1404/08/25
1404/08/26
1404/08/26
1404/08/27
1404/08/28
1404/08/29
روز
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
یک شنبه
دوشنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
پنج شنبه
گروه درسي
زیست شناسی وسلامت و بهداشت
همه دبیران
زیست شناسی وسلامت و بهداشت
جغرافیا
تاریخ
علوم اجتماعی،تفكر و سواد رسانه
زیست شناسی وسلامت و بهداشت
دین و زندگی و مدیریت خانواده
فیزیک
علوم اجتماعی،تفكر و سواد رسانه
اقتصاد
آمادگی دفاعی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

 

اولین مرحله کارگاه های آموزشی دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی (سال تحصيلی 05-1404)

مکان
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
خیابان جمهوری، نبش کوچه ۶  اداره کل تبلیغات اسالمی استان قم
عنوان کارگاه
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
تربیت نسل Z و آلفا
ساعت
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1404/08/14
1404/08/21
1404/08/28
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
رديف
1
2
3

نتایج اولین جشنواره استانی "معلم توانمند" دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

جغرافیا

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 زینب تیموری یانسری 4 فاطمیه استانی دوم
  طیبه حیدری فطرت 4 برقعی استانی دوم
2 معصومه سلیمی 3 حضرت معصومه(س) استانی سوم
  لیلی آرزومندی 3 حضرت مریم(س) استانی سوم
3 زهرا گودرز 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته  تقدیر
  ریحانه باباعبداللهی 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته  تقدیر

تاریخ

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 ریحانه سادات حسینی جمکرانی جعفر آباد حجاب قاهان استانی سوم
  نرگس شفیعی جعفر آباد حضرت مریم(س) استانی سوم
2 زهرا جمالی 1 صباری استانی سوم
  ندا ندرلو 1 شرافت استانی سوم

ریاضی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 نفیسه اعتمادی 3 حضرت مریم(س) استانی اول
  سارا جعفری 3 حضرت مریم(س) استانی اول
2 نرجس حسینیان 1 باقرالعلوم استانی دوم
  طاهره رضا خوشدانی 1 باقرالعلوم استانی دوم
3 عاطفه خزایی 4 فرزانگان استانی دوم
  مونا خدا قلی 4 هدایت استانی دوم
4 فاطمه حکمت جعفر آباد حضرت معصومه(س) استانی دوم
  مینا شاهوند جعفر آباد حضرت معصومه(س) استانی دوم
5 زهرا رعیت زاده 2 فرزانگان استانی سوم
  نسیبه دهنوی 3 رضوان استانی سوم
6 عطیه ولی 3 صبا استانی سوم
  شقایق شیرازی 3 صبا استانی سوم
7 رضا درخشانی نیا 1 هدایتی استانی سوم
  حمید عسکری زاده 1 هدایتی استانی سوم
8 مهدیه آقا زیارتی 3 غدیر استانی شایسته تقدیر
  نرگس محمدی 3 غدیر استانی شایسته تقدیر
9 فاطمه روحی جعفر آباد حضرت خدیجه(س) استانی شایسته تقدیر
  اعظم یوسف زاده عینی جعفر آباد حضرت مریم(س) استانی شایسته تقدیر

فیزیک

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 ندا قائمی 2 اسحاق حسینی استانی اول
  فاطمه دریاکش جعفرآباد حضرت مریم(س) استانی اول
2 مرضیه یوسفی 3 غدیر استانی دوم
  مهسا میرزایی 3 غدیر استانی

دوم

 

جامعه شناسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 زینب صدیقی  4 فاطمیه استانی شایسته تقدیر
  زهره سادات اعتمادی 4 فاطمیه استانی شایسته تقدیر
2 محمد صالحی فر 1 هدایتی2 استانی شایسته تقدیر
  سید محمد امام 1 ماندگارقدس استانی شایسته تقدیر

 

دین و زندگی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 طیبه شکیبافر 3 حضرت معصومه(س) استانی دوم
  زینب زوین 3 حضرت معصومه(س) استانی دوم
2 زهرا صدیقی شیرا 1 حضرت جوادالائمه (ع) استانی دوم
  سمیه تفتی 1 حضرت جوادالائمه (ع) استانی دوم
3 روح الله رستگار صفت 1 هدایتی استانی سوم
  سیدحسین تقیان سیدمحله 1 هدایتی استانی سوم
4 نیّر نایب پاشایی 2 تربیت بدنی فخری استانی شایسته تقدیر
  کلثوم مولوی 2 تربیت بدنی فخری استانی شایسته تقدیر

عربی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 بهمن رضایی 3 امام خامنه­ای استانی اول
  علیرضا کبیری 3 امام خامنه­ای استانی اول
2 انسیه پناهی 4 حضرت امام رضا (ع) استانی دوم
  آناهیتا هادیان 4 حضرت امام رضا(ع) استانی دوم
3 فاطمه عباسی 4 شهید هندویان استانی دوم
  فاطمه بهروز بیاتی 4 شهید هندویان استانی دوم

 

زیست شناسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 تقی قربانی 1 امام صادق(ع) استانی اول
  براتعلی قاسمی نصر 1 حافظ استانی اول

انسان و محیط زیست

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 لیلی آرززومندی 3 غدیر استانی سوم
  منصوره میراب زاده 3 شهدای قمرود استانی سوم
2 طلوع اصفهانیان 4 هنرستان زینب کبری (س) استانی سوم
  نسرین آقایی 4 هنرستان زینب کبری (س) استانی سوم
3 الهام بادی 1 جواد الائمه(ع) استانی شایسته تقدیر
  نرگس دهقان 1 جواد الائمه(ع) استانی شایسته تقدیر

شیمی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 قاسم عبداللهی 3 شهید فهمیده استانی دوم
  مهدی حقیقت نژاد 3 هفده شهریور استانی دوم
2 فاطمه سرودلیر  1 ریحانه النبی استانی دوم
  معصومه جعفری 1 شاهد رضویه  استانی دوم
3 علی اصغر وزینی محمود 4 علامه طباطبایی  استانی دوم
  مرتضی غفاری 4 شهید قدوسی استانی دوم

زبان انگلیسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 فاطمه الیاسی 4 فرزانگان استانی دوم
  مریم علی محمدی 4 فرزانگان استانی دوم
2 زهرا موسوی 1 شهید صباری استانی دوم
  مهدیه ارباب 1 نور استانی دوم
3 طیبه ادیبان راد 4 ایمان استانی سوم
  سمیه عباسی 1 حضرت زهرا (س) استانی سوم

زبان وادبیات فارسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 طاهره احمدی ورزنه 3 حضرت مریم(س) استانی اول
  سمیه قنبری سنجگانی 3 رضوان استانی اول
2 مریم ظهرابی 3 فرازانگان 2 استانی سوم
  فاطمه ضیایی پور 3 فرزانگان 2 استانی سوم
3 زینب غلامی کرین 2 محمد رضایی استانی شایسته تقدیر
  فاطمه هوشنگی شایان 2 شهیدین پور محمدی استانی شایسته تقدیر
4 فاطمه صادقی تبار 4 شاهد نجمیه استانی شایسته تقدیر
  فاطمه حسینی 4 تربیت استانی شایسته تقدیر

آمادگی دفاعی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 نیر نائب پاشایی ۲ تربیت بدنی فخری استانی اول
  معصومه نصیری پور ۲ شهید برقعی۱ استانی اول
2 طاهره مختاری پور ۴ علوم معارف هدی استانی اول
  مریم هوشیار طالمی ۴ نجمیه استانی اول

آمادگی دفاعی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 مهدیه ثابت قدم 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته تقدیر
  مولود ارقند 3 رضویه استانی شایسته تقدیر

 

تازه ترین مطالب گروه ها

فرم ارزیابی برگه سوالات نهایی_ هماهنگ - داخلی

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

رديف

موارد

امتياز

علت کسب نمره کمتر

از 3 را ثبت کنید.

5

4

3

2

1

0

 

                                                                  جدول مشخصات                                                                                        حداکثر امتیاز:  40   امتياز

1

از مهمترین اهداف کتاب سوال طرح شده است.

 

 

 

 

 

 

 

2

هر سوال امتحان بر اساس اهداف آموزشی کتاب طرح شده است.

 

 

 

 

 

 

 

3

اهداف کلی به اهداف جزیی تقسیم وسپس درهرهدف جزیی سوال طرح می شود)سوال چند بخشی(

 

 

 

 

 

 

 

4

بودجه بندی و بارم بندی در طراحی امتحان )جدول مشخصات( رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

5

تعداد سوالات آسان و دشوار ، متناسب با توانایی یادگیری دانش آموزان است.

 

 

 

 

 

 

 

6

تعداد سوالات دانشی و فرادانشی ) مفهومی ( ، متناسب با توانایی یادگیری دانش آموزان است.

 

 

 

 

 

 

 

7

تعداد سوالات بسته پاسخ و بازپاسخ بر اساس اهداف آموزشی و محدودیت زمان مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

8

در امتحان از دو نوع سوال بازپاسخ و دو نوع سوال بسته پاسخ استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        شكل ظاهري                                                                                        حداکثر امتیاز:  20    امتياز

9

بارم سوالات در سمت چپ برگه امتحانی درج شده است .

 

 

 

 

 

 

 

10

صورت سوالات روشن و کامل و بدون توضیحات اضافی نوشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

11

تایپ سوالات و طراحی ظاهری برگه امتحان مناسب است .

 

 

 

 

 

 

 

12

اصول نگارشی در طراحی سوالات رعایت شده است .

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  ملاك هاي فني                                                                                          حداکثر امتیاز:  68   امتياز

13

شرط پاسخ دادن به یک سوال، یافتن پاسخ صحیح سوال دیگر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

14

امتحان با یک سوال آسان شروع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

15

ترتیب چینش انواع سوالات به درستی رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

16

بین زمان لازم برای پاسخگویی آموزان به سوالات و زمان نوشته شده در سربرگ امتحان ، تناسب وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

17

در راهنمای تصحیح، برای اجزا مختلف پاسخ مورد انتظار از دانش آموز ، بارم معینی مشخص شده است

 

 

 

 

 

 

 

18

در برگه امتحان ، قسمتی از یک سوال راهنمای پاسخ به همان سوال یا سوالات دیگر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

19

طرح سوالات مفهومی در قالب انواع سوالات باز پاسخ بسته پاسخ طرح شده است

 

 

 

 

 

 

 

20

بارم هر سوال باترکیبی از شاخصهای دشواری،حجم پاسخ و سطح شناختی آن تناسب دارد.

 

 

 

 

 

 

 

21

در امتحان سوال انتخاب کردنی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

22

در سوالات ، غلط علمی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

23

سربرگ امتحان از نظر مشخص بودن تعداد صفحات ، سوالات و زمان آزمون کامل است و دستور العمل

لازم برای پاسخگویی تدوین شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

رديف

موارد

امتياز

 

5

4

3

2

1

0

24

موارد مهم که ، در طراحی سوال های کامل کردنی رعایت شده است.

¨ 1-  جای خالی در اواسط و یا آخر جمله قرار گرفته است .

¨ 2- جای خالی به مفاهیم وکلمات مهم اختصاص داده شده است.

¨ 3- در هر سوال حداکثر دو جای خالی درنظرگرفته شده است.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

 

 

 

 

 

 

 

25

موارد مهم که ، در طراحی سوال های چند گزینه ای رعایت شده است.

¨ 1- از تكرار مطالب در گزینه ها اجتناب شده است .

¨ 2- همه گزینه های یک سوال متجانس و مربوط به موضوع واحدی می باشد .

¨ 3- در صورت استفاده از گزینه های متضاد ، گزینه ها دو به دو متضاد هستند.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

26

موارد مهم که ، در طراحی سوال های جور کردنی رعایت شده است.

¨ 1- پرسش ها با پاسخ هایشان تجانس داشته وبه یک مفهوم یا محتوا مربوط می باشند.

¨ 2- تعداد پاسخ ها از تعداد پرسش ها بیشتر می باشد .

¨ 3- طول سوال و پاسخ کوتاه می باشد .

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

27

موارد مهم که ، در طراحی سوال های صحیح غلط ، رعایت شده است.

¨  1- طول عبارت های صحیح و غلط به یک اندازه می باشد .

¨  2- تعداد عبارت های صحیح و غلط تقریبا به یک اندازه می باشد .

¨  3- در هر عبارت صحیح و غلط تنها یک هدف مورد پرسش قرار گرفته است.

¨  4- عبارت های صحیح و غلط به صورت مثبت نوشته شده است.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

 

از موارد 25، 26 و 27 اگر تنها 2 مورد استفاده شده باشد نمره مورد سوم صفر منظور شود.

حداکثر امتیاز

 

 

توضیحات لازم درخصوص فرم ارزیابی برگه سوالات امتحانی

1

هر کتاب دارای اهداف متعددی است و امتحان باید این اهداف را مورد سوال قرار دهد. چنانچه در امتحان از برخی اهداف مهم سوالی طرح نشده و به جای آن اهداف کم اهمیت تر مورد توجه قرار گرفته باشد ، نشانه آن است که جدول مشخصات به خوبی تدوین نشده است .

2

هدف آزمون های پیشرفت تحصیلی تعیین میزان یادگیری های دانش آموزان است به همین دلیل باید هر سوال به هدف آموزشی مرتبط باشد .

3

در سوال چند بخشی ، اهداف کلی به اهداف جزیی تر تقسیم و سپس در هر هدف جزیی سوال طرح مورد می شود.همچنین به جای طرح یک سوال کلی با بدنه سوال طولانی) که باعث سردرگمی و مراجعه متعدد دانش آموز به سوال می شود (، بهتر است این کاردر قالب سوالات چند بخشی انجام گیرد .

 

 

 

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

4

بودجه بندی ) و در صورت ضرورت بارم بندی( در جدول مشخصات ضروری است. بارم بندی در امتحانات داخلی پیشنهادی است .

5

توانایی یادگیری دانش آموزان با توان علمی دانش آموزان متفاوت است.

6

دامنه بارم سوالات مفهومی و دشوار در امتحانات )داخلی، نهایی . . . ( و مدارس و دانش آموزان خاص متفاوت است . آنچه در تعیین سهم نمره سوالات دشوار و سوالات مفهومی از کل نمره امتحان مهم است ، توانایی یادگیری دانش آموزان است. ولی هرگز این بدان معنا نیست که این سهم نمره در امتحان صفر است .چنانچه دانش آموز درس نخوانده است نباید سطح دشواری آزمون و کیفیت آن را تا سطح میزان یادگیری دانش آموز پایین آورد به همین دلیل تفاوت سطح سوال در نوبت های مختلف امتحانی اشتباه است .

7

با توجه به تنوع اهداف و ضرورت تحت پوشش قرار دادن آنها در امتحان می بایست از تعداد مناسبی از سوالات بسته و بازپاسخ استفاده کرد. با افزایش تعداد سوالات به ویژه سوالات بسته پاسخ می توان بر دقت نمرات افزود و میزان یادگیری های دانش آموزان را به خوبی تعیین کرد. سوال بسته پاسخ سوالی است که دانش آموز از بین جواب های داده شده یكی را به عنوان جواب درست انتخاب می کند و سوال باز پاسخ سوالی است که دانش آموز خود به تولید جواب می پردازد.سوالات بسته پاسخ سوال چند بخشی نیست . در سوال چند بخشی ، یک هدف کلی وجود دارد که هر بخش سوال ، یک هدف جزیی از هدف کلی را پوشش می دهد.

8

استفاده از سوالات بازپاسخ و بسته پاسخ می تواند به تعیین دقیق تر میزان یادگیری دانش آموزان کمک کند. افزایش تعداد و تنوع سوالات می تواند به بهبود نمونه گیری اهداف آموزشی کمک کند. سوالات بسته پاسخ شامل صحیح غلط ، چند گزینه ای ، جور کردنی و سوالات بازپاسخ شامل کوتاه پاسخ (کامل کردنی و پرسشی)  و بلند پاسخ است .

9

درج بارم سوالات در سمت چپ برگه امتحانی به زیبایی و جلوگیری از آشفتگی در متن برگه کمک می کند.

10

استفاده از کلمات و عبارات روشن، در انتقال درست هدف سوال ضرورت دارد. در غیر اینصورت عدم پاسخ دانش آموزان ممكن است به دلیل ندانستن مفهوم کلمات به کاررفته در متن سوال باشد و نه عدم فراگیری هدف سوال، همچنین ممكن است آزمون شوندگان برداشت های مختلفی از سوال داشته و به طرق مختلف به سوال پاسخ دهند و در نهایت به رواييVali di ty  سوال لطمه بزند. از مبهم و چند پهلو نوشتن صورت سوال ها پرهیز شود .

11

ظاهر برگه امتحانی می تواند در عملكرد بهتر دانش آموزان ، تاثیر خوبی داشته باشد . تایپ صحیح و خوانای سوالات ، نداشتن غلط املایی ، فاصله مناسب بین سوالات و ... از این دست است .

12

در نوشتن سوالات اصول نگارشی و نكات دستوری باید رعایت شده باشد ، در متن سوال غلط املایی وجود نداشته باشد ، و رسم الخط و نشانه گذاری ها رعایت شود .از به کار بردن اشاره های دستوری که باعث حدس زدن پاسخ می شود خودداری شود.

13

هر قسمت از سوال )چه در سوالات چند بخشی و چه در کل آزمون ( باید مستقل از سوال دیگر باشد و پاسخگویی به یک سوال منوط به پاسخگویی به سوالات قبلی نباشد . سوالاتی از قبیل " مقدار محاسبه شده در بند الف را در قسمت ب قرارداده و محاسبات را انجام دهید " اشتباه است.

14

برای کاهش اضطراب دانش آموزان و آماده کردن دانش آموز برای پاسخگویی بهتر به سوالات ، توصیه می شود که امتحان با یک سوال آسان شروع شود. مرتب کردن سوالات در برگه امتحانی بر اساس ترکیبی از " نوع سوال ، حیطه شناختی،محتوای آموزشی ، دشواری و . . . ." انجام می شود و مرتب کردن تنها بر اساس دشواری اشتباه محض است . در صورتی که سوال اول،سوال آسانی نباشدامتیازصفرداده شود.

15

در چیدن سوالات آزمون ابتدا سوالات بسته پاسخ و سپس سوالات باز پاسخ قرار می گیرند. سوالات بسته پاسخ با ترتیب صحیح غلط ، چند گزینه ای ، جور کردنی و سوالات بازپاسخ با ترتیب کوتاه پاسخ (کامل کردنی و پرسشی ) و سپس بلند پاسخ قرار می گیرد .

16

در آزمونهای پیشرفت تحصیلی باید زمان کافی در اختیار دانش آموز قرارگرفته تا دانش آموزان با توانایی متوسط و بالاتر بتوانند در زمان مشخص شده ، به سوالات پاسخ گویند. زمان پیشنهادی بر اساس 2 تا 3 برابر زمانی است که خود دبیر به سوالات پاسخ می دهد و باید بر اساس تعداد سوالات ، نوع سوالات ، سطح دشواری ، حیطه شناختی و میزان تفكر مورد انتظار از دانش آموزان در پاسخگویی تناسب داشته باشد .

17

در راهنمای تصحیح باید تمامی اجزا پاسخ به دقت مشخص و بارم مربوط به آن نیز مشخص شود . بارم هر قسمت نباید کمتر از 5.20 تعیین شود و از تعیین یک بارم کلی بدون توجه به اجزا جواب اجتناب شود .

18

سوالات باید مستقل از سوال یا سوال های دیگر باشد و صورت یا پاسخ یک سوال باعث حدس زدن پاسخ سوال های دیگر نشود . در صورتی که راهنمایی در سوالات بود، امتیاز کسر شود.

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

19

طرح سوالات مفهومی فقط به صورت سوالات باز پاسخ نیست و با توجه به توانایی طراح ، امكان طرح سوال مفهومی در نوع بسته پاسخ نیز وجود دارد.

20

بارم سوال باید علاوه بر حجم پاسخ ، متناسب با حیطه شناختی و سطح دشواری سوال تعیین شود . تعیین بارم بر اساس حجم پاسخ ، صرف نظر از سطح دشواری و حیطه شناختی به طرح سوالات کلیشه ای، دانشی و آسان منجر شده و مبلغ یادگیری طوطی وار خواهد بود .

21

همه آزمون شوندگان باید به تمامی سوالات به صورت یكنواخت پاسخ دهند تا با استفاده از ملاکی یكسان مورد اندازه گیری و در صورت لزوم مقایسه قرار گیرند . در صورت وجود سوال انتخاب کردنی امتیاز صفر داده شود .

22

به ازای هر غلط یک امتیاز کسر شود .

23

سربرگ امتحان در واقع خلاصه ای از چگونگی برگزاری امتحان را ارایه می دهد . اطلاعات صحیح و کامل در این بخش باعث می شود دانش آموز دچار سردر گمی نشود و خطاهای احتمالی را به حداقل می رساند .

 

 

فرم ارزیابی برگه سوالات نهایی_ هماهنگ - داخلی

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

رديف

موارد

امتياز

علت کسب نمره کمتر

از 3 را ثبت کنید.

5

4

3

2

1

0

 

                                                                  جدول مشخصات                                                                                        حداکثر امتیاز:  40   امتياز

1

از مهمترین اهداف کتاب سوال طرح شده است.

 

 

 

 

 

 

 

2

هر سوال امتحان بر اساس اهداف آموزشی کتاب طرح شده است.

 

 

 

 

 

 

 

3

اهداف کلی به اهداف جزیی تقسیم وسپس درهرهدف جزیی سوال طرح می شود)سوال چند بخشی(

 

 

 

 

 

 

 

4

بودجه بندی و بارم بندی در طراحی امتحان )جدول مشخصات( رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

5

تعداد سوالات آسان و دشوار ، متناسب با توانایی یادگیری دانش آموزان است.

 

 

 

 

 

 

 

6

تعداد سوالات دانشی و فرادانشی ) مفهومی ( ، متناسب با توانایی یادگیری دانش آموزان است.

 

 

 

 

 

 

 

7

تعداد سوالات بسته پاسخ و بازپاسخ بر اساس اهداف آموزشی و محدودیت زمان مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

8

در امتحان از دو نوع سوال بازپاسخ و دو نوع سوال بسته پاسخ استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        شكل ظاهري                                                                                        حداکثر امتیاز:  20    امتياز

9

بارم سوالات در سمت چپ برگه امتحانی درج شده است .

 

 

 

 

 

 

 

10

صورت سوالات روشن و کامل و بدون توضیحات اضافی نوشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

11

تایپ سوالات و طراحی ظاهری برگه امتحان مناسب است .

 

 

 

 

 

 

 

12

اصول نگارشی در طراحی سوالات رعایت شده است .

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  ملاك هاي فني                                                                                          حداکثر امتیاز:  68   امتياز

13

شرط پاسخ دادن به یک سوال، یافتن پاسخ صحیح سوال دیگر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

14

امتحان با یک سوال آسان شروع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

15

ترتیب چینش انواع سوالات به درستی رعایت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

16

بین زمان لازم برای پاسخگویی آموزان به سوالات و زمان نوشته شده در سربرگ امتحان ، تناسب وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

17

در راهنمای تصحیح، برای اجزا مختلف پاسخ مورد انتظار از دانش آموز ، بارم معینی مشخص شده است

 

 

 

 

 

 

 

18

در برگه امتحان ، قسمتی از یک سوال راهنمای پاسخ به همان سوال یا سوالات دیگر نیست.

 

 

 

 

 

 

 

19

طرح سوالات مفهومی در قالب انواع سوالات باز پاسخ بسته پاسخ طرح شده است

 

 

 

 

 

 

 

20

بارم هر سوال باترکیبی از شاخصهای دشواری،حجم پاسخ و سطح شناختی آن تناسب دارد.

 

 

 

 

 

 

 

21

در امتحان سوال انتخاب کردنی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

22

در سوالات ، غلط علمی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

23

سربرگ امتحان از نظر مشخص بودن تعداد صفحات ، سوالات و زمان آزمون کامل است و دستور العمل

لازم برای پاسخگویی تدوین شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

رديف

موارد

امتياز

 

5

4

3

2

1

0

24

موارد مهم که ، در طراحی سوال های کامل کردنی رعایت شده است.

¨ 1-  جای خالی در اواسط و یا آخر جمله قرار گرفته است .

¨ 2- جای خالی به مفاهیم وکلمات مهم اختصاص داده شده است.

¨ 3- در هر سوال حداکثر دو جای خالی درنظرگرفته شده است.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

 

 

 

 

 

 

 

25

موارد مهم که ، در طراحی سوال های چند گزینه ای رعایت شده است.

¨ 1- از تكرار مطالب در گزینه ها اجتناب شده است .

¨ 2- همه گزینه های یک سوال متجانس و مربوط به موضوع واحدی می باشد .

¨ 3- در صورت استفاده از گزینه های متضاد ، گزینه ها دو به دو متضاد هستند.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

26

موارد مهم که ، در طراحی سوال های جور کردنی رعایت شده است.

¨ 1- پرسش ها با پاسخ هایشان تجانس داشته وبه یک مفهوم یا محتوا مربوط می باشند.

¨ 2- تعداد پاسخ ها از تعداد پرسش ها بیشتر می باشد .

¨ 3- طول سوال و پاسخ کوتاه می باشد .

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

27

موارد مهم که ، در طراحی سوال های صحیح غلط ، رعایت شده است.

¨  1- طول عبارت های صحیح و غلط به یک اندازه می باشد .

¨  2- تعداد عبارت های صحیح و غلط تقریبا به یک اندازه می باشد .

¨  3- در هر عبارت صحیح و غلط تنها یک هدف مورد پرسش قرار گرفته است.

¨  4- عبارت های صحیح و غلط به صورت مثبت نوشته شده است.

ضمن تیک زدن مورد رعایت شده به ازای هر تیک یک امتیاز در نظر بگیرید

 

5

4

3

2

1

0

 

 

از موارد 25، 26 و 27 اگر تنها 2 مورد استفاده شده باشد نمره مورد سوم صفر منظور شود.

حداکثر امتیاز

 

 

توضیحات لازم درخصوص فرم ارزیابی برگه سوالات امتحانی

1

هر کتاب دارای اهداف متعددی است و امتحان باید این اهداف را مورد سوال قرار دهد. چنانچه در امتحان از برخی اهداف مهم سوالی طرح نشده و به جای آن اهداف کم اهمیت تر مورد توجه قرار گرفته باشد ، نشانه آن است که جدول مشخصات به خوبی تدوین نشده است .

2

هدف آزمون های پیشرفت تحصیلی تعیین میزان یادگیری های دانش آموزان است به همین دلیل باید هر سوال به هدف آموزشی مرتبط باشد .

3

در سوال چند بخشی ، اهداف کلی به اهداف جزیی تر تقسیم و سپس در هر هدف جزیی سوال طرح مورد می شود.همچنین به جای طرح یک سوال کلی با بدنه سوال طولانی) که باعث سردرگمی و مراجعه متعدد دانش آموز به سوال می شود (، بهتر است این کاردر قالب سوالات چند بخشی انجام گیرد .

 

 

 

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

4

بودجه بندی ) و در صورت ضرورت بارم بندی( در جدول مشخصات ضروری است. بارم بندی در امتحانات داخلی پیشنهادی است .

5

توانایی یادگیری دانش آموزان با توان علمی دانش آموزان متفاوت است.

6

دامنه بارم سوالات مفهومی و دشوار در امتحانات )داخلی، نهایی . . . ( و مدارس و دانش آموزان خاص متفاوت است . آنچه در تعیین سهم نمره سوالات دشوار و سوالات مفهومی از کل نمره امتحان مهم است ، توانایی یادگیری دانش آموزان است. ولی هرگز این بدان معنا نیست که این سهم نمره در امتحان صفر است .چنانچه دانش آموز درس نخوانده است نباید سطح دشواری آزمون و کیفیت آن را تا سطح میزان یادگیری دانش آموز پایین آورد به همین دلیل تفاوت سطح سوال در نوبت های مختلف امتحانی اشتباه است .

7

با توجه به تنوع اهداف و ضرورت تحت پوشش قرار دادن آنها در امتحان می بایست از تعداد مناسبی از سوالات بسته و بازپاسخ استفاده کرد. با افزایش تعداد سوالات به ویژه سوالات بسته پاسخ می توان بر دقت نمرات افزود و میزان یادگیری های دانش آموزان را به خوبی تعیین کرد. سوال بسته پاسخ سوالی است که دانش آموز از بین جواب های داده شده یكی را به عنوان جواب درست انتخاب می کند و سوال باز پاسخ سوالی است که دانش آموز خود به تولید جواب می پردازد.سوالات بسته پاسخ سوال چند بخشی نیست . در سوال چند بخشی ، یک هدف کلی وجود دارد که هر بخش سوال ، یک هدف جزیی از هدف کلی را پوشش می دهد.

8

استفاده از سوالات بازپاسخ و بسته پاسخ می تواند به تعیین دقیق تر میزان یادگیری دانش آموزان کمک کند. افزایش تعداد و تنوع سوالات می تواند به بهبود نمونه گیری اهداف آموزشی کمک کند. سوالات بسته پاسخ شامل صحیح غلط ، چند گزینه ای ، جور کردنی و سوالات بازپاسخ شامل کوتاه پاسخ (کامل کردنی و پرسشی)  و بلند پاسخ است .

9

درج بارم سوالات در سمت چپ برگه امتحانی به زیبایی و جلوگیری از آشفتگی در متن برگه کمک می کند.

10

استفاده از کلمات و عبارات روشن، در انتقال درست هدف سوال ضرورت دارد. در غیر اینصورت عدم پاسخ دانش آموزان ممكن است به دلیل ندانستن مفهوم کلمات به کاررفته در متن سوال باشد و نه عدم فراگیری هدف سوال، همچنین ممكن است آزمون شوندگان برداشت های مختلفی از سوال داشته و به طرق مختلف به سوال پاسخ دهند و در نهایت به رواييVali di ty  سوال لطمه بزند. از مبهم و چند پهلو نوشتن صورت سوال ها پرهیز شود .

11

ظاهر برگه امتحانی می تواند در عملكرد بهتر دانش آموزان ، تاثیر خوبی داشته باشد . تایپ صحیح و خوانای سوالات ، نداشتن غلط املایی ، فاصله مناسب بین سوالات و ... از این دست است .

12

در نوشتن سوالات اصول نگارشی و نكات دستوری باید رعایت شده باشد ، در متن سوال غلط املایی وجود نداشته باشد ، و رسم الخط و نشانه گذاری ها رعایت شود .از به کار بردن اشاره های دستوری که باعث حدس زدن پاسخ می شود خودداری شود.

13

هر قسمت از سوال )چه در سوالات چند بخشی و چه در کل آزمون ( باید مستقل از سوال دیگر باشد و پاسخگویی به یک سوال منوط به پاسخگویی به سوالات قبلی نباشد . سوالاتی از قبیل " مقدار محاسبه شده در بند الف را در قسمت ب قرارداده و محاسبات را انجام دهید " اشتباه است.

14

برای کاهش اضطراب دانش آموزان و آماده کردن دانش آموز برای پاسخگویی بهتر به سوالات ، توصیه می شود که امتحان با یک سوال آسان شروع شود. مرتب کردن سوالات در برگه امتحانی بر اساس ترکیبی از " نوع سوال ، حیطه شناختی،محتوای آموزشی ، دشواری و . . . ." انجام می شود و مرتب کردن تنها بر اساس دشواری اشتباه محض است . در صورتی که سوال اول،سوال آسانی نباشدامتیازصفرداده شود.

15

در چیدن سوالات آزمون ابتدا سوالات بسته پاسخ و سپس سوالات باز پاسخ قرار می گیرند. سوالات بسته پاسخ با ترتیب صحیح غلط ، چند گزینه ای ، جور کردنی و سوالات بازپاسخ با ترتیب کوتاه پاسخ (کامل کردنی و پرسشی ) و سپس بلند پاسخ قرار می گیرد .

16

در آزمونهای پیشرفت تحصیلی باید زمان کافی در اختیار دانش آموز قرارگرفته تا دانش آموزان با توانایی متوسط و بالاتر بتوانند در زمان مشخص شده ، به سوالات پاسخ گویند. زمان پیشنهادی بر اساس 2 تا 3 برابر زمانی است که خود دبیر به سوالات پاسخ می دهد و باید بر اساس تعداد سوالات ، نوع سوالات ، سطح دشواری ، حیطه شناختی و میزان تفكر مورد انتظار از دانش آموزان در پاسخگویی تناسب داشته باشد .

17

در راهنمای تصحیح باید تمامی اجزا پاسخ به دقت مشخص و بارم مربوط به آن نیز مشخص شود . بارم هر قسمت نباید کمتر از 5.20 تعیین شود و از تعیین یک بارم کلی بدون توجه به اجزا جواب اجتناب شود .

18

سوالات باید مستقل از سوال یا سوال های دیگر باشد و صورت یا پاسخ یک سوال باعث حدس زدن پاسخ سوال های دیگر نشود . در صورتی که راهنمایی در سوالات بود، امتیاز کسر شود.

 

فرم ارزیابی برگه سوال امتحانات نهایی هماهنگ داخلی

مشخصات

امتحان

مورد ارزیابی

نهایی / هماهنگ کشوری ¨

درس :                      رشته :

سال تحصيلي:

نوبت امتحان: خرداد o     شهريورo     ديo

هماهنگ استانی ¨           استان:

داخلی         o           آموزشگاه:

                                   منطقه :

 

 

19

طرح سوالات مفهومی فقط به صورت سوالات باز پاسخ نیست و با توجه به توانایی طراح ، امكان طرح سوال مفهومی در نوع بسته پاسخ نیز وجود دارد.

20

بارم سوال باید علاوه بر حجم پاسخ ، متناسب با حیطه شناختی و سطح دشواری سوال تعیین شود . تعیین بارم بر اساس حجم پاسخ ، صرف نظر از سطح دشواری و حیطه شناختی به طرح سوالات کلیشه ای، دانشی و آسان منجر شده و مبلغ یادگیری طوطی وار خواهد بود .

21

همه آزمون شوندگان باید به تمامی سوالات به صورت یكنواخت پاسخ دهند تا با استفاده از ملاکی یكسان مورد اندازه گیری و در صورت لزوم مقایسه قرار گیرند . در صورت وجود سوال انتخاب کردنی امتیاز صفر داده شود .

22

به ازای هر غلط یک امتیاز کسر شود .

23

سربرگ امتحان در واقع خلاصه ای از چگونگی برگزاری امتحان را ارایه می دهد . اطلاعات صحیح و کامل در این بخش باعث می شود دانش آموز دچار سردر گمی نشود و خطاهای احتمالی را به حداقل می رساند .

 

 

درس ملی

خدا قوت همکاران گرامی

برای دریافت فایل درس ملی اینجا را کلیک کنید.

برنامه درس ملی

گرامی داشت سیزدهم آبان

سیزدهم آبان ماه را گرامی می داریم
سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.

چرایی نامگذاری 13 آبان به عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»

برنامه عملیاتی

باسمه‌تعالي

برنامه عملیاتی سالانه گروه آموزشي آمادگی دفاعی متوسطه استان قم در سال تحصيلي 98-97

برنامه

رديف

فعاليت

زمان بندي

طراحي آموزشی

1

تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالانه

مهرماه

2

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع روش های تدریس در کتاب نونگاشت (حضوری)

20/ 8

آبان ماه

3

برگزاری کارگاه آموزش مجازی با موضوع کد ژئوپولتیک

30 / 8

آبان ماه

4

برگزاری آزمون آنلاین ژئواکونومیک 

28 / 9

آذر ماه

5

برگزاری آزمون آنلاین ژئوپولیتیک تشیع

17 / 11

بهمن ماه

6

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان روش های نوین تدریس با هماهنگی بسیج خواهران ناحیه 4

5 / 8

آبان ماه

خلاقيت و نوآوري

7

پاسخ به سوالات همکاران و دانش آموزان ازطریق سامانه کلینیک مجازی،حضوری، تلفنی و ...

در طول سال تحصیلی

8

ایجاد بانک نمونه سؤالات استاندارد در وب سایت تخصصی گروه

در طول سال تحصیلی

9

همکاری در ارسال مقالات علمی به فصلنامه علمی- تخصصی دبیرخانه های کشوری

در طول سال تحصیلی

بهبود شیوه های ارزشیابی

10

بازبینی 5 تا 10 درصد اوراق امتحانی

خرداد ماه

11

بازدید بالینی و عادی از مدارس و ارایه گزارش تحلیلی

در طول سال تحصیلی

12

بازدید دبیران هم رشته از کلاس دبیر و ارایه گزارش تحلیلی (نظارت همتا)

در طول سال تحصیلی

13

مسابقه انتخاب سوال برتر امتحانات داخلی دی ماه پایه دهم

30 / 11

بهمن ماه

دبیرخانه کشوری

14

بازخواني برنامه درسي آمادگي دفاعي با تاكيد بر اهداف و روش تدريس

در طول سال تحصيلي

15

باز خواني نحوه ارزشيابي و تعيين ملزومات و امكانات جهت تدريس بهينه درس آمادگي دفاعي

در طول سال تحصيلي

16

برگزاري كارگاه آموزشي با محتواي نظارت باليني جهت سرگروه هاي دفاعي استان ها

پایان آبان

17

نظارت بر عملكرد معلمان دفاعي براساس مندرجات تفاهم نامه استاني

در طول سال تحصيلي

18

بررسي سوالات داخلي امتحانات دي ماه و ارائه بازخورد به دبيران

30 / 11

بهمن ماه

19

تهيه بانك سوالات برتر استان بر اساس بررسي سوالات بند قبل

بهمن و تیر ماه

20

بررسي و تحليل محتواي كتاب آمادگي دفاعي دوره متوسطه دوم با مشاركت سرگروه هاي استاني جهت  شناسايي  چالش هاي تدريس كتاب مذكور

دی ماه

21

فراخوان نقد و بررسي كتاب درسي دفاعي پايه دهم توسط دانش آموزان

فروردین ماه

22

به روز رساني و غني سازي سايت استان ها و سايت دبير خانه

در طول سال تحصيلي

23

راه اندازي تالار هاي گفتمان جهت بهره مندي از فضاهاي نوين يادگيري در ارتقاي مهارت ها

در طول سال تحصيلي

24

برگزاري نشست هاي تخصصي درس آمادگي دفاعي

پاییز و زمستان

25

شركت سرگروه هاي استاني درگردهمايي كشوري درس آمادگي دفاعي

آبان ماه

26

آموزش نحوه طراحي سوالات استاندارد در درس آمادگي دفاعي

20 / 8

آذر ماه

27

مشاركت در توليد محتوا و توزيع سالنامه الكترونيكي گاد

پاییز و زمستان

28

فراخوان تجارب ناب تدريس با تاكيد بر تهيه و طراحي طرح درس مبتني برروش موقعيت محور يا زمينه محور

اسفند ماه

29

برگزاري دوره مجازي كشوري ضمن خدمت كتاب هاي آمادگي دفاعي پايه نهم و دهم(دوازدهم هنرستان )

در طول سال تحصيلي

 

       اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه