تابلو اعلانات

اولین مرحله مسابقات آنلاین گروه های آموزشی متوسطه استان قم ( سال تحصيلي 04-1403)

نوع تقدیر
استانی-ناحیه ای
روز
چهارشنبه
تاريخ
1404/02/31
موضوع
آزمون آنلاین زندگی با آیه ها
گروه
---
دوره
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
رديف
1

ساعت برگزاری آزمون آنلاین : ساعت 10 تا 24 روزهای مندرج در اطلاعیه می باشد .

راهنمای شرکت در آزمون آنلاین و لینک ورود به آن، روز مندرج در اطلاعیه در سامانه اطلاع رسانی و شرکت در کارگاه های مجازی و آزمون های آنلاین قرار داده خواهد شد .

شيوه نامه برگزاري بیست و یکمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره دوم متوسطه (سال تحصیلی 04-1403)

قابل توجه همکاران گرانقدر

همکاران علاقمند به شرکت در جشنواره تدریس می توانند شيوه نامه نحوه برگزاري بیست و یکمین دوره این جشنواره را ازلینک زیر دریافت نمایند.

لینک دانلود شیوه نامه

​​​​​​لینک دانلود شیوه نامه کلی جشنواره الگوی برتر تدریس متوسطه

نتایج اولین جشنواره استانی "معلم توانمند" دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

جغرافیا

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 زینب تیموری یانسری 4 فاطمیه استانی دوم
  طیبه حیدری فطرت 4 برقعی استانی دوم
2 معصومه سلیمی 3 حضرت معصومه(س) استانی سوم
  لیلی آرزومندی 3 حضرت مریم(س) استانی سوم
3 زهرا گودرز 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته  تقدیر
  ریحانه باباعبداللهی 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته  تقدیر

تاریخ

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 ریحانه سادات حسینی جمکرانی جعفر آباد حجاب قاهان استانی سوم
  نرگس شفیعی جعفر آباد حضرت مریم(س) استانی سوم
2 زهرا جمالی 1 صباری استانی سوم
  ندا ندرلو 1 شرافت استانی سوم

ریاضی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 نفیسه اعتمادی 3 حضرت مریم(س) استانی اول
  سارا جعفری 3 حضرت مریم(س) استانی اول
2 نرجس حسینیان 1 باقرالعلوم استانی دوم
  طاهره رضا خوشدانی 1 باقرالعلوم استانی دوم
3 عاطفه خزایی 4 فرزانگان استانی دوم
  مونا خدا قلی 4 هدایت استانی دوم
4 فاطمه حکمت جعفر آباد حضرت معصومه(س) استانی دوم
  مینا شاهوند جعفر آباد حضرت معصومه(س) استانی دوم
5 زهرا رعیت زاده 2 فرزانگان استانی سوم
  نسیبه دهنوی 3 رضوان استانی سوم
6 عطیه ولی 3 صبا استانی سوم
  شقایق شیرازی 3 صبا استانی سوم
7 رضا درخشانی نیا 1 هدایتی استانی سوم
  حمید عسکری زاده 1 هدایتی استانی سوم
8 مهدیه آقا زیارتی 3 غدیر استانی شایسته تقدیر
  نرگس محمدی 3 غدیر استانی شایسته تقدیر
9 فاطمه روحی جعفر آباد حضرت خدیجه(س) استانی شایسته تقدیر
  اعظم یوسف زاده عینی جعفر آباد حضرت مریم(س) استانی شایسته تقدیر

فیزیک

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 ندا قائمی 2 اسحاق حسینی استانی اول
  فاطمه دریاکش جعفرآباد حضرت مریم(س) استانی اول
2 مرضیه یوسفی 3 غدیر استانی دوم
  مهسا میرزایی 3 غدیر استانی

دوم

 

جامعه شناسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 زینب صدیقی  4 فاطمیه استانی شایسته تقدیر
  زهره سادات اعتمادی 4 فاطمیه استانی شایسته تقدیر
2 محمد صالحی فر 1 هدایتی2 استانی شایسته تقدیر
  سید محمد امام 1 ماندگارقدس استانی شایسته تقدیر

 

دین و زندگی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 طیبه شکیبافر 3 حضرت معصومه(س) استانی دوم
  زینب زوین 3 حضرت معصومه(س) استانی دوم
2 زهرا صدیقی شیرا 1 حضرت جوادالائمه (ع) استانی دوم
  سمیه تفتی 1 حضرت جوادالائمه (ع) استانی دوم
3 روح الله رستگار صفت 1 هدایتی استانی سوم
  سیدحسین تقیان سیدمحله 1 هدایتی استانی سوم
4 نیّر نایب پاشایی 2 تربیت بدنی فخری استانی شایسته تقدیر
  کلثوم مولوی 2 تربیت بدنی فخری استانی شایسته تقدیر

عربی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 بهمن رضایی 3 امام خامنه­ای استانی اول
  علیرضا کبیری 3 امام خامنه­ای استانی اول
2 انسیه پناهی 4 حضرت امام رضا (ع) استانی دوم
  آناهیتا هادیان 4 حضرت امام رضا(ع) استانی دوم
3 فاطمه عباسی 4 شهید هندویان استانی دوم
  فاطمه بهروز بیاتی 4 شهید هندویان استانی دوم

 

زیست شناسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 تقی قربانی 1 امام صادق(ع) استانی اول
  براتعلی قاسمی نصر 1 حافظ استانی اول

انسان و محیط زیست

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 لیلی آرززومندی 3 غدیر استانی سوم
  منصوره میراب زاده 3 شهدای قمرود استانی سوم
2 طلوع اصفهانیان 4 هنرستان زینب کبری (س) استانی سوم
  نسرین آقایی 4 هنرستان زینب کبری (س) استانی سوم
3 الهام بادی 1 جواد الائمه(ع) استانی شایسته تقدیر
  نرگس دهقان 1 جواد الائمه(ع) استانی شایسته تقدیر

شیمی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 قاسم عبداللهی 3 شهید فهمیده استانی دوم
  مهدی حقیقت نژاد 3 هفده شهریور استانی دوم
2 فاطمه سرودلیر  1 ریحانه النبی استانی دوم
  معصومه جعفری 1 شاهد رضویه  استانی دوم
3 علی اصغر وزینی محمود 4 علامه طباطبایی  استانی دوم
  مرتضی غفاری 4 شهید قدوسی استانی دوم

زبان انگلیسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 فاطمه الیاسی 4 فرزانگان استانی دوم
  مریم علی محمدی 4 فرزانگان استانی دوم
2 زهرا موسوی 1 شهید صباری استانی دوم
  مهدیه ارباب 1 نور استانی دوم
3 طیبه ادیبان راد 4 ایمان استانی سوم
  سمیه عباسی 1 حضرت زهرا (س) استانی سوم

زبان وادبیات فارسی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 طاهره احمدی ورزنه 3 حضرت مریم(س) استانی اول
  سمیه قنبری سنجگانی 3 رضوان استانی اول
2 مریم ظهرابی 3 فرازانگان 2 استانی سوم
  فاطمه ضیایی پور 3 فرزانگان 2 استانی سوم
3 زینب غلامی کرین 2 محمد رضایی استانی شایسته تقدیر
  فاطمه هوشنگی شایان 2 شهیدین پور محمدی استانی شایسته تقدیر
4 فاطمه صادقی تبار 4 شاهد نجمیه استانی شایسته تقدیر
  فاطمه حسینی 4 تربیت استانی شایسته تقدیر

آمادگی دفاعی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 نیر نائب پاشایی ۲ تربیت بدنی فخری استانی اول
  معصومه نصیری پور ۲ شهید برقعی۱ استانی اول
2 طاهره مختاری پور ۴ علوم معارف هدی استانی اول
  مریم هوشیار طالمی ۴ نجمیه استانی اول

آمادگی دفاعی

ردیف

نام و نام خانوادگی ناحیه/منطقه آموزشگاه نوع تقدیر رتبه
1 مهدیه ثابت قدم 3 حضرت مریم(س) استانی شایسته تقدیر
  مولود ارقند 3 رضویه استانی شایسته تقدیر

 

ششمین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
http://vc.qomedu.ir/techm/ لینک وبینار
  http://vc.qomedu.ir/techm/ لینک وبینار
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن اجتماعات حضرت معصومه (س)
http://vc.qomedu.ir/techm/ لینک وبینار
عنوان کارگاه
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش درس شیمی
وبینار آموزش سوالات استاندارد و مفهومی
تدریس عملی بخش Reading  درس سوم پایه های یازدهم و دوازدهم
وبینار سنجش ارزشیابی  (بارویکرد نتایج آزمون نهایی )
ساعت
19
18:30
10
18:30
تاريخ
1404/02/03
1404/02/17
1404/02/18
1404/02/21
روز
چهارشنبه
چهارشنبه
پنج شنبه
یکشنبه
گروه درسي
شیمی
توسعه شایستگی های حرفه ای دبیران ( تمامی دبیران دوره متوسطه دوم )
زبان انگلیسی
توسعه شایستگی های حرفه ای دبیران ( تمامی دبیران دوره متوسطه دوم )
رديف
1
2
3
4

پنجمین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
لینک وبینار http://vc.qomedu.ir/techm
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی،مرکز رفاهی فرهنگیان شماره یک ، سالن آموزش
عنوان کارگاه
چگونگی موفقیت در بخش نوشتاری امتحانات پایه دوازدهم
وبینارآموزش تخصصی نظارت بالینی و همتا
تحلیل سوالات امتحان نهایی خرداد و شهریور 1403 و بررسی چالشهای تصحیح اوراق الکترونیکی
آموزش طراحی سوال درس عربی به صورت عملی با  نرم افزار word (جلسه اول)
بررسی و تحلیل سوالات درس فنون ادبی در بخش «موسیقی شعر با رویکرد بخش عروض» در آزمون های نهایی
برگزاری نشست علمی مشترک دبیران با فعالان حوزه روانشناسی نوجوان
آموزش طراحی سوال درس عربی به صورت عملی  با  نرم افزار word (جلسه دوم )
کارگاه آموزشی معرفی نرم افزار و سایت های مناسب برای بررسی ساختار مولکولی
بررسی محتوایی و پرسش و پاسخ از فصول 7 ، 8 و9 کتب زیست شناسی (1 و2و3)
نقد و تحلیل پرسش‌های بخش «سبک شناسی و تاریخ ادبیات»  در آزمون‌های نهایی (با تأکید بر حضور دبیران نو ورود)
آموزش ترکیبي و تلفیفي و اثربخشي آن در آموزش
ساعت
10
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1403/11/04
1403/11/08
1403/11/10
1403/11/16
1403/11/17
1403/11/21
1403/11/23
1403/11/27
1403/11/29
1403/12/08
1403/12/08
روز
پنج شنبه
دوشنبه
چهارشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
یکشنبه
سه شنبه
شنبه
دوشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
زبان انگلیسی
تمامی دروس دوره دوم متوسطه با مشارکت گروه توسعه شایستگی های حرفه ای دبیران
عربی
عربی
ادبیات فارسی
روان شناسی
عربی
شیمی
زیست شناسی و سلامت و بهداشت
ادبیات فارسی
توسعه شایستگی های حرفه ای دبیران ( تمامی دبیران دوره متوسطه دوم )
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

چهارمین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶ ،اداره کل تبلیغات اسلامی
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶ ،اداره کل تبلیغات اسلامی
خیابان ساحلی، رفاهی شماره یک ، سالن آموزش
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان صفائیه ، اداره آموزش و پرورش ناحیه1 ،سالن اجتماعات شهید عسکری جمکرانی
خیابان ساحلی، رفاهی شماره یک ، سالن آموزش
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
عنوان کارگاه
شیعه شناسی
شیعه شناسی
چگونگی تصحیح  الکترونیکی  برگه های ریاضی
تدریس موضوعی و مفهومی استوکیومتری
کارگاه طراحی سوالات استاندارد وتحلیل سوالات نهایی وکنکور
چگونگی موفقیت در بخش writing امتحانات پایه دوازدهم
کاربرد هوش مصنوعی در تدریس جغرافیا ،زمین شناسی و تاریخ
بررسی محتوایی ، پرسش و پاسخ از فصول 7و8 کتب زیست شناسی (1و2و3)
کارگاه تحلیل وبررسی نیمه دوم کتاب روانشناسی بامحوریت تدریس مفهومی
ساعت
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
17:30
18
18:30
18:30
18:30  
18:30
18:30
تاريخ
1403/10/04
1403/10/05
1403/10/08
1403/10/09
1403/10/12
1403/10/18
1403/10/26
1403/10/30
1403/11/01
روز
سه شنبه
چهارشنبه
شنبه
یک شنبه
چهارشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
یکشنبه
دوشنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی (تمامی مدیران،معاونین ،دبیران )
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی (تمامی مدیران،معاونین ،دبیران )
ریاضی
شیمی
روان شناسی
زبان انگلیسی
جغرافیا ، زمین شناسی،انسان و محیط زیست  و تاریخ
زیست شناسی و سلامت و بهداشت
روان شناسی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9

سومین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶ ،اداره کل تبلیغات اسلامی
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶ ،اداره کل تبلیغات اسلامی
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان صفائیه ، اداره آموزش و پرورش ناحیه1 ،سالن اجتماعات شهید عسکری جمکرانی
سالاریه ، فلکه پیچک، سالن میثم
خیابان شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3، سالن شهید سلیمانی
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی ، خانه معلم شماره 1 ، سالن آموزش
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن اجتماعات تربیت
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
عنوان کارگاه
مسیحیت شناسی درقرآن
مسیحیت شناسی درقرآن
الگوهای طراحی سوال کتاب های فارسی
کاربرد هوش مصنوعی در تدریس زبان انگلیسی
طراحی سوال استاندارد ریاضی
  (اثبات وجود خدا) فلسفه 2  
کاربرد هوش مصنوعی در اقتصاد
بررسی محتوایی و پرسش و پاسخ از فصول 5 و 6 کتب زیست شناسی 1 و2 و 3 
تحلیل سوالات امتحان نهایی خرداد و شهریور 1403 و بررسی چالشهای تصحیح اوراق الکترونیکی درس عربی
اثربخشی آموزش ترکیبی و تلفیفی در تدریس
آینده پژوهی در علوم اجتماعی
الگوهای طراحی سوال فنون ادبی
ساعت
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
18:30
18:30
18:30
18:30
18.30
18:30
18:30
18:30
10
10
تاريخ
1403/09/06
1403/09/07
1403/09/13
1403/09/19
1403/09/20
1403/09/20
1403/09/21
1403/09/26
1403/09/27
1403/09/28
1403/09/29
1403/10/01
روز
سه شنبه
چهار شنبه
سه شنبه
دوشنبه
سه شنبه
سه شنبه
چهارشنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهار شنبه
پنج شنبه
شنبه
گروه درسي
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
دبیرخانه توسعه فرهنگ قرآنی
ادبیات فارسی
زبان انگلیسی
ریاضی
فلسفه و منطق
اقتصاد
زیست شناسی و سلامت و بهداشت
عربی
توسعه شایستکی های حرفه ای دبیران
علوم اجتماعی ،تفکر و سواد رسانه ای
ادبیات فارسی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

دومین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
خیابان شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،ساختمان ضمن خدمت
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،ساختمان ضمن خدمت
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن اجتماعات تربیت
سالاریه ، فلکه پیچک، سالن میثم
میدان مطهری ابتدای جاده اراک دبیرستان ماندگار شیخ صدوق (ره)
خیابان ساحلی ، خانه معلم شماره 1 ، سالن آموزش
سالاریه ، فلکه پیچک، سالن میثم
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن اجتماعات تربیت
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
بنیاد ،دبیرستان  فرزانگان حسنی سعدی
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
سالاریه ، فلکه پیچک، سالن میثم
خیابان ساحلی، بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس شماره دو
عنوان کارگاه
بررسی درس به درس کتاب دین و زندگی پایه دوازدهم و تبیین الزامات دروس چالشی
تجزیه و تحلیل کتاب روان شناسی یازدهم با محوریت تدریس مفهومی -نیمه اول کتاب
تجزیه و تحلیل و مرور کتاب درسی منطق
آموزش طرح درس نویسی ملی و استاندارد
مرور بخش های چالش برانگیز کتابهای پایه دهم و یازدهم (با تأکید بر حضور دبیران نو ورود)
روش تدریس انواع جمله و ملحقات (نواسخ) و کارکرد ترجمه جملات (2)
بررسی مبحث مثلثات در کتاب­های درسی رشته ریاضی و تجربی
نقش آموزش "مهارت‌محور" در تدریس قلمرو "زبانی و ادبی" کتاب فارسی دوره دوم متوسطه (با تأکید بر حضور دبیران نو ورود)
بررسی بحث­های چالشی فیزیک یازدهم قسمت اول(فصول 1و 2)
بررسی مبحث اقلیم شناسی جغرافیای یازدهم انسانی
بررسی و تجزیه و تحلیل کتاب تاریخ پایه دوازدهم انسانی با محوریت تدریس مفهومی کتاب و آشنایی با سوالات نهایی(نیم سال اول)
پدافند غیرعامل با موضوع تهدیدات زیست محیطی
بررسی و تحلیل سوالات درس فنون ادبی در بخش «موسیقی شعر (کارگاه اول) با رویکرد بخش قافیه» در آزمون های نهایی و هماهنگ استانی هر سه پایه (با تأکید بر حضور دبیران نو ورود)
راهبردهای نوین آموزشی در بخشReading comprehension
بررسی محتوایی و پرسش و پاسخ از فصول سوم و چهارم کتب درسی زیست شناسی (1و2و3)
کاربرد ریاضی در تدریس مهارت های جغرافیای
بررسی تاریخ دهم انسانی با محوریت تدریس مفهومی کتاب و آشنایی با سوالات نهایی(نیم سال اول)
آموزش طرح درس نویسی و طراحی سوالات استاندارد مبتنی بر برنامه درس ملی
آینده پژوهی و آموزش علوم اجتماعی
ساعت
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
10
10
10
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1403/08/05
1403/08/05
1403/08/06
1403/08/07
1403/08/07
1403/08/08
1403/08/08
1403/08/12
1403/08/14
1403/08/17
1403/08/17
1403/08/24
1403/08/26
1403/08/28
1403/08/29
1403/08/29
1403/08/30
1403/08/30
1403/09/05
روز
شنبه
شنبه
یکشنبه
دوشنبه
دوشنبه
سه شنبه
سه شنبه
شنبه
دوشنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
شنبه
دوشنبه
سه شنبه
سه شنبه
چهار شنبه
چهارشنبه
دوشنبه
گروه درسي
دین و زندگی ،مدیریت و سبک خانواده
روان شناسی
فلسفه و منطق
علوم اجتماعی
زبان انگلیسی
عربی
ریاضی
ادبیات فارسی
فیزیک
جغرافیا
تاریخ
آمادگی دفاعی
ادبیات فارسی
زبان انگلیسی
زیست شناسی ،سلامت و بهداشت
جغرافیا
تاریخ
فیزیک
علوم اجتماعی
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

اولین مرحله ی کارگاه های آموزشی دبيران دوره ی دوم متوسطه (سال تحصيلی 04-1403)

مکان
خیابان  شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،سالن شهید سلیمانی
خیابان ساحلی ،بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس
خیابان  شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،سالن شهید سلیمانی
خیابان ساحلی ،بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن تربیت
خیابان  شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،سالن شهید سلیمانی
خیابان توحید ، میدان توحید ، ۲۰متری سواران ،اداره آموزش و پرورش ناحیه دو، سالن تربیت
خیابان ساحلی ،بعد از فرمانداری ، تالارفرهنگیان ، سالن کنفرانس
خیابان  شهید بهشتی،24 متری مطهری،اداره آموزش و پرورش ناحیه 3،سالن شهید سلیمانی
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶   ،اداره کل تبلیغات اسلامی
خیابان ساحلی ،بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس
بلوار جمهوری، نبش کوچه ۶   ،اداره کل تبلیغات اسلامی
میدان مطهری ابتدای جاده اراک دبیرستان ماندگار شیخ صدوق (ره)
خیابان ساحلی ، خانه معلم شماره 1 ، سالن آموزش
خیابان ساحلی ،بعد از فرمانداری ، تالار فرهنگیان ، سالن کنفرانس
عنوان کارگاه
روش تدریس مبحث انواع فعل (ثلاثی مجرد و مزید) و ترجمه افعال (1)
تجزیه و تحلیل  و مرور کتاب درسی فلسفه 2
مروری برکتب درسی و نقدوبررسی کتاب آمادگی دفاعی حضور همکاران نو ورود و جدیدالاستخدام  الزامی است.
بررسی فصل یک  کتاب نو نگاشت زمین شناسی
بررسی درس به درس کتاب دین و زندگی پایه دهم و تبیین  الزامات دروس چالشی
بررسی کتاب تاریخ معاصر ایران  پایه یازدهم با محوریت تدریس مفهومی و آشنایی با سوالات نهایی(نیم سال اول)
تجزیه و تحلیل  نتایج امتحانات نهایی و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
بررسی محتوایی و پرسش و پاسخ از فصول اول و دوم کتب درسی زیست شناسی (1و2و3)
بررسی پیشنهادهای مؤثر در بهبود آموزش درس فارسی دوره دوم متوسطه (با تأکید بر حضور دبیران نو ورود)
جلسه اول یهود شناسی در قرآن(تمامی دبیران متوسطه اول ودوم)
تحلیل و بررسی مبانی نظری کتاب های تخصصی علوم اجتماعی
جلسه دوم یهود شناسی در قرآن(تمامی دبیران متوسطه اول ودوم)
بررسی بحث­های چالشی فیزیک دهم با رویکرد آموزش مفهومی و آشنایی با سوالات استاندارد در آزمون­های تراکمی (فصول 1و 2و3)
بررسی درس به درس کتاب دین و زندگی پایه  یازدهم و تبیین  الزامات دروس چالشی
بررسی فصل دو  کتاب نو نگاشت زمین شناسی
ساعت
18:30
18:30
۱۰
10
18:30
18:30
18:30
18:30
18:30
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
۱۸:۳۰
18:30
18:30
18:30
تاريخ
1403/07/24
1403/07/24
1403/07/26
1403/07/26
1403/07/28
1403/07/28
1403/07/29
1403/07/29
1403/07/29
1403/07/29
1403/07/30
1403/08/01
1403/08/02
1403/08/02
1403/08/02
روز
سه شنبه
سه شنبه
پنج شنبه
پنج شنبه
شنبه
شنبه
یک  شنبه
یک شنبه
یک شنبه
یک شنبه
دوشنبه
سه شنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
چهارشنبه
گروه درسي
عربی
فلسفه و منطق
آمادگی دفاعی
زمین شناسی ، انسان و محیط زیست
دین و زندگی ، مدیریت و سبک خانواده
تاریخ
جغرافیا
زیست شناسی ، سلامت و بهداشت
ادبیات فارسی
دبیرخانه قرآنی
علوم اجتماعی
دبیرخانه قرآنی
فیزیک
دین و زندگی ،مدیریت و سبک خانواده
زمین شناسی ، انسان و محیط زیست
رديف
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

تازه ترین مطالب گروه ها

رهبری و مدیریت آموزشی

 

 

مقدمه:

مدیریت ورهبری از ارکان سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی، در بین سایر انواع مدیریت ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه ی مسائل جامعه می باشد، مدیریت آموزشی نیز با همان منطق جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد. اگر مدیران آموزشی یک جامعه دارای دانش و مهارت های کافی باشند، بدون تردید، نظام آموزشی نیز از اثربخشی، کارآئی و اعتبار بالائی برخوردار خواهد بود.

 

فصل اول: مفاهیم، اهمیت و اهداف آموزشی

الف ـ ضرورت و اهمیّت مدیریّت آموزشی

اکنون عصر مدیریت و رهبری است و موفقیّت نهادها و سازمان ها تا حد زیادی به کارآئی و اثربخشی مدیریّت بستگی دارد.

با آن که همه مدیریت ها به نوبه و در جای خود مهم و پر ارزش هستند، اگر مدیریت آموزشی را با دیگر انواع مدیریت مورد مقایسه قرار دهیم متوجه می شویم که هیچ یک از آن ها به اندازه مدیریت آموزشی حائز اهمیت نیست.

مدرسه سازمانی است که مدیریت آن در تربیت تعداد زیادی از کودکان و شکل دادن شخصیت آن ها دخالت و نفوذ چشمگیر دارد و هرگونه کوتاهی، سهل انگاری و اشتباه او و همکارانش تأثیرات نامطلوب و زیان بار زیادی در رشد افراد و کلّ جامعه دارد.

اگر مدیریت آموزشی می توانست انگیزه ها و جذابیت های لازم را در محیط کار آموزشی بوجود آورد، شاید بسیاری از معلمان بی رغبت و بی تفاوت به سر شوق آمده و کار پر ثمری را ارائه دادند. اگر بر اثر رفتار و برخوردهای نامناسب مدیریت، شاگرد نابهنجاری از مدرسه وارد جامعه گردد، چهره جامعه دچار تغییر خواهد شد. ترقی هر جامعه ای در گرو نوعت و چگونگی فعالیتی است که در مدارس انجام می گیرد و اثر مدیریت به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه را نمی توان نادیده گرفت.

اگر یک مدیر طی یک دوره ی تحصیلی با روش های درست تعلیم و تربیت از قبیل ایجاد انگیزه در معلمین و شاگردان، ایجاد روحیه ی لازم برای ادامه همکاری در امر تعلیم و تربیت، ایجاد نظم در مدرسه، رعایت حقوق و آزادی افراد، جلب نظر و همکاری اولیاء و هم چنین بکارگیری روش های درست تصمیم گیری، برنامه ریزی، تشویق و تنبیه، نظارت و کنترل، ارزشیابی و پاداش و غیره، بتواند افراد شایسته ای را تربیت و تحویل جامعه بدهد، شاید بتوانیم با اطمینان پیش بینی کنیم که تقریباً عده زیادی از این افراد در آینده جذب شغل ها و سازمان های مهم و مؤثر خواهند شد. این گونه پیش بینی برای سازمان ها و مدیریت های دیگر از نظر تأثیری که احتمالاً بر جامعه خواهند داشت، مقدور نمی باشد.

ب: مفاهیم و تعاریف مدیریت آموزشی

از آنجا که مدیریت آموزشی نیز دربردارنده مفهوم کلی مدیریت در سازمان است، قبل از تعریف مدیریت آموزشی، به تعریف مفهوم کلی مدیریت می پردازیم.

مدیریت عامل رسیدن به اهداف سازمان می باشد.(پال هرسی و کنت بلانچارد، 1977)

استونر می گوید: مدیریت فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل کوششهای اعضای سازمان و استفاده از تمام منابع سازمان برای دستیابی به اهداف معین سازمان است.

مدیریت یعنی هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران(الیوت و پورویچ، 1937)

از آنجا که مدرسه یک نظام صددرصد انسانی است که عامل انسانی هیچ سازمانی مثل یک کارخانه و یا حتی یک بیمارستان به اندازه مدرسه قوی نمی باشد، مدیریت را با تکیه بر بعد انسانی آن از یک سو، و با توجه به هدف الهی آن از سوی دیگر، چنین تعریف می کنیم:

مدیریت یعنی کارکردن با مردم، میان مردم، برای مردم و به خاطر خدا

در مدیریت اسلامی، هدف الهی است. همه کارها به خاطر خدا و رسیدن به او باید جنبه الهی داشته باشد. مشروعت هیمه راهها، روشها و مسائل و هدفها منوط به الهی بودن آنهاست.

و اما مدیریت آموزشی با در نظر گرفتن صاحب نظران که برای پرهیز از اطاله کلام از ذکر نامشان خودداری می شود، به صورت زیر تعریف می شود:

مدیریت آموزشی فرآیندی است اجتماعی که با به کارگیری مهارتهای علمی، فنی و هنری کلیه نیروهای انسانی و مادی را سازماندهی و هماهنگ نموده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد با تأمین نیازهای منطقی فردی و گروهی معلمان، دانش آموزان و کارکنان به طور صرفه جویانه به هدفهای تعلیم و تربیت برسد.

ج: اهداف سازمان آموزشی

هر مدیر مدرسه باید قبل از هر چیز، اهداف آموزش و پرورش را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. از روی دقت و با وسواس به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد و بالاخره بر مفاهیم آن چیره شود که به عنوان یک کارشناس اهداف تعلیم و تربیت آنها را به همه همکاران خود تفهیم کند. علاوه بر اینها، او باید رسیدن به این اهداف را در صدر کارهای خود قرار دهد.

بلوم همکاران در کتاب طبقه بندی اهداف آموزش و پرورش هدفهای آموزش و پرورش را به سه حیطه تقسیم می کنند: (اصول علمی طبقه بندی هدفهای تربیتی، مسعود رضوی، مترجم، 1346)

الف: حیطه شناختی

ب: حیطه عاطفی

ج: حیطه روانی – حرکتی

الف: حیطه شناختی:

هدف از حیط شناختی آن دسته آموزشهایی است که بر دانش و اطلاعات و فعالیتهای ذهنی دانش آموزان توجه دارد. تأکید بر یادآوری، تفکر، استدلال، قضاوت و نتیجه گیری مربوط به حیطه شناختی است که دارای شش سطح است:

1.سطح دانش 2. سطح درک مطلب 3. سطح بکارگیری 4. سطح تجزیه و تحلیل 5. سطح ترکیب 6. سطح ارزشیابی

ب: حیطه عاطفی:

هدف از حیط عاطفی آن دسته از آموزشهایی است که به احساسات، عواطف، انگیزه ها، هیجانات و درجاتی از پذیرش یا مقاومت توجه می شود. دوست داشتن، تنفرف نگرانی، علاقه، تعصب و آنچه تحت عناوین ستایش و ارزشها بیان می شود در حیطه عاطفی است که دارای 5 سطح می باشد:

1.سطح دریافت کردن 2. سطح پاسخ دادن 3. سطح ارزش گذاری 4. سازمان دهی 5. شخصیت یافتن از طریق ارزشها

ج: حیطه روانی – حرکتی

هدف اساسی این حیط تنظیم حرکات فرد و کسب مهارت برای انجام امور مربوط به زندگی است. این فعالیتها یک نوع هماهنگی و همکاری عصبی – جسمی یا روانی – حرکتی است که دارای پنج سطح است:

1.       سطح تقلید 2. سطح اجرای مستقل 3. سطح دقت 4. سطح هماهنگی حرکات 5. سطح عادی شدن

صاحب نظران هدفهای آموزش و پرورش را به 4 دسته تقسیم می کنند:

1.       هدفهای خودشناسی 2. هدفهای روابط انسانی 3. هدفهای کارآیی اقتصادی 4. هدفهای پذیرش مسئولیت اجتماعی

لازم است همه مدیران آموزشی و حتی آنها خود را موفق می دانند به دقت به اهداف کلی زیر که باید در یک سازمان آموزشی رعایت گردد، توجه کنند:

1.رشد خود رهبری دانش آموز 2. رشد شناختی دانش آموزان 3. رشد شخصیت دانش آموزان 4. ایجاد زمینه های یادگیری مداوم 5. استفاده از دانش برای خدمت و اصلاح جامعه 6. رشد ارزشهای دانش آموزان 7. آماده سازی برای تغییرات 8. آشنا ساختن با فرهنگهای مختلف

د: اهداف مدیریت آموزشی

در رابطه با آنچه تاکنون گفته شد، اهداف اساسی و کلی مدیریت آموزشی در یک سازمان آموزشی مثل مدرسه به شرح زیر است:

1.کمک به رسیدن به اهداف آموزش و پرورش

2. ایجاد هماهنگی بین همه منابع و فعالیت های سازمان آموزشی

3. کمک به بهبود و اصلاح جریان تعلیم و تربیت

4. یاری و مساعدت به اعضای سازمان آموزشی برای تشخیص و درک بهتر هدفها

5. راهنمایی، همکاری، کمک، تقویت و حمایت از اعضای سازمان آموزشی

6. فراهم کردن زمینه های شور و تبادل نظر و به وجود آوردن احساس مسئولیت مشترک در سازمان آموزشی

7. ایجاد روابط انسانی مطلوب و احترام متقابل بین مدیر و اعضای سازمان تربیتی

8. ایجاد فرصت و امکان بروز خلاقیت و ابتکار و ایجاد زمینه و تسهیلات برای رشد اعضای سازمان آموزشی

9. شناخت نیازها و حل مشکلات دانش آموزان به منظور دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت

10. کمک به کشف و بروز استعدادهای دانش آموزان