بسیج همزاد انقلاب است

به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل#بسیج_مستضعفان  #علی_اکبر_شفیعی

 بسیج همزاد انقلاب است در حالی که ولادتش ، قبل از ولادت انقلاب است.  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) در این رابطه می فرمایند: بسیج همزاد انقلاب است، شاید به یک معنا بشود گفت که حضور بسیجی مردم، خود موجب پیروزی انقلاب شد، یا موجب پدید آمدن انقلاب شد. جوان‌های داوطلب، علاقه‌مند، قبل از انقلاب در همه‌جا و در همه عرصه‌ها وارد شدند، ایستادگی کردند، حضور مؤثر پیدا کردند و این تلاش‌ها در سرتاسر کشور جمع شد و شد حرکت عظیم انقلابی ملت ایران، بنابراین به این معنا، ولادت بسیج، قبل از ولادت انقلاب است، اما با پیروزی انقلاب، بسیج به شکل کنونی تولد یافت؛ بنابراین می‌توان بسیج را همزاد انقلاب معرفی کرد (حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی 24/7/91).  این مجموعه مقدس در درون خود مولد ارزش‌ها و هنجارها و نهادها و مجموعه بدیعی است که نظیر و مانندی در عصر حاضر نمی‌توان یافت و از چنان جایگاه رفیعی در انقلاب اسلامی برخوردار گردید که امامین انقلاب همواره بسیجی بودن را برای خود افتخار می‌دانند و همیشه با کلمات پرمغز و نورانی خود اهمیت و ضرورت توسعه بسیج و تأثیر آن‌ها در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی برای ملت تأکید داشته اند. نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف متعالی خود در ایجاد حیات طیبه و تمدن نوین اسلامی نیازمند انسان هایی است که هم در ساختن این تمدن الهی تلاش نمایند و هم این نظام را در مقابل با دشمنان و استکبار جهانی که همواره سعی می‌کند از الگوی الهی که سعادت بشریت را در دنیا و آخرت تضمین می¬کند، دفاع همه‌جانبه نماید، بنابراین بر همه فرض است که در جهت تقویت و توسعه کمی و کیفی بسیج و تحقق بسیج ده‌ها میلیونی تلاش نماییم. تنها وجود تفکر و روحیه بسیجی می‌تواند جمهوری اسلامی را در مقابل تمامی توطئه‌ های استکبار جهانی بیمه نماید، فرهنگ و تفکری که از نهضت عاشورایی حضرت امام حسین (ع) الگوی گرفته و بدون هیچ بن‌بستی و هیچ‌گونه شکستی همواره در تمامی عرصه ها و صحنه ها پیروز است و این فرهنگ و تفکر بسیجی است که قابلیت دفاع همه‌جانبه را در هر زمان، در هر مکان، در هر عرصه و در هر شرایط برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم ساخته است. مَخلَص کلام؛بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ، همواره در مسیر تحقق آرمانهای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی گام بر می دارد و امید را در دل مردم زنده نگه می دارد و تا آخر با این انقلاب خواهد ماند و در گام دوم انقلاب ، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا له الفدا) هست نزدیک خواهد کرد. ان شاء الله #بسیج #هفته_بسیج #پنج_آذر_هفته_بسیج_مبارک

سید مقاومت

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.

(بخشی از پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت جناب سیدحسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان)

 

آغاز ماه مهربان

به نام خداوند جان و خرد

 

سپهر مهر، در پرتو خورشید تابناک دانش و آگاهی قرار گرفته است و زندگی باز در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر و در میان همهمه بچه‌ها جاری شده است. گروه آموزشي آمادگی دفاعی دوره دوم متوسطه استان قم آغاز سال تحصیلی 1404- 1403 را به همکاران فرهیخته، دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های محترم آنان تبریک می‌گوید و برای همه عزیزان آرزوی بهروزی و پیروزی دارد.

 

شعر در مورد ماه مهر و مدرسه | شعر برای روز اول مدرسه

کتابچه توانمندی طرح دیالمه

کتابچه راهنمای
طرح ملی شهید دیالمه
(دوره آموزشی دبیران درس آمادگی دفاعی کشور) جلد اول
https://online.flipbuilder.com/uzvmk/psuk/

چرا امام صادق به شهادت رسید؟

چرا #امام_صادق علیه السلام به شهادت رسید؟

تصور کنید یک پیرمرد عالم و مورد احترام در گوشه ای از یک کشور مشغول به تدریس و کار فرهنگی و دانشگاهی صرف باشد، بعضا حتی حکومت را هم تایید کند و هیچ اعتراضی نسبت به ظلم طاغوت نداشته باشد، در چنین شرایطی آیا هیچ مسئول حکومتی برای به شهادت رساندن یا زندانی کردن او اقدامی میکند؟!
قطعا خیر
متاسفانه بسیاری که بینش درست و جامعی نسبت به دین ندارند، ائمه ما مخصوصا امام صادق ع را اینگونه معرفی می کنند، فردی که کارش درس و بحث و آموزش و تربیت شاگرد بود و بس! 
از این دوستان باید پرسید اگر اینگونه است، پس چرا امام ششم را به شهادت رساندند؟
میدانید چرا؟
زیرا ایشان مثل برخی از ما شیعیان نبودند که صرفا دنبال کار فرهنگی و آموزشی و تدریس خنثی هستیم.
بلکه ایشان به گونه ای آموزش میدادند که به هدف #سیاسی و #اجتماعی یعنی #مبارزه با دستگاه غاصب و ظالم و بدنبال آن احقاق حق، دست یابند.
دقیقا به همین خاطر بود که هیچ کدام از سران حکومتی نمیتوانستند ائمه ما را تحمل کنند.
به بیان دیگر تبلیغ و کار فرهنگی ایشان هدفش زندگی مسالمت آمیز با کفر و منکر و طاغوت نبود.
در یک کلام ایشان فرهنگ را جدای از سیاست و اقتصاد نمیدیدند.
امید که دوستان مبلغ و فرهنگی ما به ایشان تاسی جویند.

به نظر من بنی عباس بدترین ظلم را در حق امامان شیعه کردند. چرا که شخصیت ائمه ما را وارونه معرفی کردند و بعد از سالها از سقوط بنی عباس و حتی بعد از سالها زندگی در محیط انقلابی ما هنوز هم نسبت به ائمه بعد از امام حسین صلوات الله علیهم اجمعین شناختی سطحی و انحرافی داریم.

 دوستان را در این زمنیه به مطالعه کتاب #انسان_250_ساله و کتاب #همرزمان_حسین دعوت میکنم.
السلام علیک ایها الامام الصادق
عظم الله اجورک
شهادت جانسوز امام شیعیان بر همه ی آزاد اندیشان جهان تسلیت باد

21  رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :

21  رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :

1)   تصویر منفی ونگران کننده از آینده ی فرزند خود داشتن (به هر دلیل )

2)   توجه و تاکید زیاد بر ضعف ها و  ناتوانی های فرزند و عدم پیگیری آن.

3)   نظارت دائمی مادربر نحوه ی درس خواندن فرزند نوجوان (به ویژه پسر) و خودکفا نبودن او.

4)  حضور کم پدر در خانه و نداشتن ارتباط صمیمانه با فرزند.

5)   انتقال نگرانی ها و ناراحتی های اجتماعی و اقتصادی به فضای خانه و ذهن فرزندان.

6)  بی اعتمادی به خودکفایی و مسئولیت پذیری فرزند با تذکر دادن مداوم ، نصیحت کردن و از عواقب کار ترساندن.

7)  ابراز و بیان عبارت های استرس زا مثل (بیشتر دقت کن ! حواست را جمع کن! وقت تلف نکن! زحمت های خانواده را هدر نده!)

8)   پرسش دائمی با حالتی نگران ومضطرب در باره ی درس و امتحانات و نمره!

9)   عدم تفاهم و همدلی میان پدر و مادر در مسائل  گوناگون زندگی.

10)   حمایت و مراقبت زیاد از فرزند و ارائه سرویس های اضافی به او

 11)   مقایسه منفی وتولید حسد و کینه با این جملات که : شاگرد اول کلاس چه نمره ای آورد،تو چرا مثل اونشدی؟!   ما به سن تو بودیم چنین وچنان می کردیم ولی تو ...! نمی دانم چرا تو مثل دوره راهنمایی درس نمی خوانی در حالی که .....!

12)  منت گذاشتن و تولید احساس گناه : همه ی تلاش های ما به خاطراین است که تو موفق باشی ولی  تو ....! آبر وی خانوادگی ما به کار تو بستگی دارد و آن وقت تو...!

13)   طرح سئوال های منفی و کاهش تمرکز: چرا نمره های خوبی نمی گیری !؟    تو چه مشکلی داری!؟     چرا نظم نداری!؟    چرا از وقتت درست استفاده نمی کنی!؟   تو از شاگردان ممتاز مدرسه چی کم داری!؟

14)  القاء نگرانی ونفوس بد زدن: آخرش تو را از مدرسه اخراج می کنند. با این روشی که تو کار می کنی معلوم نیست که آخرش.... 

 15)   بی توجهی به احساس فعلی فرزند و موقعیت روانی او: این که ناراحتی ندارد بیشتر کار کن! این مشکل برای همه هست،فقط برای تو نیست، پس چرا انها موفق هستند!  

16)  جر وبحث دائمی با فرزند برای قانع کردن او و نتیجه نگرفتن: ببین ما خیر و صلاح تو را می خواهیم،تو همیشه .....!

 17)   ابراز قضاوت های منفی در باره دیگران و جامعه رابه شدت بحرانی و ناامن دیدن و مراقبت زیاد از فرزند.

 18)    شکایت دائمی از جامعه ومردم و انتقاد از آنها و نارضایتی شدید از جامعه و زندگی.  

19)  عدم هماهنگی پدر ومادر در تربیت فرزند و کاهش رابطه ی عاطفی پدر با مادر و فرزند.

 20)   تسلیم بودن والدین به درخواست های غیر منطقی فرزند وعدم قاطعیت در برخورد با او.

 21)  وابستگی فرزند به یکی از والدین و کاهش ارتباط او به والد دیگر.

 روز شمار ثبت‌نام در بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر 

 روز شمار ثبت‌نام در بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر 

علاقمندان به شرکت در این جشنواره تنها ۶ روز دیگر فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند.

راهنما ثبت نام: کلیک کنید

 لینک ثبت نام:              alefta.ir 

ارتباط بارابط استان کرمان دربیستمین جشنواره الگوهای تدریس برترجهت دریافت راهنمایی:   mkarimiafshar@