کتابچه توانمندی طرح دیالمه

کتابچه راهنمای
طرح ملی شهید دیالمه
(دوره آموزشی دبیران درس آمادگی دفاعی کشور) جلد اول
https://online.flipbuilder.com/uzvmk/psuk/

چرا امام صادق به شهادت رسید؟

چرا #امام_صادق علیه السلام به شهادت رسید؟

تصور کنید یک پیرمرد عالم و مورد احترام در گوشه ای از یک کشور مشغول به تدریس و کار فرهنگی و دانشگاهی صرف باشد، بعضا حتی حکومت را هم تایید کند و هیچ اعتراضی نسبت به ظلم طاغوت نداشته باشد، در چنین شرایطی آیا هیچ مسئول حکومتی برای به شهادت رساندن یا زندانی کردن او اقدامی میکند؟!
قطعا خیر
متاسفانه بسیاری که بینش درست و جامعی نسبت به دین ندارند، ائمه ما مخصوصا امام صادق ع را اینگونه معرفی می کنند، فردی که کارش درس و بحث و آموزش و تربیت شاگرد بود و بس! 
از این دوستان باید پرسید اگر اینگونه است، پس چرا امام ششم را به شهادت رساندند؟
میدانید چرا؟
زیرا ایشان مثل برخی از ما شیعیان نبودند که صرفا دنبال کار فرهنگی و آموزشی و تدریس خنثی هستیم.
بلکه ایشان به گونه ای آموزش میدادند که به هدف #سیاسی و #اجتماعی یعنی #مبارزه با دستگاه غاصب و ظالم و بدنبال آن احقاق حق، دست یابند.
دقیقا به همین خاطر بود که هیچ کدام از سران حکومتی نمیتوانستند ائمه ما را تحمل کنند.
به بیان دیگر تبلیغ و کار فرهنگی ایشان هدفش زندگی مسالمت آمیز با کفر و منکر و طاغوت نبود.
در یک کلام ایشان فرهنگ را جدای از سیاست و اقتصاد نمیدیدند.
امید که دوستان مبلغ و فرهنگی ما به ایشان تاسی جویند.

به نظر من بنی عباس بدترین ظلم را در حق امامان شیعه کردند. چرا که شخصیت ائمه ما را وارونه معرفی کردند و بعد از سالها از سقوط بنی عباس و حتی بعد از سالها زندگی در محیط انقلابی ما هنوز هم نسبت به ائمه بعد از امام حسین صلوات الله علیهم اجمعین شناختی سطحی و انحرافی داریم.

 دوستان را در این زمنیه به مطالعه کتاب #انسان_250_ساله و کتاب #همرزمان_حسین دعوت میکنم.
السلام علیک ایها الامام الصادق
عظم الله اجورک
شهادت جانسوز امام شیعیان بر همه ی آزاد اندیشان جهان تسلیت باد

21  رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :

21  رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود :

1)   تصویر منفی ونگران کننده از آینده ی فرزند خود داشتن (به هر دلیل )

2)   توجه و تاکید زیاد بر ضعف ها و  ناتوانی های فرزند و عدم پیگیری آن.

3)   نظارت دائمی مادربر نحوه ی درس خواندن فرزند نوجوان (به ویژه پسر) و خودکفا نبودن او.

4)  حضور کم پدر در خانه و نداشتن ارتباط صمیمانه با فرزند.

5)   انتقال نگرانی ها و ناراحتی های اجتماعی و اقتصادی به فضای خانه و ذهن فرزندان.

6)  بی اعتمادی به خودکفایی و مسئولیت پذیری فرزند با تذکر دادن مداوم ، نصیحت کردن و از عواقب کار ترساندن.

7)  ابراز و بیان عبارت های استرس زا مثل (بیشتر دقت کن ! حواست را جمع کن! وقت تلف نکن! زحمت های خانواده را هدر نده!)

8)   پرسش دائمی با حالتی نگران ومضطرب در باره ی درس و امتحانات و نمره!

9)   عدم تفاهم و همدلی میان پدر و مادر در مسائل  گوناگون زندگی.

10)   حمایت و مراقبت زیاد از فرزند و ارائه سرویس های اضافی به او

 11)   مقایسه منفی وتولید حسد و کینه با این جملات که : شاگرد اول کلاس چه نمره ای آورد،تو چرا مثل اونشدی؟!   ما به سن تو بودیم چنین وچنان می کردیم ولی تو ...! نمی دانم چرا تو مثل دوره راهنمایی درس نمی خوانی در حالی که .....!

12)  منت گذاشتن و تولید احساس گناه : همه ی تلاش های ما به خاطراین است که تو موفق باشی ولی  تو ....! آبر وی خانوادگی ما به کار تو بستگی دارد و آن وقت تو...!

13)   طرح سئوال های منفی و کاهش تمرکز: چرا نمره های خوبی نمی گیری !؟    تو چه مشکلی داری!؟     چرا نظم نداری!؟    چرا از وقتت درست استفاده نمی کنی!؟   تو از شاگردان ممتاز مدرسه چی کم داری!؟

14)  القاء نگرانی ونفوس بد زدن: آخرش تو را از مدرسه اخراج می کنند. با این روشی که تو کار می کنی معلوم نیست که آخرش.... 

 15)   بی توجهی به احساس فعلی فرزند و موقعیت روانی او: این که ناراحتی ندارد بیشتر کار کن! این مشکل برای همه هست،فقط برای تو نیست، پس چرا انها موفق هستند!  

16)  جر وبحث دائمی با فرزند برای قانع کردن او و نتیجه نگرفتن: ببین ما خیر و صلاح تو را می خواهیم،تو همیشه .....!

 17)   ابراز قضاوت های منفی در باره دیگران و جامعه رابه شدت بحرانی و ناامن دیدن و مراقبت زیاد از فرزند.

 18)    شکایت دائمی از جامعه ومردم و انتقاد از آنها و نارضایتی شدید از جامعه و زندگی.  

19)  عدم هماهنگی پدر ومادر در تربیت فرزند و کاهش رابطه ی عاطفی پدر با مادر و فرزند.

 20)   تسلیم بودن والدین به درخواست های غیر منطقی فرزند وعدم قاطعیت در برخورد با او.

 21)  وابستگی فرزند به یکی از والدین و کاهش ارتباط او به والد دیگر.

 روز شمار ثبت‌نام در بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر 

 روز شمار ثبت‌نام در بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر 

علاقمندان به شرکت در این جشنواره تنها ۶ روز دیگر فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند.

راهنما ثبت نام: کلیک کنید

 لینک ثبت نام:              alefta.ir 

ارتباط بارابط استان کرمان دربیستمین جشنواره الگوهای تدریس برترجهت دریافت راهنمایی:   mkarimiafshar@

شروع طرح توانمندی دبیران دفاعی

 

دبیرخانه راهبری کشوری درس آمادگی دفاعی مستقر در استان کرمان برگزار می‌نماید: افتتاحییه دوره توانمندسازی سفیران بصیرت طرح شهید دیالمه مورخ دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ مخاطبین: کلیه دبیران آمادگی دفاعی سراسر کشور پخش زنده از:

 کانال معاونت آموزش متوسطه وزارت در شاد به نشانی       Se_meduir@

کانال اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوااستان کرمان درشاد به نشانی    k_o_paye@  کانال دبیرخانه کشوری آمادگی دفاعی در شاد به نشانی        def_gam2@

 اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه استان قم

 

الگوی نمونه سوالات مفهومی

https://s30.picofile.com/file/8474787426/%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C_%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87_%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA_%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C.pdf.html

سخن حضرت علی(ع)

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِامام على عليه السلام: گناهى، بزرگتر از گناه ثروتمندى نيست كه نيازمند را[از حقّش ] محروم كرده باشد. غررالحكم حدیث10738

ثبت اطلاعات متقاضیان همکاری(سرگروهی)

اداره‌تکنولوژی،گروه‌های‌آموزشی‌وبررسی محتوای متوسطه استان قم اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم، ازدبیران و هنرآموزان علاقمند ،توانمند ،خلاق و واجد صلاحیت عمومی و اختصاصی(دروس دوره اول،دوم متوسطه و هنرآموزان فحک استان قم )در جهت ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و مهارت های حرفه ای دبیران دعوت به همکاری می نماید . علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به صفحه اصلی سایت Qomgt.ir مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل نمایند . تذکر:این ثبت نام به منزله دریافت اطلاعات اولیه است ودر صورت لزوم در ادامه مراحل ،بررسی مستندات و مصاحبه حضوری انجام خواهد شد . ثبت نام نهایی در سامانه ،منوط به تکمیل فرم و تایید اطلاعات ارسالی ودریافت پیام " مشخصات شما با موفقیت ارسال شد "پس از تایید نهایی می باشد . مهلت ثبت نام تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ لطفا باز نشر حداکثری اداره‌تکنولوژی،گروه‌های‌آموزشی‌وبررسی محتوای متوسطه استان قم