برنامه عملیاتی گروه دین و زندگی استان قم

برنامه عملیاتی گروه دین و زندگی استان قم در سال 97-96

                                             http://f98.co/t/Xk27Gi

 

 

 

همکار عزیز!

اجرای این برنامه فقط با همکاری حضرتعالی میسر می باشد.

لذا برنامه را مطالعه فرموده در اجرای آن خدمتگزارن خود در گروه استان را یاری فرمایید.

یادآور می شود به طور معمول اصلاحاتی در برنامه اعمال می گردد که سریعا از طریق همین صفحه به اطلاع میرسد.

 

 

                                             

برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشوری دین و زندگی مستقر در استان یزد

  سرگروههای نواحی و همکاران عزیز!

برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشوری دین و زندگی در این قسمت بارگذاری میگردد.

لازم به ذکر است برنامه عملیاتی نهایی استان پس از تصویب در همین سایت بزودی بارگذاری خواهد شد.

               

 

 

                                   برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشوری دین و زندگی

                                                       http://f98.co/t/k8A9Sv

 

 

معرفی سایت گروه درسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)قرآن و معارف

              همکار عزیز !

 سایت گروه درسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی) نکات مهم و کمکی آموزشی را در زمینه کتب درسی، بویژه کتب جدیدالتألیف  به اشتراک گذاشته است.

این موارد شامل «دانش تکمیلی »، «پاورپوینت»، «فیلمهای آموزشی» و «تلاوتهای آیات دروس» می باشد

                      لینک  سایت گروه درسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی):

 

 

http://quran-dept.talif.sch.ir/index.php

 

 

                                                       

نکات مهم در فرآیند ارزشیابی

باسمه تعالی

 

آیافرآیند آموزش با ارزشیابی  خاتمه می یابد؟

 

ازآنجا که شیوه نامه ی طرّاحی سؤالات مفهومی و استاندارد به صورت جداگانه در وبسایت  قابل دریافت و در دسترس می باشد در این گفتار از بیان انواع سؤالات، مزایا و معایب و قواعد طرّاحی هر یک خودداری شده، تنها به نکات جانبی در طرح سؤال که البته تأثیر مستقیم بر فرآیند یادگیری دارد اشاره می شود.

  • باید دانست که امتحانات پایان نیمسال اوّل و دوّم در مدارس، تنها زمان ارزشیابی دانش آموز نیست؛ بلکه این امتحانات به نوعی معلّم را نیز مورد ارزشیابی قرار می دهد. البته در صورتی که همانگونه که معلّمان عزیز هنگام طرّاحی سؤالات، برای افزایش روائی امتحان از انواع سؤالات، با رعایت قواعد تهیّه ی آنها در تمام سطوح یادگیری استفاده می کنند، پس از آزمون نیز تحلیل و بررسی کاملی از اوراق امتحانی دانش آموزان داشته باشند.

قطعا چنین ارزشیابی ای فراهم کننده ی زمینه های رشد حرفه ای معلّم می باشد چرا که تشخیص نقاط قوّت، سبب تقویت شیوه های کارا و اثربخش گشته، تعیین نقاط ضعف و کاستی ها نیز زمینه ی جبران شیوه های ناکارآمد و غیرمؤثّر را فراهم می سازد و این مهم جز با تحلیل و بررسی دقیق سؤالات و پاسخ های دانش آموزان ممکن نخواهد بود.

  • علّت یابی اشتباهات و نقاط ضعف طبقه بندی شده ی دانش آموزان به صورت موضوعی، فصلی ،مهارتی، کاربردی یا... و سپس تغییر شیوه ی آموزش و یادگیری در آینده (البته در صورتی که نقص به معلّم و یا شیوه ی آموزشی او برگردد) وانعکاس به برنامه نویسان درس به منظور اصلاح و تغییر برنامه یا محتوا درصورتی که نقص به کتاب درسی برگردد.
  • سنجش باید آگاهی دهنده باشد. اگر فرایند سنجش، آگاهی دهنده برای معلّم، دانش آموز، مدیر و نظام آموزشی نباشد بی ثمر خواهد بود و البته این معلّمان هستند که سنجش آگاهی دهنده انجام می دهند. (یادگارزاده،1390)