سلام برهمکاران گرامی
بارم بندی جدید جغرافیای ایران را دریافت کنید
بارم بندي پيشنهادي آزمون كتبي درس جغرافياي ايران و جغرافياي استانشناسي پاية دهم كلية رشتهها
سال تحصيلي 96-1395

سلام برهمکاران گرامی
بارم بندی جدید جغرافیای ایران را دریافت کنید
بارم بندي پيشنهادي آزمون كتبي درس جغرافياي ايران و جغرافياي استانشناسي پاية دهم كلية رشتهها
سال تحصيلي 96-1395
فصول
|
دروس
|
پاياني نوبت اول
|
پاياني نوبت دوم، شهريور، بزرگسالان و دي ماه
|
فصل اول
|
درس اول - درس دوم
|
5/4
|
75/2
|
فصل دوم
|
درس سوم - درس چهارم
|
3
|
75/1
|
فصل سوم
|
درس پنجم - درس ششم
|
5/4
|
75/2
|
فصل چهارم
|
درس هفتم - درس هشتم
|
4
|
25/2
|
فصل پنجم
|
درس نهم - درس دهم
|
4
|
25/2
|
فصل ششم
|
دروس يازدهم ، دوازدهم ، سيزدهم
|
-
|
5/3
|
فصل هفتم
|
درس چهاردهم - درس پانزدهم
|
-
|
75/2
|
فصل هشتم
|
درس شانزدهم
|
-
|
2
|
جمع
|
20
|
20
|
فصول
|
عناوين دروس
|
پاياني نوبت اول
|
پاياني نوبت دوم
|
شهريور
|
اول
|
درس اول:جغرافيا ، علمي براي زندگي
|
2
|
5/0
|
5/1
|
دوم
|
درس دوم:نگاهي به جغرافياي طبيعي ايران
درس سوم : نگاهي به جغرافياي انساني ايران
|
7
|
5/1
|
4
|
سوم
|
درس چهارم: بيابان ها
درس پنجم : انسان و بيابان
|
5/3
|
1
|
5/1
|
چهارم
|
درس ششم: اهميت و نقش جنگل ها
درس هفتم: پراكندگي و انواع جنگل ها و …
|
5/3
|
1
|
5/1
|
پنجم
|
درس هشتم : آلودگي هوا
درس نهم : آلودگي درياها ورودها
|
4
|
1
|
5/1
|
ششم
|
درس دهم :مخاطرات طبيعي
درس يازدهم : انسان ومخاطرات طبيعي
|
-
|
5/3
|
5/2
|
هفتم
|
درسدوازدهم:گردشگريچيست؟گردشگركيست؟
درس سيزدهم:ايرانگردي
|
-
|
3
|
2
|
هشتم
|
درس چهاردهم : پراكندگي ورشد جمعيت
درس پانزدهم : جمعيت ومهاجرت ، …
|
-
|
5/5
|
5/3
|
نهم
|
درس شانزدهم :آب ها
درس هفدهم:بهره برداري از منابع آب
|
-
|
3
|
2
|
جمع
|
20
|
20
|
20
|
درس
|
پاياني نوبت اول
|
پاياني نوبت دوم،شهريور، بزرگسالان و دي ماه
|
اول
|
5/3
|
1
|
دوم
|
5/2
|
1
|
سوم
|
4
|
1
|
چهارم
|
5
|
1
|
پنجم
|
5
|
1
|
ششم
|
-
|
5/1
|
هفتم
|
-
|
3
|
هشتم
|
-
|
3
|
نهم
|
-
|
3
|
دهم | - | 5/2 |
يازدهم | - | 2 |
جمع
|
20
|
20
|
درود برهمکاران گرامی و دانش آموزان عزیز
نسخه 4پاورپوینت های جغرافیای پایه دهم را دریافت کنید.
بسیاری از ایرادات قبلی برطرف شده و در آخرهردرس سوالات چند گزینه ای آمده است و سوالات متن داخل درس اصلاح شده است و برای تدریس درکلاس بسیارمناسب شده است.
پاورپوینت ها به شکل اسلاید شو فرستاده شده واگرخواستید ویرایش کنید پاوررا بازنکنید و برروی آیکون پاورپوینت کلیک راست کرده وگزینه newرا انتخاب وپاوررا ویرایش کنید.ذکرمنبع ضروری است.
با تشکر
دریافت پاورپوینت درمورد روش تحلیل محتوای کتاب های درسی
دریافت پاورپوینت درمورد روش تدریس پس ختام
دربافت پاورپوینت درمورد روش تدریس ایفای نقش
پاورپوینت درمورد سوالات واگرا با ناکید برجغرافیا
پاورپوینت آشنایی با آموزش جغرافیا
پاورپوینت درمورد 4پرسش از مربعات به شکل تفریحی
پاورپوینت درمورد دریاچه حوض سلطان قم
نمونه تکالیف طراحی شده برای دانش آموزان از فصل 9 جغرافیای 1
که دانش آموزان می توانند انجام دهند.
سوالات جغرافیای 2 دی 1394 مورد بررسی قرار گرفت .
بانک سوالات زمین شناسی از سال 81تا 94
ازهمکاران تقاضا می گردد این کاریکاتورها را چاپ کرده و درمدرسه به نمایش بگذارند.
مقاله ای درمورد ایجاد شهرهای جدید تالیف دکتررهنمایی
باسلام
سه برنامه اندرویدقابلیت اجرادرگوشی های اندروید
این سه برنامه محتویات کتاب جغرافیای 1 و جغرافیا2و جغرافیای سال چهارم را درقالب پرسش و پاسخ اجرا می کند.
جهت دریافت کلیک کنید.
دریافت بارم بندی جغرافیای 1و استان
جغرافیای عمومی و استان
جرافیای2
جغرافیای چهارم
پرفسور "بهلول علیجانی" در همایش بحران آب و تغییر اقلیم گفت : فعالیت انسان، علت اصلی تغییر اقلیم بوده است
رییس قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی گفت: فعالیت انسان علت اصلی تغییر اقلیم بوده است که اگر بخواهیم از نظر اقلیمی به شرایط قبل از جنگ جهانی برگردیم به 200 سال نیاز داریم.
پرفسور "بهلول علیجانی" در همایش بحران آب و تغییر اقلیم، در سالن اجتماعات دبیرستان الماسی کاشان افزود: سال 1960 میلادی آغاز دوره ای است که به نام خوشگذرانی انسان از طبیعت نام برده می شود و تغیرات عمده ای در طبیعت آغاز شد.
بنیانگذار اقلیمشناسی سینوپتیک در ایران اظهار داشت: افزایش گاز کربنیک یکی از شاخص های افزایش دمای کره زمین است و سیل و خشکسالی های شدید از این بی نظمی های آب و هوا ناشی می شود.
وی تصریح کرد: دمای هوا در 50 سال گذشته هفت دهم درجه افزایش یافته است که به ظاهر رقم ساده ای به نظر می رسد اما نسبت به این واقعیت مهم نمی توان بی توجه ماند.
مترجم کتاب آب و هوای کره زمین تاکید کرد: قبل از جنگ جهانی فعالیت انسان به حدی نبود که طبیعت را تغییر بدهد اما با ورود تکنولوژی این دخالت شروع شد و افزایش دما در 50 سال آخر قرن 20 بسیار شدید بوده که اکوسیستم زمین توان تحمل آن را نداشت.
به گفته وی، بیش از 80 درصد آب، در بخش کشاورزی مصرف می شود و مشکل اصلی در ایجاد بحران آب، هدررفت و تبخیر آب در این بخش است و باید مدل و روشهای کشاورزی اصلاح شود.
نویسنده کتاب آب و هوای ایران اظهار داشت: جلوگیری از تبخیر و نفوذ آب برای فرو رفت به سفره های زیرزمینی دو راهکاری است که می توان برای نجات از بحران آب عملیاتی کرد.
رییس قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات محیطی گفت: ریشه عمده بحران آب ناشی از عامل انسانی و مصرف انسان ها است و اقلیم در این بحران تاثیر چندانی نداشته است.
وی تغییر نوع کشت را یکی از راهکارهای مقابله با بحران کمبود آب ذکر کرد و افزود: باید نوع کشت را تغییر دهیم و به قدیم برگردیم و محصولاتی کم آبی مثل انار و انجیر را کشت کنیم .
علیجانی تصریح کرد: تا سال 2050 افزایش دما رقمی بین 2 تا 4 درجه خواهد بود که هر یک و نیم درجه افزایش دما معادل30 درصد مصرف آب هست.
همایش یک روزه بحران آب و تغییر اقلیم، در سالن اجتماعات دبیرستان شهید الماسی کاشان با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش کاشان، شرکت آب و فاضلاب و اداره هواشناسی کاشان با حضور سرگروههای درسی جغرافیا، زیست و زمین شناسی ادارات آموزش و پرورش استانهای اصفهان و قم، مدیران دستگاههای اجرایی منطقه کاشان و فعالان زیست محیطی برگزار شد.