فراخوان مسابقه نقد و تحلیل کتاب زیست شناسی یازدهم

 

 به اطلاع دبيران محترم زيست شناسي استان قم ميرساند، گروه آموزشي زيست شناسي استان در نظر دارد، تا در راستاي اهداف آموزشي زيست شناسي و نيز برنامه عملياتي دبيرخانه كشوري، مسابقه اي را با عنوان " نقد و تحليل کتاب زيست شناسي يازدهم فصل هشتم ( توليد مثل نهاندانگان) برگزار نمايد....... به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب: فراخوان مسابقه نقد و تحلیل کتاب زیست شناسی یازدهم

ااهداف برنامه درس ملي در كتب زيست شناسي

با سلام 

بدينوسيله از سرگروههاي محترم نواحي تقاضا داريم تا جهت يادآوري ااهداف برنامه درس ملي در كتب زيست شناسي كه در جلسه مشترك مورد بحث بوده ، پاورپوينت مربوطه را كه در اختيار آنها قرار داده شده در اولين جلسه خود با دبيران مورد استفاده قرار داده و توضيحات لازم را براي آنها ارائه فرمايند.

                                                                                                           با تشكر 

                                                                                             گروه زيست استان قم

آشنايي با اهداف كتب زيست پايه 10 و 11

از تمامي دبيران محترم استان تقاضا داريم تا جهت اشنايي با اهداف كتب زيست پايه 10 و 11 حتما مقدمه اي كتب را مطالعه فرمايند.

                                                                                     با تشكر گروه زيست استان قم

مقدمه
کتاب زیست شناسی 2 دومین کتاب زیست شناسی دورۀ دوم متوسطه است که برای پایۀ یازدهم
رشتهٔ علوم تجربی تألیف و چاپ شده است. این کتاب ادامه اجرای برنامۀ ١٢ ساله حوزه تربیت و یادگیری
علوم تجربی در موضوع زیست شناسی است که از دورۀ ابتدایی آغاز و در سه سال اوّل متوسطه در قالب
کتاب های علوم تجربی ادامه یافته و با کتاب زیست 1 پایهٔ دهم به دورۀ دوم متوسطه رسید.
برنامه درسی زیست شناسی براساس برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی و در چارچوب برنامۀ
درسی ملّی تدوین شده است. اهداف این برنامه مطابق با برنامۀ درسی ملّی در چهار عرصۀ ارتباط با خدا، ارتباط
با خود، خلق و خلقت تعریف شده و در جهت تقویت پنج عنصر )تفکر و تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق(
پیش می رود. بر این اساس مهم ترین شایستگی های مدنظر حوزه علوم تجربی که درس زیست شناسی
تلاش می کند در دانش آموز تحقق یابددر زیر فهرست شده اند. انتظار می رود دانش آموزبتواند :
نظام مندی طبیعت را به عنوان بخشی از خلقت، براساس درک و تحلیل مفاهیم، الگوها و روابط بین
پدیده های طبیعی به عنوان آیات الهی کشف و گزارش کند و نتایج آن را برای حل مسائل حال و آینده در
ابعاد فردی و اجتماعی در قالب ایده یا ابزار ارائه دهد / به کار گیرد.
با ارزیابی رفتارهای متفاوت در ارتباط باخود و دیگران در موقعیت های گوناگون زندگی،رفتارهای
سالم را انتخاب کند/ گزارش کند / به کار گیرد.........