معرفی مقاله
معرفی مقاله
شناسایی عوامل توسعه حرفه ای معلمان
️ پدید آورندگان:محمد حسین غلامی نوقاب،هادی پورشافعی،بدری شاه طالبی حسین آبادی
️ انتشارات:چهارمین کنفرانس ملی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت
️ سال انتشار: 1397
️ قسمتی از چکیده مقاله:
شتاب روزافزون تحولات در حوزه های زندگی بشر به خصوص در حوزه ی فن آوری، پیچیدگی فزاینده سازمان ها و نیاز روزافزون به تخصص ها، دانش ها و مهارت های مختلف ضمن آنکه جایگاه و اهمیت نظام آموزش و پرورش را ارتقا بخشیده است، به همان میزان انتظارات و مطالبات برای ارائه ی آموزش و پرورش کیفی را افزایش داده است. امروزه معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است و میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده ی کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری وتدریس اثربخش است و باور بر این است که معلم به عنوان یک نیروی اخلاقی، از مهم ترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی محتوایی تعلیم و تربیت است لذا معلمی حرفه ای تخصصی است و صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و فنی توام با مهارت های انسانی و ادراکی را می طلبد. موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت های حرفه ای معلم بستگی دارد. از این رو می توان گفت معلم مهم ترین عنصر نظام آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری و معمار اصلی نظام آموزشی است. جهان به سرعت دگرگون می شود و معلمان نیز مانند دیگرگروه های حرفه ای با این وضعیت رو به رو می شوند که آموزش های اولیه ی آنان در جهان امروز، چندان مفید نخواهد بود و باید به طور مستمر دانش خود را به روز کنند. در این پژوهش ضمن بیان ضروریات حرفه ای شدن معلمان عوامل ارتقای حرفه ای معلمان بیان شده است.
️ سعیده باطنی، سرگروه توسعه استان قم
️ لینک گروه تلگرامی دبیرخانه کشوری توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان، مستقر در استان زنجان
https://t.me/joinchat/m-IUdcJ3_WliZjY0
شهادت حضرت فاطمه (س)
دل غریب من از گردش زمانه گرفت
به یاد غربت زهرا شبی بهانه گرفت
شبانه بغض گلوگیر من کنار بقیع
شکست و دیده زدل اشک دانه دانه گرفت
شهادت حضرت فاطمه «س» تسلیت باد
توسعه مهارتهای فردی و حرفهای
?معرفی مقاله?
شناسایی عوامل توسعه حرفه ای معلمان
◀️ پدید آورندگان:محمد حسین غلامی نوقاب،هادی پورشافعی،بدری شاه طالبی حسین آبادی
◀️ انتشارات:چهارمین کنفرانس ملی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت
◀️ سال انتشار: 1397
◀️ قسمتی از چکیده مقاله:
شتاب روزافزون تحولات در حوزه های زندگی بشر به خصوص در حوزه ی فن آوری، پیچیدگی فزاینده سازمان ها و نیاز روزافزون به تخصص ها، دانش ها و مهارت های مختلف ضمن آنکه جایگاه و اهمیت نظام آموزش و پرورش را ارتقا بخشیده است، به همان میزان انتظارات و مطالبات برای ارائه ی آموزش و پرورش کیفی را افزایش داده است. امروزه معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است و میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده ی کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری وتدریس اثربخش است و باور بر این است که معلم به عنوان یک نیروی اخلاقی، از مهم ترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی محتوایی تعلیم و تربیت است لذا معلمی حرفه ای تخصصی است و صلاحیت اخلاهی، اجتماعی و فنی توام با مهارت های انسانی و ادراکی را می طلبد. موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت های حرفه ای معلم بستگی دارد. از این رو می توان گفت معلم مهم ترین عنصر نظام آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری و معمار اصلی نظام آموزشی است. جهان به سرعت دگرگون می شود و معلمان نیز مانند دیگرگروه های حرفه ای با این وضعیت رو به رو می شوند که آموزش های اولیه ی آنان در جهان امروز، چندان مفید نخواهد بود و باید به طور مستمر دانش خود را به روز کنند. در این پژوهش ضمن بیان ضروریات حرفه ای شدن معلمان عوامل ارتقای حرفه ای معلمان بیان شده است.
◀️ سعیده باطنی، سرگروه توسعه استان قم
◀️ لینک سایت گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان قم
http://second.qomgt.ir/index.php/development
◀️ لینک گروه تلگرامی دبیرخانه کشوری توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان، مستقر در استان زنجان?
https://t.me/joinchat/m-IUdcJ3_WliZjY0