اصلاحیه جشنواره الکوهای برتر تدریس 98-99

باسمه تعالی

قابل توجه همکاران عزیز

اصلاحیه جشنواره الگوی برتر تدریس از  اینجا قابل دریافت است.

ضمنا ملاک های ارزیابی آثار نیز در لینک های زیر قابل دریافت می باشد:

1) تکنولوژی

2) طرح درس

3) روش تدریس

4) روانشناسی

فراخوان

با سلام

به اطلاع همکارن عزیز و بزرگوار مدرس زبان عربی  سراسر کشور می رساند، گروه عربی استان قم آمادگی دارد بسته های آموزشی شما را که در بستر الکترونیکی تهیه شده است، با رعایت «حق مالکیت معنوی» آثار، منتشر نماید.

صاحبان آثار می توانند تولیدات خود را طرق زیر ارائه نمایند:

 

QOMARABI@ در محیط پیام رسان روبیکا

یا

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اطلاع رسانی محتوای الکترونی ایام فاصله گذاری احتماعی

با سلام

ضمن آرزوی سلامتی و عافیت برای همکاران محترم

به اطلاع می رساند به جهت هم افزایی در بهره گیری از تولیدات الکترونیِ «ایام فاصله گذاری اجتماعی»، این محتواهای درسی اعم از تولیدات درسی و آزمونهای آنلاین در بسترهای زیر قابل دریافت می باشد.

الف)پیام رسان گروه عربی استان  ب) لینک گروه زبان عربی (همین فضا) ج) سایت دبیرخانه د)کانال پیام رسان دبیرخانه در اختیار همکاران قرا گرفته است.

جشنواره 16 الگوهای برتر تدریس

«دبیرخانه راهبری کشوری عربی متوسطه جشنواره الگوهای تدریس برتر 16»

توجه:

همکاران گرانقدر می توانند شخصا نسبت به ارسال آثارشان اقدام بفرمایند:

بخش هایی که می توانید در آن شرکت کنید:

ارایه «فیلم تدریس » خودتان از درس عربی زبان قرآن ( هر موضوعی که خودتان تمایل دارید )

زمان تدریس: حداکثر 30 دقیقه

مشخصات: نام و نام خانوادگی/ نام پدر/ کدپرسنلی/مدرک تحصیلی/ رشته تحصیلی/ شماره همراه/ مدرسه / منطقه/

 موضوعات تدریس:

الف) پایه دهم تجربی- ریاضی: اشکال فعل( تأکید بر روش تدریس نه تعداد باب ها) ص 25-31/ ص 36-

44

ب)یازدهم علوم انسانی : ترجمه ادوات شرط ص 31- 44 / ترجمه ادوات جازمه ص 71-73 / ترجمه ادوات ناصبه 45-59 / ترجمه ها بعد از اسم نکره ص 45-59 / درس پنجم ص 61-

70

مهلت ارسال: 1399/2/20

موضوعات تدریس:

 

آدرس : tadris.edus.ir

 

مشخصات فیلم: بدون وقفه باشد/ با فرمت dvd-avi یا  mpeg4 یا HD  باشد/ بدون میکس و مونتاژ باشد/ کیفیت صدا خوب باشد.

 

همه دبیران علاقمند درس عربی زبان قرآن متوسطه دوم می توانند شرکت نمایند.

همکاران گرانقدر تمام مناطق کشور، تأکید می گردد نیازی به ارسال لوح فشرده به گروه آموزشی منطقه یا استان نمی باشد. شما خودتان بعد از فیلم برداری از موضوع تدریس مورد نظر خودتان ، نسبت به بارگذاری آن در تارنمای جشنواره اقدام نمایید.

 

http://arabi.gam2.medu.ir

http://t.me/joinchat/AAAAAEzbOnWdBW2tRSfBiA

 

🔴همکاران گرانقدر خودتان نسبت به ارسال آثارتان اقدام بفرمایید:

بخش هایی که می توانید در آن شرکت کنید:

 

●● «فیلم 5 دقیقه ای از توصیف برترین تجارب تدریس خودتان»

🔷حجم: حداکثر 20 مگابایت

 

آدرس بارگذاری : AMOOZESH.RAZAVI.MEDU.IR

تلفن: 32240331 - 051

مشخصات ضروری صاحب تجربۀ در اول فیلم : نام و نام خانوادگی، کدپرسنلی، محل خدمت، موضوع تجربی

 

🔴همه دبیران علاقمند درس عربی زبان قرآن متوسطه دوم  که ابلاغ تدریس درس را دارند، می توانند شرکت نمایند.

 

همکاران گرانقدر تمام مناطق کشور، تأکید می گردد نیازی به ارسال لوح فشرده به گروه آموزشی منطقه یا استان نمی باشد. شما خودتان بعد از فیلم برداری از موضوع تدریس مورد نظر خودتان ، نسبت به بارگذاری آن در تارنمای جشنواره اقدام نمایید.

 

👏👏💐برگزیدگان کشوری:

🌻 لوح تقدیر وزارتی

🌻هدیه نقدی

 

http://arabi.gam2.medu.ir

http://t.me/joinchat/AAAAAEzbOnWdBW2tRSfBiA

 

 

●●● « ارایه مقاله علمی مرتبط با تدریس »

 

شرایط پذیرش

الف)فعالیت اصیل پژوهشی نگارنده باشد

ب)پذیرش براساس نتایج داوری خواهد بود

ج)مقالات پذیرفته شده به صورت الکترونیکی منتشر می شود.

 

موضوعات مقالات:

الف) اجرای برنامه درسی ملی

1-تاثیر میزان آگاهی معلمان از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی در توسعه حرفه ای آنها

2- راهکارهای عملیاتی نمودن برنامه درسی ملی و راهنمای برنامه دروس توسط معلمان

ب) مشارکت در آموزش و توانمندسازی معلمان:

3- موانع و چالش های موجود در توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان: راهکارها و پیشنهادات

4- تغییر نقش معلمان از معلم یاددهنده به معلم یادگیرنده

5- راهکارهای توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین معلمان

ج) استقرار نظام یاددهی-یادگیری

6- اهمیت و نقش فناوری آموزشی در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری

7- اهمیت و نقش سنجش تکوینی در فرایند یاددهی- یادگیری

د) راهبری حرفه ای معلمان و نظارت بر عملکرد آنها(نظارت و راهنمایی با رویکرد بالینی):

8-مقایسه شیوه های مختلف نظارت و راهنمایی آموزشی

9- شاخص های ارزیابی و نظارت در کلاس

10- تأثیر نظارت بالینی در توسعه حرفه ای معلمان

11- اهمیت و نقش بازخوردهای دریافتی از نظارت بالینی در اصلاح فرایند یاددهی-یادگیری

 

✅✅مخاطبین:

تمام دبیران عربی تمام مدارس کشور + تمام دانشجو معلمان عربی کشور

 

❎راهنمای نگارش مقاله:

-فونت 14 B NAZANIN

- حداکثر 10 صفحه A4

مشخصات ضروری: نام و نام خانوادگی، کدپرسنلی، نام پدر، محل خدمت، پایه تدریس، سابقه خدمت، استان، منطقه، مدرسه و شماره تماس

 

🔹مقاله شامل: چکیده/مقدمه/متن اصلی/نتیجه گیری/ پیشنهادات/ منابع باشد

🔹زمان: تا 1399/2/20

🔹آدرس بارگذاری:

TEACHERSPD-GAM2.MEDU.IR

تلفن: 33464300 – 33464010- 021

 

🔻🔻🔻همکاران گرانقدر تمام مناطق کشور، تأکید می گردد نیازی به ارسال لوح فشرده به گروه آموزشی منطقه یا استان نمی باشد. شما خودتان بعد از تدورین مقاله پژوهشی مورد نظر خودتان ، نسبت به بارگذاری آن در تارنمای جشنواره اقدام نمایید.🔻🔻🔻

 

تقدیر از برگزیدگان کشوری

 

http://arabi.gam2.medu.ir

http://t.me/joinchat/AAAAAEzbOnWdBW2tRSfBiA

برنامه درسی ملی

لینک راهنمای برنامه درسی       جهت دریافت کلیک نمایید.

لینک راهنمای برنامه درس ملی  زبان عربی         جهت دریافت کلیک نمایید.

تجربه خلاق

باسمه تعالی

گروه درسی زبان عربی ، متوسطه دوم استان قم در نظر دارد در راستای اجرای برنامه عملیاتی 98-99 فراخوان مستند سازی «تجربیات موفق و خلاق آموزشی درس عربی زبان قرآن» را برگزار نمایید .

همکاران محترم می توانند مستندات و تجربیات موفق  خود را در زمینه های تخصصی زبان عربی به آدرس گروهای آموزشی استان قم ارسال نمایند.

بدیهی است پس از دریافت مقالات 3 اثر برتر مورد تقدیر قرارخواهند  گرفت .

زمان ارسال تا پایان اسفند ماه 1398 می باشد.

محتوای برنامه ها:

زمینه های کلی فراخوان "کلیه موضوعات معطوف به فرآیند تدریس درس عربی متوسطه دوم ،مبتنی بر برنامه جامع ملی تدریس زبان عربی و کتابهای نو نگاشت."

زمینه های خرد فراخوان 1- سنجش و ارزیابی  2-روش ها و فنون تدریس