با سلام خدمت همکاران محترم
احتراما نمون برگ امتیاز بندی طراحی سوالات همکاران جهت شرکت در مسابقه طراحی سوالات برتر بارگذاری می شود امید است مورد توجه همکاران قرار گیرد .
باتشکر گروه آموزشی استان قم
لطفا جهت مشاهده فرم مذکور بر ادامه مطالب رجوع کنید.
به نام خدا
گروه علوم اجتماعی استان قم
فرم ارزیابی سوالات امتحانات داخلی
نام دبیر: ناحیه/ منطقه: 2 نام مدرسه: نام درس:علوم اجتماعی
جدول شماره (1) : ملاكهاي فني سوالات درس
رديف |
مــــوارد
|
نمره ی ملاک |
نمره ی دریافتی |
1 |
تا چه حد سوالات از آسان به مشكل تنظيم شده اند ؟ |
5 |
|
2 |
تا چه حد از انواع سوالات استفاده شده است ؟ ( حداقل 5 نوع ) |
5 |
|
3 |
سوالات تا چه حد در سنجش يك هدف آموزشي بدون تكرار طرح شده اند ؟ |
5 |
|
4 |
تا چه حد هر سوال بطور مستقل فقط يك هدف آموزشي را مورد سنجش قرار داده است ؟ |
5 |
|
5 |
تا چد حد بارم هر سوال با جواب مورد انتظار متناسب مي باشد ؟ |
5 |
|
6 |
تا چه حد در تدوين سوالات بودجه بندي كتاب رعايت شده است ؟ |
5 |
|
7 |
تا چه حد متن يك سوال راهنماي پاسخ آن سوال يا سوالات ديگر نيست ؟ ( هر مورد 2 امتياز كسر گردد ) |
5 |
|
8 |
تا چه حد سوالات با عباراتي دقيق ، دور از ابهام طرح شده اند ؟ |
5 |
|
9 |
تا چه حد در طراحي سوالات به متن درسها توجه شده است ؟ |
5 |
|
10 |
تا چه ميزان براي سوالات انشايي دامنه و حد در نظر گرفته شده است ؟ |
5 |
|
11 |
تا چه حد سوالات از نظر علمي صحيح طرح شده اند ؟ |
5 |
|
12 |
درجه دقت در توزيع بارم هر سوال به قسمتهاي مختلف پاسخ آن چقدر است ؟ |
5 |
|
جمع کل امتياز |
60 |
|
جدول شماره (2): رعايت سطوح حيطه شناختي
سطوح حيطه شناختي |
نمره ملاك |
نمره دریافتی |
|
دانش |
3 |
|
|
درك وفهم |
5 |
|
|
كاربرد |
6 |
|
|
تجزيه و تحليل |
3 |
|
|
تركيب |
2 |
|
|
ارزشابي |
1 |
|
|
جمع نمره |
20 |
|
جدول شماره ( 3 ) : مشخصات ظاهري سوالات درس
رديف |
|
نمره ملاک |
نمره ی دریافتی |
|
|
|
|
||||||
1 |
آيا موارد : 1 ـ نام درس 2 ـ نوبت امتحاني 3 ـ مدت امتحان 4 ـ تعداد صفحات سوالات 5 ـ شماره كارت 6 ـ تاريخ امتحان 7- نام دبیر 8- نمره و نمره ی تجدید نظر در سربرگ مشخص شده است؟ |
5 |
|
|
|
|
2 |
تا چه حد خوانا بودن سوالات رعايت شده است ؟ |
5 |
|
|
|
|
3 |
آيا بارم سوال در گوشه سمت چپ ورقه در يك ستون مشخص شده است ؟ |
5 |
|
|
|
|
4 |
آيا مجموع نمرات سوالات با نمره اختصاص يافته به ورقه مطابقت دارد. |
5 |
|
|
|
|
جمع نمره |
20 |
|
|
|||
|
جدول شماره (4): ادبيات سوالات
رديف |
مــــوارد |
نمره ی ملاک |
نمره ی دریافتی |
1 |
تا چه حد متن سوالات از غلط املايي محفوظ مانده اند ؟ ( هر مورد غلط 2 امتياز كسر گردد ) |
5 |
|
2 |
تا چه حد از نشانه ها ، نقطه گذاريها و رسم الخط صحيح استفاده شده است ؟ ( هر مورد غلط 2 امتياز كسر گردد ) |
5 |
|
3 |
تا چه حد از جملات كوتاه و روان استفاده شده است ؟ |
5 |
|
4 |
تا چه حد نكات دستوري در تهيه و تنظيم سوالات رعايت شده است ؟ |
5 |
|
جمع امتيازات |
20 |
|
جدول شماره (5): نمرات كسب شده از جدولهاي ارزشيابي
امتياز كسب شده از جدول شماره (1) |
|
امتياز كسب شده از جدول شماره (2) |
|
امتياز كسب شده از جدول شماره (3) |
|
امتياز كسب شده از جدول شماره (4) |
|
جمع امتياز بدست آمده از این درس |
|