جشنواره تجربیات برتر

 

جشنواره تجربیات برترآموزشی-تربیتی معلمان معارف

مجری : دانشگاه فرهنگیان قم( پردیس آیةالله طالقانی رحمةالله علیه)

مهلت ارسال آثار: 30 دی ماه 1396

همکاران عزیز

لطفا تجربیات خود را در تدریس معارف و الهیات (متوسطه اول و دوم) در حد اکثر 6 صفحه نوشته و پس از ثبت نام  در سایت زیر

                                 جشنواره تجربیات برتر آموزشی      http://hae.te.cfu.ac.ir    

وارد کنید. ضمنا از امتیازات ویژه ارزشیابی و نیز در صورت کسب عنوان برتر از جوایز نفیس  برخوردارشوید.

 

 

سخن دبیر جشنواره تجربیات برتر آموزشی

معلمان توانمندی که عمل آموزشی-تربیتی خود را در بوته آموزش‌وپرورش و کلاس و مدرسه آزموده‌اند، تجارب خود را با نومعلمان دانشگاه فرهنگیان به اشتراک می‌گذارند. حاصل این تشریک‌مساعی، ساخت طرح‌واره‌های معلمان آینده در حوزه دانش و هنر معلمی خواهد بود.

امید است که معلمان الهیات و دوره متوسطه و استادان عرصه آموزش الهیات، تجارب خود را در این جشنواره عرضه کنند و آینده‌سازان تعلیم و تربیت کشور را با انبانی پر از تجارب موفق به کلاس‌های درس گسیل دارند.

استان قم به‌عنوان قطب آموزش الهیات در دانشگاه فرهنگیان، افتخار دارد که میزبان اجرای جشنواره تدریس برتر آموزش الهیات در دوره متوسطه است و رجاء واثق داریم که با همراهی و مشارکت همه دلسوزان آموزش‌ و پرورش کشور و دانشگاه فرهنگیان، نتایج خداپسندانه‌ای از این تلاش ارزشمند، حاصل خواهد شد. ان‌شاءالله

 

 

چه گزارش و مستنداتی برای شرکت در جشنواره مورد نیاز است؟

برای گزارش نویسی ارائة تجربه، قالبی پیشنهاد شده است(در قسمت فرم شرکت در جشنواره) که گزارش شما باید در برگیرندة روند کاملی از چگونگی مواجهة دانش ­آموزان شما با بدفهمی و سخت ­فهمی در تدریس و راههای مواجهة شما برای غلبه بر آن باشد. برای اعتبار گزارش خود بهتر است از مستنداتی چون طرح درسهای مورد استفاده برای حل مشکل، فیلم، عکس، صورتجلسه، نظر همکاران و مدیران نیز استفاده نمایید.

1) تبیین مسأله/موقعیت در تدریس در موضوع خاص:

(نوشتن این بخش با تکیه بر پرسش‌هایی اینچنین باشد: در تدریس موضوع خاص درسی با چه مسأله یا موقعیتی از بدفهمی /سخت فهمی مواجه بوده اید؟. این مسأله یا موقعیت چه جمعیتی از شاگردان کلاس شما را تحت پوشش قرار داده بود؟ تحلیل شما از دلایل بروز مسأله چه بوده است؟ حل مسأله یا بهبود موقعیت چقدر برای آموزش و یادگیری دانش ­آموزان شما مهم بوده است؟)

2) نحوة مواجهه با مسأله/موقعیت و چگونگی تغییر وضعیت به­ سمت مطلوب:

(نوشتن این بخش با تکیه بر پرسش‌هایی اینچنین باشد: دقیقاً این بخش باید با ذکر مطالب درسی این بخش تکمیل شود. برای تدریس بهتر موضوع خاص، چه اقدام­ها و فعالیت­هایی انجام دادید؟ از چه کسانی کمک گرفتید؟ تدریس را چگونه سازماندهی نمودید؟ چگونه از اثربخشی اقدامات خود آگاه شدید؟).

3) نتیجه ­گیری/اثرگذاری تجربه:

(نوشتن این بخش با تکیه بر پرسش‌هایی اینچنین باشد: فعالیت شما چه تأثیری بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش ­آموزان داشت؟ از تجربة خود چه چیزهایی یاد گرفتید؟ برای اصلاح و بهبود این تجربة شخصی کدام پیشنهادها را ارائه می­نمایید؟)