معرفی سامانه اعتبارسنجی کتب جدیدالتألیف

همکاران عزیز سلام علیکم

 

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  با راه اندازی سامانه اعتبارسنجی کتب جدید التألیف  از پیشنهادات ، انتقادات و راهکارهای مستدل و منطقی شما دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت ، در باره متون آموزشی کتاب دین و زندگی پایه دهم استفاده کند.

به منظور مشاركت سازنده استانها، مناطق ، مدارس بویژه دبیران در فرآیند تالیف و اعتبارسنجی كتاب های درسی را با هدف شناخت کاستی های احتمالی محتواهای آموزشی كتاب های جدیدالتالیف و افزایش رضایت مندی و قابلیت اجرا در كلاس درس را مبتنی بر شناخت دیدگاه ها و نظرات دبیران و صاحب نظران با استفاده از فرصت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، از طریق این سامانه به انجام برساند.
بدین سبب در تالیف و اعتبارسنجی همزمان، اعتبارسنجی هر یك از واحدهای یادگیری تشكیل دهنده ی یك كتاب درسی به طور مستقل و موازی با دیگر واحدهای یادگیری آن كتاب از طریق این سامانه انجام می‌گیرد. این تجربه جدیدی است كه بعد از تالیف هر واحد یادگیری از طریق سامانه الكترونیكی بلافاصله برای گروه اعتبارسنجی استانی ارسال و نظرات بلافاصله در اختیار مؤلفان و برنامه‌ریزان قرار می‌گیرد تا همزمان با پایان پیش تالیف نظرات اصلاحی از محتوای كتاب تالیف شده در اختیارگروه ها قرار گرفته و در اجرای سراسری محتوای تولید شده، تغییر و تعدیل‌های مورد نظر اعمال شده باشد.

 

همکاران عزیز می توانند با ورود به این سامانه و ثبت نام در آن، پس از تایید توسط سامانه، درس های بارگذاری شده را مورد دقت نظر قرار داده نقد دروس را ارسال نمایند.

http://etebarsanji.org