شیوه نامه بررسی روند طولی و عرضی مفاهیم موجود در کتاب های زبان انگلیسی دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم

از دبیران  محترم درس زبان انگلیسی استان های سراسر کشور انتظار می رود که با درنظر گرفتن برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تربیت و یادگیری زبان های خارجی در دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم  به بررسیطولی و عرضی مفاهیم موجود در کتاب هایProspect  بر طبق تقسیم بندی جدول ضمیمه  شماره 2 بپردازند. و ارتباط موجود بین کتاب های جدیدالتالیف ( زبان انگلیسی دوره متوسطه اول Prospect) و کتاب های موجود ( زبان انگلیسی دوره متوسطه دوم که در حال آموزش و یادگیری در نظام آموزشی کشور است ) را بررسی نمایند.

 

ادامه مطلب: شیوه نامه بررسی روند طولی و عرضی مفاهیم موجود در کتاب های زبان انگلیسی دوره متوسطه اول و دوره...

شیوه نامه طراحی، تدوین و تالیف یک درس برای کتاب زبان انگلیسی

از دبیران  محترم درس زبان انگلیسی استان های سراسر کشور انتظار می رود که با درنظر گرفتن برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تربیت و یادگیری زبان های خارجی در دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم  یک درس را برای کتاب زبان انگلیسی پایه اول دوره متوسطه دوم طراحی، تدوین و تالیف نمایند. لازم به ذکر است که با توجه به تغییر محتوا و در نتیجه تغییر رویکرد آموزش درس زبان انگلیسی می توان از قالب ها و چارچوب های مختلفی برای طراحی، تدوین و تالیف کتاب های زبان انگلیسی استفاده نمود. لذا دبیرخانه راهبری کشوری درس زبان انگلیسی با در نظر گرفتن برنامه درسی ملی درس زبان انگلیسی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نمونه قالب پیشنهادی را طبق جدول ضمیمه شماره 1 ارایه می نماید.

ادامه مطلب: شیوه نامه طراحی، تدوین و تالیف یک درس برای کتاب زبان انگلیسی

درخواست به روز رسانی وبلاگ

ضمن خداقوت و تبریک سال تحصیلی جدید

با توجه به اینکه  در برنامه عملیاتی سال جدید پیگیری و بروز نمودن وبلاگ از امتیاز ویژه ای برخوردار است.از تمامی سرگروه های محترم زبان درسطح نواحی و مناطق درخواست می شود وبلاگ گروه را بروز نمایند. 

توصیه های استان در شزوع سال تحصیلی جدید به همکاران

عرض سلام و ادب ، خواهشمندیم مطالب زیر را مطالعه فرمایید

در راستای سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش در درس زبان انگلیسی و به منظور ارتقا و بهبود کیفیت فرایند یاددهی -یادگیری در کلاس درس و نظر به اینکه کتابهای این درس در حال تغییر می باشند و سمت و سوی تغییرات درکتب مذکور استفاده از روش کمیونیکتیو ( ارتباطی ) می باشد و این تغییر در یکی دو سال آینده ، در دوره ی دوم متوسطه نیز مشهود خواهد بود لذا به منظور استقبال از تغییرات پیش رو و توجه به رویکرد جدید کتب درسی ، دبیران محترم لازم است مهارتها و توانایی های خود را برای تحقق اهداف مد نظر وزارتخانه ی محترم آموزش و پرورش شکل و ارتقا دهند. دراین راستا راهکارهای ذیل پیشنهاد می گردد :

۱-مطالعه ی پیوسته ی کتابها و مقالات فراوان موجود در اینترنت در رابطه با روش communicative

- ۲ارتقاء مهارتهای 4 گانه ی آموزش زبان به ویژه توانایی speaking به طرق مقتضی 

۳- اصرار بر استفاده از روش communicative در کلاس های درس در اسرع وقت 

۴- استفاده ی هدفمند و آگاهانه از این روش و مقایسه ی گام به گام آن با روشهایی که قبلا به کار می برده ایم.