طراحی، تدوین و تالیف یک درس برای کتاب زبان انگلیسی سال اول دوره متوسطه دوم براساس کتاب های جدیدالتالیف زبان انگلیسی متوسطه دوره اول

موضوع : طراحی، تدوین و تالیف یک درس برای کتاب زبان انگلیسی سال اول دوره متوسطه دوم براساس کتاب های جدیدالتالیف زبان انگلیسی متوسطه دوره اول  

 

با سلام و احترام

در راستای برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبری کشوری درس زبان انگلیسی مستقر در استان اردبیل، و با توجه به تغییرات نظام آموزشی کشور مطابق با برنامه پنجم توسعه و سند تحول بنیادین مقام عالی وزارت که از سال تحصیلی 96-1395 در دوره متوسطه دوم اجرا می گردد، شایسته است سرگروه های محترم درس زبان انگلیسی نواحی با درنظر گرفتن برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تربیت و یادگیری زبان های خارجی در دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم یک درس را برای کتاب زبان انگلیسی پایه اول دوره متوسطه دوم با توجه به قالب پیشنهادی زیرطراحی و تدوین نموده و دو نمونه برتر را تا تاریخ 93/11/15 به گروه زبان انگلیسی استان ارسال نمایند. پس از بررسی، یک نمونه برتر در استان انتخاب و به دبیرخانه ی راهبری زبان ارسال خواهد شد. به 3 نمونه برتر کشوری از سوی دبیرخانه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 

شایان ذکر است پاسخگویی به بخشنامه مذکوردر فرم ملاک ها و معیارهای ارزیابی گروه های آموزشی ادارات لحاظ گردیده است.

 

نمونه قالب پیشنهادی جهت طراحی، تدوین و تالیف یک درس برای کتاب زبان انگلیسی

 

 

10

 

9

 

8

 

7

 

6

 

5

 

4

 

3

 

2

1

Vocabulary

Skill-based tasks

Structures

Functions

Title (theme)

Pages

Lesson

Writing

Reading

Speaking

Listening

....

....

....

....

....

....

....

....

....

1

....

....

....

....

....

....

....

....

....

2

....

....

....

....

....

....

....

....

....

....

 

 

 

توضیحات

1-شامل ترتیب دروس

2-صفحات اختصاص یافته به دروس

3-عنوان انتخاب شده برای هر درس

4-شامل کارکردهای ارتباطی زبان در زمینه مهارت های کاربردی زبان انگلیسی در راستای تحقق اهداف درس زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه مطابق با برنامه درسی ملی کشور

5-شامل مقولات و مباحث دستوری و گرامری که در سطح دوره دوم متوسطه و همسو و در امتداد با مباحث دستوری و گرامری کتاب های زبان انگلیسی دوره اول متوسطه بوده و زمینه ساز پیشرفت در سطوح بالاتر باشد.

6-7-8-9- این قسمت در برگیرنده چهار مهارت اصلی یادگیری یک زبان می باشد و تمرینات و taskهای متناسب با سایر بخش های یک درس ارایه می گردد.

10-شامل واژگان و اصطلاحات جدید در هر درس می باشد.

لازم به ذکر است که قالب فوق جنبه پیشنهادی داشته و شایسته است که همکاران از منابع مختلف آموزش زبان انگلیسی در جهت ارایه چارچوب پیشنهادی خود برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی زبان انگلیسی بهره گیرند.

11.جدول زير تكميل گردد.

ناحيه

نام و نام خانوادگي

آموزشگاه

پرسنلي

تلفن همراه