شیوه بازدید از مدارس

 بازدیدازمدارس (نظارت بالینی)، درس زبان انگلیسی0

 

بااحترام،به استحضارمیرسانددرسال تحصیلی جاري یکی ازفعالیت هاي مهم ومشترك دبیرخانه راهبري درس زبان    انگليسي وگروههايآموزشی زبان انگليسي استانها،شهرستانهاومناطق سراسرکشور،نظارت برفرآیندآموزشی   )نظارت بالینی(است.لذابه منظوراجراي هماهنگ وصحیح این فعالیت توجه همکاران ارجمندرابه مواردذیل جلب مینماییم:

1-  برابرهماهنگی هاي انجام شده توسط مسئولین دبیرخانه هاي راهبري دروس متوسطه سراسرکشور،براي بازدیدو نظارت برفعالیت آموزشی دبیران محترم درسال تحصیلی جدید،دوبرگ فرم استانداردتهیه شده که یکی ازاین فرمهاحاوي ملاكهاي عمومی) و مشترك براي تمامی دبیران همه رشته ها( بوده وفرم دیگرشامل معیارهاي تخصصی  )ویژه ي دبیران شاغل به تدریس زبان انگليسي( است و این دوفرم بایستی جایگزین فرم هاي قبلی گردند.

2-فرم عمومی داراي20ملاك ارزیابی به ارزش حداکثریکصدامتیازبوده وفرم تخصصی نیزمشتمل بر10عامل عملکردي به ارزش حداکثرپنجاه امتیازمیباشد.بدیهی است درطی بازدیدازهرکلاس بایستی هردوفرم توسط عضومحترم گروه آموزشی زبان انگليسي استان یامنطقه و شهرستان تکمیل گردد.

بسمه تعالی

نمون برگ بازدید و نظارت بر فعالیت دبیر  (سال تحصیلی 1395-1394)

اداره کل آموزش و پرورش استان.....................................   مدیریت آموزش و پرورش منطقه/شهرستان.................................

بازدید از فعالیت آموزشی -  بخش عمومی

ردیف

مراحل اصلی

ملاک

عالی

5

خیلی خوب

  4

خوب

3

متوسط

2

ضعیف

1

1

 

فعالیت های مقدماتی

داشتن طرح درس مناسب

 

 

 

 

 

2

انتخاب روش های مناسب تدریس (فعال، تلفیقی و ...)

 

 

 

 

 

3

فضا و مدل کلاس (آزمایشگاهی، کتابخانه ایی، سنتی، گروه کوچک و ...)

 

 

 

 

 

4

 

 

فرایند یاددهی-یادگیری

ایجاد انگیزه دردانش آموزان (اتخاذ راهبردهای مناسب)

 

 

 

 

 

5

چگونگی ارزشیابی تشخیصی

 

 

 

 

 

6

فراهم نمودن موقعیت مناسب جهت اندیشیدن دانش آموزان

 

 

 

 

 

7

توانایی لازم و کافی جهت اجرای روش های مورد نظر

 

 

 

 

 

8

استفاده بهنگام و منطقی از وسایل آموزشی

 

 

 

 

 

9

توجه به تفاوت های فردی در امر آموزش

 

 

 

 

 

10

میزان همکاری با مدیریت واحد آموزشی

 

 

 

 

 

11

ثبت و رسیدگی به حضور و غیاب دانش آموزان

 

 

 

 

 

12

ابداع و نوآوری در جریان تدریس

 

 

 

 

 

13

هدایت دانش آموزان به تشکیل گروه و مشارکت گروهی

 

 

 

 

 

14

رعایت بودجه بندی

 

 

 

 

 

15

حضور و مشارکت در جلسه، کارگاه، جشنواره و فراخوان های گروه درسی

 

 

 

 

 

16

 

ارزشیابی

انتخاب روش مناسب برای ارزشیابی

 

 

 

 

 

17

نحوه ثبت نمرات دانش آموزان

 

 

 

 

 

18

رعایت اصول طراحی سئوالات (ملاک های فنی)

 

 

 

 

 

19

 

ارائه تکلیف

تکلیف خلاقیتی و بسطی

 

 

 

 

 

20

تکالیف تحقیقاتی و پژوهشی (انفرادی و گروهی)

 

 

 

 

 

 

جمع امتیازات

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات دبیر

نام  و خانوادگی:                                                                                                           شماره پرسنلی:

سابقه تدریس درس مربوطه:                                                                                          مدرک و رشته تحصیلی:

روز  و ساعات حضور در آموزشگاه:                                                                             شماره تماس:

 

 

مشخصات آموزشگاه

نام آموزشگاه:                                                                                                           نوع آموزشگاه :

              نام و نام خانوادگی  مدیر آموزشگاه:                                                                           سابقه مدیریت:

 

 

مشخصات بازدید کننده

نام و نام خانوادگی:                                                                                                    گروه درسی:                                            

تاریخ بازدید و  امضاء :

 

توضیحات:

بسمه تعالی

نمون برگ بازدید و نظارت بر فعالیت دبیر  (سال تحصیلی 1395-1394)

اداره کل آموزش و پرورش استان.....................................   مدیریت آموزش و پرورش منطقه/شهرستان.................................

بازدید از فعالیت آموزشی -  بخش تخصصی (زبان انگلیسی)

ردیف

عوامل عملکردی

عالی

5

خیلی خوب

  4

خوب

3

متوسط

2

ضعیف

1

1

ایجاد جو صمیمی، پرتحرک و نشاط آور در کاهش تنش ها و اضطراب و ارتقاء سطح انگیزشی دانش اموزان

 

 

 

 

 

2

مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان در تدریس مطالب

 

 

 

 

 

3

میزان تسلط بر موضوع درس و محتوای تدریس و رعایت توالی و پیوستگی در ارائه و تدریس مطالب درسی

 

 

 

 

 

4

بهره گیری از مشارکت دانش اموزان در انتقال مطالب در فرایند آموزش و یادگیری

 

 

 

 

 

5

استفاده از نرم افزارهای کمک آموزشی زبان انگلیسی در فرایند تدریس

 

 

 

 

 

6

تلاش در جهت تقویت فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی دانش آموزان با معرفی آثار و مفاخر ایرانی-اسلامی به زبان انگلیسی

 

 

 

 

 

7

هدایت دانش آموزان به انجام تکالیف و فعالیت های موجود در کتاب درسی

 

 

 

 

 

8

معرفی کتاب های کمک آموزشی مناسب برای دانش آموزان 

 

 

 

 

 

9

ترغیب دانش آموزان به جستجوی مطالب علمی-درسی در سایت های مناسب و مفید

 

 

 

 

 

10

تشویق دانش آموزان به تهیه بروشور، مقاله و گاهنامه و ... با موضوع زبان انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 

مشخصات دبیر

نام  و خانوادگی:                                                                                                           شماره پرسنلی:

سابقه تدریس درس مربوطه:                                                                                          مدرک و رشته تحصیلی:

روز  و ساعات حضور در آموزشگاه:                                                                             شماره تماس:

 

 

مشخصات آموزشگاه

نام آموزشگاه:                                                                                                           نوع آموزشگاه :

              نام و نام خانوادگی  مدیر آموزشگاه:                                                                         سابقه مدیریت:

 

 

مشخصات بازدید کننده

نام و نام خانوادگی:                                                                                        گروه درسی:                                            

تاریخ بازدید و  امضاء :

 

 

توضیحات: