اصلاحيه كتاب شيمي 3 و آزمايشگاه

دفتر تالیف کتب درسی، اصلاحات زیر را برای کتاب شیمی سوم ارائه نموده است. برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ تر ابتدا آن را روی رایانه خود ذخیره نموده و سپس ملاحظه فرمایید.

 موارد اصلاحي در صفحه هاي 62 و 96 كتاب درسي به صورت فايل تصويري در كادر زرد رنگ ارائه شده است.

 

 

پيش نويس كتاب علوم پايه نهم

يش نويس تعدادي از فصل هاي كتاب علوم تجربي پايه نهم به منظور بهره برداري از نظرات معلمان محترم و علاقمندان به آموزش علوم پيرامون محتواي كتاب روي سايت گروه درسی علوم تجربی قرار گرفت. از همكاران گرامي تقاضا مي شود كه محتواي فصل ها را بر اساس ملاك هاي زير بررسي و پيشنهادهاي مناسب خود را به آدرس اينترنتي زير ارسال نماييد.
 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • اعتبار علمي
  • قابليت اجرا در كلاس و محيط آموزشي
  • فعال بودن رويكرد آموزشي
  • روان بودن متن
  • ارتباط با زندگي
  • ارتباط با محتواي كتاب هاي علوم تجربي پايه هفتم و هشتم
  • تناسب با رشد ذهني دانش آموزان

برای دسترسی به کتاب به لینک زیر مراجعه فرمایید.

http://science-dept.talif.sch.ir/index.php?page_id=135

کتاب راهنمای شیمی سوم

فايل نهايي كتاب راهنماي معلم شيمي (3) براي چاپ ارسال  شد. اين كتاب  به صورت لينك اينترنتي و چاپي به دست شما خواهد رسيد.يعني بخشي از محتواي تاليف شده به صورت نسخه چاپي (در حدود 140 صفحه) و مابقي محتوا به صورت فايل هاي PDF و جداگانه با عنوان هاي مشخص روي پايگاه گروه شيمي  دفتر تالیف آپلود مي شود.

برای دریافت فایل pdf کتاب، اینجا کلیک کنید.

 

متن محتوای الکترونیکی مکمل هم که توسط دفتر تالیف ارائه شده(به صورت 30 فایل جدا) را به صورت یکجا از اینجا دریافت نمایید.

دسترسی سریع به سایت دبیرخانه

به اطلاع همکاران محترم می رسانیم دسترسی مستقیم به سایت دبیرخانه از طریق آدرس http://shimi.medu.ir امکان پذیر شده است .

کتاب راهنمای شیمی سوم

فايل نهايي كتاب راهنماي معلم شيمي (3) براي چاپ ارسال  شد. اين كتاب  به صورت لينك اينترنتي و چاپي به دست شما خواهد رسيد.يعني بخشي از محتواي تاليف شده به صورت نسخه چاپي (در حدود 140 صفحه) و مابقي محتوا به صورت فايل هاي PDF و جداگانه با عنوان هاي مشخص روي پايگاه گروه شيمي  دفتر تالیف آپلود مي شود.

برای دریافت فایل pdf کتاب، اینجا کلیک کنید.

 

متن محتوای الکترونیکی مکمل هم که توسط دفتر تالیف ارائه شده(به صورت 30 فایل جدا) را به صورت یکجا از اینجا دریافت نمایید.

 

 

کتاب راهنمای شیمی سوم

فايل نهايي كتاب راهنماي معلم شيمي (3) براي چاپ ارسال  شد. اين كتاب  به صورت لينك اينترنتي و چاپي به دست شما خواهد رسيد.يعني بخشي از محتواي تاليف شده به صورت نسخه چاپي (در حدود 140 صفحه) و مابقي محتوا به صورت فايل هاي PDF و جداگانه با عنوان هاي مشخص روي پايگاه گروه شيمي  دفتر تالیف آپلود مي شود.

برای دریافت فایل pdf کتاب، اینجا کلیک کنید.

 

متن محتوای الکترونیکی مکمل هم که توسط دفتر تالیف ارائه شده(به صورت 30 فایل جدا) را به صورت یکجا از اینجا دریافت نمایید.

طراحی پرسش های تصویری نو و خلاق از کتاب شیمی3

بر اساس بخشنامه ارسالی، دبیرخانه کشوری شیمی برگزار می کند:

**فراخوان طراحی پرسش های تصویری نو وخلاق**

  •      پرسش ها باید نو و همراه باخلاقیت بوده و فقط از تصاویر کتاب شیمی3 بر اساس محتوا و اهداف آموزشی باشد.
  • هر ناحیه براساس جمعیت دبیران و تعداد مناطق، حداقل سه و حداکثر پنج پرسش به گروه آموزشی استان ارسال کنند.
  • پرسش ها توسط سرگروه محترم شیمی هر ناحیه به دقت ارزیابی شده و در صورت نیاز اصلاح شود( از ارسال زیاد پرسش های ارزیابی نشده خوداری کنید).
  • پرسش ها در فایل word تا تاریخ اول بهمن 93 ( 1/11/93 ) به گروه آموزشی استان ارسال گردد.

همکاران گرامی  در طراحی پرسش­های تصویری افزون بر رعایت همه­ ی نکات در طراحی یک پرسش استاندارد به معیارهای زیر نیز توجه نمایند.

Ø      فقط از کتاب «شیمی 3 و آزمایشگاه ، چاپ 1393 » طرح شود.

Ø      همه­ ی شکل­های حاشیه و متن کتاب درسی ( به جز بیشتر بدانید) می­تواند برای طراحی پرسش مورد استفاده قرار گیرد.

Ø      نمودارها و جدول­های کتاب درسی نیز می­توانند مبنای طرح پرسش باشد.

Ø      باید بر اساس هدف­های آموزشی کتاب درسی طراحی گردد.

Ø      سطوح بالاتر یادگیری را در برگیرد.

Ø      در صورت امکان فرادانشی باشد.

Ø      از صحت علمی برخوردار  باشد.

Ø      باعث تعمیق یادگیری مفاهیم علمی شود.

Ø      دارای روایی با رعایت نکات نگارشی باشد.

Ø      تکراری و کلیشه­ ای نباشد.

Ø      متن آن فاقد هرگونه کج فهمی و ابهام باشد.

Ø      پاسخ­گویی به بندهای هر پرسش بدون توجه به تصویر امکان پذیر نباشد.