Verbs Pictures

 

Best Ways to Introduce New Vocabulary

How to Introduce New Words

  1. 1

    Pointing

    Pointing is probably the technique of choice when teaching real beginners. The teacher shows students illustrations or flashcards and points to the items they wish to teach. You can also use posters, Power Point presentations, or different types of computer software where illustrations are presented in electronic format. Google Images is a real life-saver! Pointing works best with nouns which include food, clothes, animals, professions, sports, classroom objects, office supplies, etc… but also colors, actions, and any adjective that can be clearly illustrated (like facial expressions, for example to teach feelings). The main advantage of pointing is that words may be introduced in blocks, and you may easily and effectively introduce several in one lesson. Works well with visual students.

  2. 2

    Substitution

    This technique can be used with students of all levels and works best with concepts and ideas that can't be easily seen or touched, like abstracts, or anything that is not a real object. There are different ways to use substitution:

    • Synonyms – You substitute one word students are familiar with for another new one.
      When you call someone, do you sometimes have to wait? You have to hold.
      Do trains usually run on time? They are on schedule.
    • Antonyms – You substitute one word they are familiar with for its opposite.
      Is a Ferrari a cheap car?(No) It’s an expensive car.

    Substitution works very well with phrasal verbs, which usually have a one-word equivalent: Do you put off going to the dentist? You postpone seeing your dentist.

    However, you should be careful when using words that are not exact synonyms or antonyms. Remember to imply that the connotation may be different in some cases.

  3. 3

    Naming

    This technique is similar to substitution, but in this case, you set a scene or situation and then substitute it with a new word or phrase, thus effectively naming the scene.

    • Do you usually eat pancakes, eggs, and bacon for breakfast? (No) So, you have a light breakfast.
    • The hotel accepted too many reservations. The hotel is overbooked.
    • The steak I ordered last night was not cooked enough. It was undercooked/rare/bloody.

     

  4. 4

    Miming and Total Physical Response

    This technique works great with kinesthetic learners, namely those who learn best by moving their bodies. Most teachers believe that mining works best with children, particularly when it comes to exaggerating emotions and facial expressions, but adults may also enjoy miming.

    Most teachers are also aware of the advantages of Total Physical Response in the ESL classroom. TPR works well with parts of the body (I’m touching my nose! Touch your nose!), actions (I’m walking to the door), and the imperative mood or commands (Sit down! Stand up!)

    The main advantage in miming and TPR is that you can get students physically engaged in the lesson. It gets them out of their seats and shakes things up. So make sure you maximize opportunities to get them moving!

  5. 5

    Realia

    The use of realia, or real-life objects in the ESL classroom can make a huge difference in student learning. It engages them and motivates them to learn. It’s fun and sets a more natural learning environment. Some realia you may use to introduce new vocabulary includes:

    • Maps
    • Tea sets, dishes, and utensils
    • Clothes
    • Toy planes, trains, cars, animals, furniture, etc…
    • Family photos
    • Holiday items (pumpkin, Easter eggs, Halloween or Christmas decorations)
    • Plastic fruits and vegetables

There are lots of ways in which you can effectively introduce new vocabulary and not have to resort to translation. 

 

 

درباره آزمون IELTS

درباره آزمون IELTS

IELTSيك امتحان زبان انگليسي است و از اعتباري بين المللي برخوردار مي باشد. اين امتحان معياري است جهت سنجش دانش زبان انگليسي اشخاصي كه ميخواهند در كشورهاي انگليسي زبان درس بخوانند، كار كنند و يا به آن كشورها مهاجرت نمايند.

امتحان IELTSبا همكاري مشترك دانشگاه كمبريج، كنسولگري انگلستان و سازمان IDPاستراليا برگزار ميشود. اين امتحان از بالاترين و معتبرترين استانداردهاي بين المللي جهت سنجش سطح زبان انگليسي داوطلبان پيروي ميكند و چهار توانائي Writing،Reading ،Listeningو Speakingرا مورد ارزيابي قرار مي دهد.

بسياري از دانشگاهها در كشورهاي مختلفي همچون كانادا، انگلستان، استراليا، نيوزلند و آمريكا امتحان IELTSرا به رسميت مي شناسند. همچنين جهت مهاجرت به كشورهاي كانادا، استراليا و نيوزلند، داشتن مدرك IELTSالزامي است. تنها در سال ۲۰۰۱بيش از ۲۰۰،۰۰۰نفر در سراسر جهان در امتحان شرکت کردند آمار گواه آن است که رشد تعداد شرکت‌کنندگان در اين امتحان با قدرت بيشتری نيز ادامه داشته است. در حال حاضر اين امتحان در بيش از 270 مركز امتحاني واقع در 110 كشور مختلف دنيا برگزار مي گردد.

 

نمرات  IELTS

در آزمون IELTSدر هر بخش نمره ای مجزا به شر کت کننده داده می شود تا فرد مهارت خویش را در هر بخش به شکل جداگانه محک زند. . نمره هر بخش از امتحان بين صفر تا 9 مي باشد. نمره كلي امتحان با معدل گيري از نمره چهار بخش امتحان محاسبه مي گردد.

در مجموع نمره این آزمون از 9 محاسبه می شود ، که اخذ کنندگان نمره 1 ( ضعیف ترین ) تا نمره 9 (قویترترین) فرد را تشکیل می دهد . نمرات دو بخش Listening , Readingنیمی از نمره نهائی را تشکیل می دهد و دو قسمت دیگریعنی Writingو Speakingنیز در نمره نهایی و زمان پذیرش فرد تاثیر به سزایی دارا می باشد.

شركت كنندگان در امتحان IELTSبه طيف وسيعي از سوالات بسيار ساده تا بسيار مشكل پاسخ ميدهند در كارنامه IELTS، علاوه بر نمره كلي، نمره هر بخش بطور جداگانه ذكر مي شود. تعبير هر كدام از نمره هاي صفر تا 9 مطابق متن صورت مي پذيرد:

· Fluent with complete understanding - Expert User - 9

· Full operational command, occasional inaccuracies - Very Good User - 8

· Operational command, occasional inaccuracies - Good User - 7

· Effective command, inaccuracies - Competent User - 6

· Partial command, many mistakes - Modest User - 5

· Limited command, frequent problems - Limited User - 4

· Only general understanding - Extremely Limited User - 3

· Only basic understanding with difficulty - Intermittent User - 2

· No language ability - Non User - 1

· N/A - Did not attempt the test – 0

هر دانشگاه براي پذيرش متقاضيان حداقل نمره اي را مشخص ميكند و اكثر آنها حداقل نمره كلي 6.5 را مي خواهند بطوريكه نمره هر بخش هم از 6 كمتر نباشد (البته اين قاعده كلي است و هر دانشگاه شرايط خاص خود را دارد). به عنوان مثالي ديگر، براي اينكه حداكثر امتياز زبان انگليسي را جهت مهاجرت به كانادا كسب نماييد، بايد در هر چهار قسمت امتحان IELTSحداقل نمره 7 بگيريد.
در روز امتحان ابتدا به سوالات Listeningسپس به سوالات Readingو بعد به سوالات Writingپاسخ خواهيد داد. تاريخ و ساعت برگزاري قسمت Speakingدر روز امتحان به شركت كنندگان اعلام ميشود و معمولا امتحان Speakingاز عصر روز امتحان شروع شده و بمدت 5 روز ادامه مي يابد

تمامي مراحل كتبي امتحان بايد با مداد نوشته شود و داوطلبان اجازه استفاده از خودنويس يا خودكار را در هيچ مرحله اي از امتحان كتبي ندارند. نتايج امتحان IELTSدو هفته پس از پايان يافتن آزمون Speakingاعلام خواهد شد و كارنامه فقط به شخص امتحان دهنده داده مي شود و از طريق تلفن، فكس و يا emailقابل دريافت نيست.

کارنامه این آزمون تا دو سال دارای اعتبار می باشد. هر فرد در صورت عدم اخذ نمره مورد نظر در آزمون قادر است مجدد در آزمون های بعدی شرکت کند. تا 5 كارنامه براي دانشگاهها و موسسات مورد در خواست شما بصورت رايگان توسط دفاتر برگزار كننده امتحان ارسال مي گردد، بشرطي كه از تاريخ امتحان شما يكماه نگذشته باشد. اگر بيشتر از يكماه از تاريخ امتحانتان سپري شود و يا بيشتر از 5 كارنامه بخواهيد برايتان ارسال بشود، به ازاي هر كارنامه بايد مبلغي را بپردازيد

 

 بخش های آزمون IELTS

امتحان IELTSدر دو نوع Academicو General Trainingبرگزار ميشود. امتحان Academicمخصوص كساني است كه ميخواهند در يك دانشگاه انگليسي زبان ادامه تحصيل دهند در حاليكه امتحان General Trainingمخصوص كساني است كه ميخواهند به يك كشور انگليسي زبان مانند كانادا، استراليا و يا نيوزلند مهاجرت كنند.

همانطور كه گفته شد، در امتحان IELTS، توانائيهاي Writing ،Reading ،Listeningو Speakingدر چهار قسمت جداگانه سنجيده ميشوند. در حاليكه قسمتهاي Listeningو Speakingبراي داوطلبان Academicو General Trainingبه روش كاملا مشابهي مورد ارزيابي قرار ميگيرد، هر يك از اين دو گروه سوالات جداگانه اي در قسمتهاي Readingو Writingدريافت ميكنند. مسوليت نوع امتحاني كه ميخواهيد در آن شركت نمائيد بر عهده داوطلب است و بايد در هنگام ثبت نام، نوع امتحان مورد نظر را در فرم ثبت نام قيد كند.

 

بخش Speaking
زمان : 11 تا 14 دقيقه

امتحان بصورت يك مصاحبه رو در رو ميباشد و شامل سه بخش است.

· بخش اول 4 تا 5 دقيقه بطول مي انجامد و بايد به سوالات عمومي و شخصي در مورد محل زندگي، شغل، وضعيت خانوادگي و علايقتان جواب دهيد.

· در بخش دوم بايد به مدت 2 دقيقه در مورد موضوعي كه به شما داده ميشود صحبت كنيد. قبل از آن يك دقيقه فرصت داريد تا در مورد موضوع فكر كنيد و يادداشت برداريد. پس از پايان 2 دقيقه، به يك يا دو سوال در مورد موضوع صحبتتان بايد پاسخ دهيد.

· در بخش سوم به مدت 4 تا 5 دقيقه با مصاحبه كننده صحبت خواهيد كرد. محور گفتگوي شما موضوعي است كه در بخش دوم به آن پرداخته ايد.

كل مصاحبه بر روي نوار ضبط ميشود.

 

بخش Listening

زمان : حدودا 30 دقيقه

تعداد سوال : دفترچه اي حاوي چهل سوال در 4 بخش می باشد.

نوار امتحان Listeningفقط يكبار پخش ميشود. قبل از پخش نوار فرصت داريد تا سوالها را مرور كنيد. پس از پايان يافتن هر بخش، فرصت داريد تا جوابهاي خود را بازبيني نماييد. پاسخها بايد در دفترچه سوالات نوشته شود. با پايان گرفتن نوار ده دقيقه فرصت داريد تا جوابها را از دفترچه سوالات به پاسخنامه منتقل نماييد.

· دو بخش اول شامل موضوعاتي اجتماعي است و مكالمه بين دو يا چند نفر مي باشد.

· دو بخش دوم شامل موضوعاتي دانشگاهي است. يك مكالمه حداكثر چهار نفره و يك كنفرانس، تشكيل دهنده اين بخشها هستند.


بخش General Training Readingزمان : 60 دقيقه براي 40 سوال

دفترچه حاوي متون كه جمعا 2000 تا 2700 كلمه دارند به داوطلب داده مي شود. بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه اي جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نميشود. متون بكار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، كتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غير متخصص است.

· بخش اول در مورد امور روزمره اجتماعي است.

· بخش دوم در مورد جزوات آموزشي واحتياجات رفاهي است.

· بخش سوم شامل يك متن بلند با موضوعي عمومي است.



بخش Academic Reading


زمان : 60 دقيقه براي 40 سوال

دفترچه حاوي 3 متن كه جمعا 2000 تا 2700 كلمه دارند به داوطلب داده ميشود. بر خلاف بخش Listening، زمان اضافه اي جهت انتقال جوابها از دفترچه سوالات به پاسخنامه به شما داده نميشود. متون بكار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات، كتابها و روزنامه ها انتخاب شده اند و مخاطب آنها خواننده غير متخصص است. متون جنبه علمي دارند. حداقل يكي از سه متن، نوشتاري استدلالي است. در صورتي که متن حاوي لغات تخصصي و فني باشد، واژه ‌نامه‌اي کوتاه نيز همراه آن خواهد آمد.



بخش General Training Writing

زمان : 60 دقيقه

براي دو موضوع بايد انشاء بنويسيد.

· در موضوع اول (Task 1) بايد نامه اي به شخصي فرضي بنويسد و در آن مساله يا مشكلي را شرح دهيد. نامه شما بايد حداقل 150 كلمه داشته باشد. اگر نامه اي كمتر از 150 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 20 دقيقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهيد.

· درموضوع دوم (Task 2) بايد نظر موافق يا مخالف خود را نسبت به يك مساله بيان كنيد و بايد حداقل 250 كلمه در مورد آن بنويسيد. اگر انشائي كمتر از 250 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 40 دقيقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهيد.



بخش Academic Writing

زمان : 60 دقيقه

براي دو موضوع بايد انشاء بنويسيد.

· درموضوع اول (Task 1) بايد در مورد جدول يا نموداري كه به شما داده شده است، توضيح دهيد. انشاء شما بايد حداقل 150 كلمه داشته باشد. اگر انشائي كمتر از 150 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 20 دقيقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهيد.

· در موضوع دوم (Task 2) بايد نظر موافق يا مخالف خود را نسبت به يك مساله بيان كنيد و بايد حداقل 250 كلمه در مورد آن بنويسيد. اگر انشائي كمتر از 250 كلمه داشته باشد، از آن نمره كم خواهد شد. بهتر است 40 دقيقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهيد.

 

طریقه ثبت نام :

ثبت نام در سایت سازمان سنجش:

داوطلبان و علاقمندان می بایست به سایتielts.sanjesh.orgمراجعه کرده و ثبت نام نمایند