#معرفی کتاب هوش مصنوعی

کتاب هوش مصنوعی برای معلمان و مدرسه در ۱۷۴ صفحه نوشته رزلاکین، کارین جورج و ماتلو چگورواست. این کتاب تابستان ۱۴۰۲ توسط گروه مترجمان با مدیریت « دکتر حمید رضا کفاش » به فارسی سلیس برگردانده شده است تا عوامل نظام آموزشی را با هوش مصنوعی آشناتر کرده و اطمینان کاربران را برای بهره‌مندی بیشتر از هوش مصنوعی ترغیب و تشویق نماید.
کتاب مدعی است که هوش مصنوعی در مراحل جمع‌آوری و خوشه‌بندی داده‌ها و پردازش و تحلیل آنها به مدد هوش انسانی شتافته و در هم گرایی آموزش حضوری و مجازی نقش‌آفرینی می‌نماید.
کتاب هوش مصنوعی در هفت فصل مرتبط و زنجیروار خواننده را به فهم کاربردی و عمیق از هوش مصنوعی در آموزش رهنمون می‌سازد. هوش مصنوعی به دو صورت نظارت شونده و فاقد نظارت می‌تواند در پیشبرد فرآیندهای آموزش مجازی (کنترل‌پذیر، مدیریت پذیر و قابل ارزیابی) و البته با رعایت آیتم‌های اخلاق در هوش مصنوعی موثر افتد.
به طور خلاصه هوش مصنوعی در ایجاد یک زیست بوم جدید برآمده از تحولات دیجیتال در دستگاه تعلیم و تربیت سنتی ما در امکان استفاده از داده‌ها را به طور گسترده فراهم اورده است.به کمک هوش مصنوعی می‌توان مدل‌های داده محوری ساخت که به اندازه کافی پیچیده بوده و البته کمک‌کار معلمان در کیفیت بخشی به آموزش الکترونیکی باشد.
تهیه و مطالعه کتاب فاخر « هوش مصنوعی برای معلمان و مدرسه » را به همکاران عزیزم توصیه می‌نمایم.
شبیه‌سازی ذهن انسان در کامپیوتر
« علیرضا مهدیه » در خصوص هوش مصنوعی معتقد است:
هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا به اختصار AI به مجموعه‌ای از فن آوری‌ها و تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که به کامپیوتر و سیستم‌های دیگر اجازه می‌دهد تا با استفاده از الگوریتم‌های خاص، داده‌های بزرگ را تحلیل کرده و به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان، تصمیمات درست و منطقی بگیرند؛ هدف اصلی هوش مصنوعی، شبیه سازی قابل قبول عملکرد ذهن انسان در کامپیوتر است.
تمام کلمات، تعاریف و جملات فوق را هوش مصنوعی در تعریف خود نوشته و بازگو کرده است و می‌شود همانند خودش عمیق‌تر نگریست، دید و آموخت که تا چه میزان می‌تواند برای بشریت مفید و موثر و حتی مخرب و ویرانگر باشد