معرفی مقاله

:books:معرفی مقاله:books:
شناسایی عوامل توسعه حرفه ای معلمان
:arrow_backward:️ پدید آورندگان:محمد حسین غلامی نوقاب،هادی پورشافعی،بدری شاه طالبی حسین آبادی

:arrow_backward:️ انتشارات:چهارمین کنفرانس ملی توانمند سازی جامعه در حوزه علوم انسانی و مطالعات مدیریت

:arrow_backward:️ سال انتشار: 1397

:arrow_backward:️ قسمتی از چکیده مقاله:
شتاب روزافزون تحولات در حوزه های زندگی بشر به خصوص در حوزه ی فن آوری، پیچیدگی فزاینده سازمان ها و نیاز روزافزون به تخصص ها، دانش ها و مهارت های مختلف ضمن آنکه جایگاه و اهمیت نظام آموزش و پرورش را ارتقا بخشیده است، به همان میزان انتظارات و مطالبات برای ارائه ی آموزش و پرورش کیفی را افزایش داده است. امروزه معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است و میزان صلاحیت، کارآمدی، علاقه مندی، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده ی کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری وتدریس اثربخش است و باور بر این است که معلم به عنوان یک نیروی اخلاقی، از مهم ترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی محتوایی تعلیم و تربیت است لذا معلمی حرفه ای تخصصی است و صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و فنی توام با مهارت های انسانی و ادراکی را می طلبد. موفقیت هر نظام آموزشی به دانش و مهارت های حرفه ای معلم بستگی دارد. از این رو می توان گفت معلم مهم ترین عنصر نظام آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری و معمار اصلی نظام آموزشی است. جهان به سرعت دگرگون می شود و معلمان نیز مانند دیگرگروه های حرفه ای با این وضعیت رو به رو می شوند که آموزش های اولیه ی آنان در جهان امروز، چندان مفید نخواهد بود و باید به طور مستمر دانش خود را به روز کنند. در این پژوهش ضمن بیان ضروریات حرفه ای شدن معلمان عوامل ارتقای حرفه ای معلمان بیان شده است.

:arrow_backward:️ سعیده باطنی، سرگروه توسعه استان قم  

:arrow_backward:️ لینک گروه تلگرامی دبیرخانه کشوری توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان، مستقر در استان زنجان:point_down:

https://t.me/joinchat/m-IUdcJ3_WliZjY0

 

دانلود مقاله