نقد کتاب انسان و محیط زیست

با سلام

همکاران محترم دقت داشته باشید که : در نقد و بررسی درس انسان و محیط زیست ،

هدف  ، نقد و بررسی عالمانه ي کتاب درسی و مشخص نمودن اشکالات محتوایی و نگارشی احتمالی موجود در این کتاب است . بنابراین انتظار می رود  دبیران ارجمند دروس زمین شناسی و انسان ومحیط زیست  ، محتواي فصول و درس ها ، تصاویر ، جداول ، نمودارها و فعالیت هاي مربوط به هر کتاب را با دقت مورد نقد و بررسی قراردهند.
به منظور ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر ، براي هریک از استان ها  ، فصل یا درس خاصی در نظر گرفته
شده است که
فصل اول ( آب ، سرچشمه ي زندگی )  برای استان قم تعیین شده است . شایسته است همکاران گرامی ، فقط فصل یا درس مربوط به استان قم را تحلیل محتوا نمایند.

نتایج نقد و بررسی انجام شده همراه با پیشنهادات تکمیلی درقالب فایل هاي pdf و word تهیه شده وحداکثر تا تاریخ 96/8/30 به ایمیل گروه ارسال نمایید.

برگزاری نمایشگاه « حفاظت از زمین »

با سلام

گروه زمین شناسی  و محیط زیست استان قم ، در راستای اجرای  برنامه عملیاتی خود و بهره گیری از توانمندیهای دبیران محترم در نظر دارد نمایشگاه « حفاظت از زمین » را با همکاری دبیران محترم و دانش اموزان و اعضاء گروه زمین شناسی و محیط زیست استان اجرا کند. همکاران گرامی با توجه به موارد مندرج در شیوه نامه پیش رو نسبت به انجام دقیق فعالیت مذکور اقدام نمایند .

اهداف :  - کاربردی کردن مطالب علمی کتب زمین شناسی و محیط زیست

               - تقویت حس مسئولیت پذیری دانش اموزان نسبت به منابع زمین و محیط زیست پیرامون خود.

               - شکوفایی خلاقیت دانش اموزان

               - ترغیب ، تشویق و ایجاد رقابت سازنده بین همکاران و دانش اموزان

شرایط شرکت کنندگان : تمامی دبیران و دانش اموزان پایه یازدهم ( درس زمین شناسی و انسان و محیط زیست رشته های نظری – فنی و حرفه ای و کار و دانش ) بدون هیچ محدودیتی می توانند در این فعالیت شرکت کنند.

- نحوه ارسال : همکاران محترم ضمن برگزاری نمایشگاه ، از فعالیت های انجام شده در این زمینه گزارشی تهیه (با استفاده از عکس و فیلم ) و ان را به ایمیل استان ارسال نمایند .

-مهلت ارسال  اثار : پایان فروردین ماه 97

انجام ازمایش خلاقانه زمین شناسی

با سلام

گروه زمین شناسی  و محیط زیست استان قم ، در راستای اجرای  برنامه عملیاتی خود ، اقدام به برگزاری مسابقه « آزمایش خلاقانه زمین شناسی » نموده است . همکاران محترم پس از طراحی آزمایش بر اساس روش علمی ، از مراحل مختلف آزمایش فیلم تهیه کرده و ان را به گروه استان ارسال نمایند .

قابل ذکر است همکاران می توانند در طراحی و برگزاری آزمایش از گروه های دانش آموزی استفاده کنند. آزمایش انجام شده در قالب مفاهیم کتاب های درسی ( زمین شناسی- انسان و محیط زیست) می باشد.

مهلت ارسال اثار : 30 بهمن ماه 96

مسابقه طراحی سوالات دانشی و فرادانشی

با سلام

احتراما به استحضار می رساند : در سال تحصیلی جاري ، اجراي فعالیت تهیه وتدوین بانک سئوالات استاندارد از کتب درسی انسان و محیط زیست و نیز زمین شناسی پایه یازدهم از جمله فعالیت هاي پیش بینی شده در برنامه عملیاتی دبیرخانه راهبري درس زمین شناسی وانسان ومحیط زیست ( مستقر در استان چهارمحال و بختیاري) است .


 هدف از اجراي این برنامه ، تهیه نمونه سئوالات استاندارد براي کتب درسی زمین شناسی و انسان ومحیط زیست بوده وبنابراین  دبیران ارجمند دروس زمین شناسی و انسان ومحیط زیست  ، مجموعه اي از سئوالات استاندارد از فصل اول زمین شناسی پایه یازدهم  (آفرینش کیهان و تکوین زمین )در دوبخش دانشی و فرادانشی تهیه نمایند . شایسته است در طراحی سئوالات به تمامی سطوح حیطه هاي شناختی ، نگرشی و مهارتی توجه نموده و ضمنا سئوالات تهیه شده داراي تنوع ظاهري باشند ( مانند : کوتاه پاسخ ، صحیح غلط ، چندگزینه اي ، جورکردنی ، انتخابی ، گسترده پاسخ ، مقایسه اي ، حل مسئله و...)

 

مستدعی است همکاران محترم نمونه سوالات تهیه شده خود را در قالب فایل های word  و Pdf  حداکثر تا  96/9/27  و از طریق پست الکترونیک به گروه زمین شناسی و محیط زیست استان ارسال فرمایند.
 

 با تشکر

نظر خواهی در مورد جدول دروس

با سلام

احتراما ، به استحضار می رساند ، نظر به اینکه جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه (مصوبه نهصدو بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش) از سوی وزارت متبوع ، اعلام گردیده است ، لذا از کلیه ی همکاران محترم  تقاضا داریم نظرات خود را ( در قالب انتقادات و پیشنهادات ) و با توجه به موارد ذیل ، از طریق پست الکترونیکی به دبیرخانه راهبری درس زمین شناسی ( به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ) و یا گروه استان ارسال فرمایند :

1- نظر به اهمیت موضوع و لزوم انعکاس سریع دیدگاه ها و انجام پیگیری های بعدی ، مهلت ارسال نظرات حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خواهد بود.

2- شایسته است همکاران محترم ، متن نظرات را با دقت تایپ نموده وپس از پرینت و امضا ء ، فایل اسکن شده ی مربوطه را به ایمیل دبیرخانه ارسال فرمایند.

3- لازم به ذکر است ، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه مستقیما توسط شورای عالی آموزش و پرورش تدوین وابلاغ شده و دبیرخانه های راهبری دروس ونیز گروه های آموزشی ، دراین زمینه همکاری یا نقشی نداشته اند.

 

 

با تشکر

فراخوان مقاله

سلام خدمت همکاران

با احترام  ، به استحضار میرساند به منظور بهره گیری از تجارب دبیران ارجمند  ،  اداره تکنولوژی‌وگروه های آموزشی متوسطه  ( گروه زمین شناسی - انسان و محیط زیست ) با هماهنگی دبیرخانه راهبری زمین شناسی اقدام به  گردآوری و ارسال مقالات علمی و آموزشی همکاران محترم نموده است . بدیهی است مقالات مفید و منتخب در سایت دبیرخانه راهبری درس زمین شناسی درج شده  و برای  کلیه مقالات ارسالی گواهی کیفیت بخشی صادرخواهد شد.

موضوع مقالات مورد درخواست به شرح زیرمی‌باشد

1-     شیوه های توانمندسازی علمی و حرفه ای دبیران 

2-     نقد محتوایی کتب درسی زمین شناسی سال سوم و انسان ومحیط زیست

 3-     خلاقیت ونوآوری در آموزش زمین‌شناسی

در پایان از همکاران گرامی انتظار می رود مقالات خود را فقط در قالب فایل  pdf و  منحصرا"   از طریق پست الکترونیک گروه زمین شناسی استان ارسال نمایند.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">http://این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دعوت به همکاری

سلام خدمت همکاران گرامی

با آرزوی قبولی طاعات و عزاداریهای شما عزیزان و موفقیت روز افزون در سال تحصیلی جدید ، از شما عزیزان خواهشمند است با توجه به تغییر کتب ، ما را با نظرات و انتقادات خود در بهتر اجرا شدن فعالیت های گروه یاری کنید.

با تشکر

اولویت تدریس درس کتاب انسان و محیط زیست

اولویت تدریس کتاب انسان و محیط

با احترام  بخشنامه ی مربوط  به اولویت بندی تدریس درس  انسان و محیط زیست  به پیوست تقدیم حضور می گردد. لازم به ذکر است تا کنون از سوی معاونت آموزش متوسطه ی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ی دیگری مغایر با مفاد این نامه ، صادر نگردیده است.


جهت دریافت بخشنامه فوق اینجا را کلیک کنید.