تجهیز آزمایشگاه ها

با سلام و احترام خدمت مدیران محترم آموزشگاه های سطح استان

با توجه به اهمیت آزمایشگاه در مدارس و نقش پر رنگ آن در امر آموزش و یادگیری دانش آموزان، گروه آموزشی آزمایشگاه علوم استان، آماده همکاری با مدیران محترم مدارس جهت مشاوره در زمینه مواد و وسایل مورد نیاز و تجهیز آزمایشگاه به امکانات لازم می باشد .

مدیران محترم میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با آقای کریمی تماس بگیرند. شماره تماس:   09127497809

جلسه دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش جناب آقای مهندس زرافشان با مسئولین آموزش و پرورش

در تاریخ 93/11/29 در سالن همایش خانه معلم(شماره 2) ساعت 10 صبح ، جلسه معاون وزیر آموزش و پرورش با مسئولین آموزش و پرورش استان قم، جناب آقای دژاگام، مدیر کل محترم و آقای یاری معاون آموزش و مسئولین نواحی به همراه معاونین و کارشناسان آموزش و نمایندگان مدیران ، که حضور داشتند.برگزار شد.

در ابتدا جناب آقای دژاگام ضمن خیر مقدم به مهمانان، فعالیتهای آموزشی استان را ذکر نمودند و از آقای زرافشان درخواست حمایت بیشتر از آموزش و پرورش استان قم نمودند. در ادامه ، مسئولین نواحی و مناطق در مورد معرفی منطقه جغرافیایی و فعالیتهای منطقه خود اشاره کردند و درخواستهای خود را از وزارتخانه در زمینه حل مشکلات خود ، اعلام نمودند.

برنامه بعدی سخنان نماینده مدیران بود که با آقای زرافشان مطرح نمودند و در ادامه جلسه ، از صحبتهای آقای زرافشان استفاده نمودیم که چکیده ای از سخنان ایشان به شرح ذیل می­باشد:

1-توجه به عملیاتی کردن بخشهایی از سند تحول و نیز توجه به چشم انداز نظام تحول در افق 1404 مدرسه مورد انتظار

2- مدرسه دارای توان برنامه ریزی و  همچنین ، برنامه محور باشد و دارای توان تصمیم گیری و خودارزیابی و مشارکت پذیر و نقدپذیر باشد.

3-در سند تحول ، برای دانش آموز ، ویژگی­هایی ذکر شده است از جمله ساحت علمی – فناوری ساحت اعتقادی و عبادی – اجتماعی، سیاسی – زیستی – ساحت زیباشناختی و هنری

4- در ادامه ایشان بر چگونگی ساماندهی نیروهای انسانی و توسعه شاخه فنی و حرفه ای و چگونگی انجام هدایت تحصیلی بر پایه علاقه و استعداد و نیز نیاز و امکانات اشاره نمودند.

و در انتها جناب آقای دژاگام به جمع بندی مطالب جلسه پرداختند وبیان  نمودند که تنها راه پیشرفت، برنامه محور بودن می­باشد و از فعالیت کلیه همکاران و مدیران تشکر و قدردانی نمودند.

نکات جذاب مدیریتی

- اگر می­ خواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سخت­تر کار کنید.

- اگر کسی به راستی از شایستگی خود، بهره گرفته و سخت کار کند، همه چیز امکان­پذیر است.

- هر کاری را باید کسی انجام دهد که شایستگی آن را دارد.

- هر چه که می­خواهید انجام دهید، مجسم کنید که انجام داده­اید و سپس از خرد خود ، بهره بگیرید خواهید دید که می­توانید آن کا ررا انجام دهید.

-  مردمی که منفی باف و ترسو هستند و به آسانی، همه چیز را رها می­کنند، هرگز کار مهمی انجام نخواهند داد.

- امکانات در هر حیطه کاری، پنهان هستند و این شما هستید که باید آنها را کشف کنید.

- ناامیدی و شکست حتی ، در نوآورانه­ترین کارها، به وجود می­آید، ولی مهم این است که اراده کنید و پایان کار خود را در نظر بیاورید، مهم نیست آن کار چه باشد.

- مانند اهل فکر ، عمل کنید و مانند اهل عمل ، فکر کنید

- وقتی نوبت به ملاحظات ضروری در زمان ادغام می­رسد، به خودتان زحمت اولویت بندی ندهید، بجنبید.

- بردن شاید همه چیز نباشد، ولی باختن هیچ چیز نیست.

- رسیدن به اهداف دشوار، سخت­تر است، ولی منافع پایداری برایتان به دنبال دارد. تنها افراد ضعیف به فکر رسیدن به اهداف آسان هستند، که اغلب هم در پایان شکست می­خورند.

- اگر نمی­دانید جریان چیست، نگران نباشید، به جای نگرانی ،خودتان را در بطن آن قرار دهید.

- خردمند کیست؟ کسی که از همه می­آموزد

- آمادگی داشتن به معنای امیدوار بودن  به رخ دادن بهترین اتفاقات نیست، بلکه به این معناست که به هر قیمتی که شده تدبیری برای مقابله با بدترین­ها بیندیشیم.

- دنیای واقعی همین است، با آن کنار بیایید.

- بزرگترین دارایی انسان دانشی است که از طریق تجربه­ای طولانی آن را به دست آورده و به وسیله آن می­توان انسان­های بزرگ را هدایت کرد.

- با واقعیت همان طور که هست روبرو شوید، نه آن طور که بوده یا شما می­خواهید باشد.

- قدرت ، یعنی توانایی ایجاد تغییر، پس اگر قدرتی دارید و از آن استفاده نمی­کنید، آن را تلف می­کنید.

- بعضی از مردم دلشان می­خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده­ای دیگر کاری می­کنند که آن اتفاق رخ دهد.

- به ارث بردن قدرت ،اغلب آسان­تر از به دست آوردن آن است. ولی تحویل آن به نفر بعدی معمولا به طرز شگفت­انگیزی دشوار است.

- ما معمولا قدرت را به ارث نمی­بریم، اغلب برای به دست آوردن نفوذ ، می­جنگیم. و برای بدست آوردن آن باید استعداد رهبری خود را به قوت بسیار نشان دهیم.

نکات خواندنی

- مهم نیست آدمی چند جلد کتاب خوانده است. به چه جاهایی سفر نموده و چند بهار از عمرش گذشته است اما مهم  این است چه به دنیا هدیه می­دهد. مهم این است که از فرصتی که در اختیار دارد چه ردی از خود بر جای می­گذارد. یکی می­نویسد تا ردی از خود برجا گذارد و یکی به دیگران می­آموزد آنچه را می­داند تا شاگردانش ردی به جای مانده از او باشند و بعضی با ثروت­شان کاخ­ها و ساختمان­های اهدایی می­سازند تا نامی از خود بجای بگذارند.

- از انشتین نقل شده است که اگر یک ساعت برای نجات جهان ، فرصت داشتم 55 دقیقه را صرف تبیین و روشن نمودن مسأله می­نمودم و پنج دقیقه را صرف عمل می ­نمودم

- تربیت ما نباید سوگلی پرور باشد(انسانی که همیشه در کانون توجه است)

- با انسان­های تحصیل کرده ارتباط برقرار نمودن سخت است

- ما فرهنگ صراحت گویی نداریم

- از مدیریت سرهنگی به مدیریت فرهنگی روی بیاوریم

- کودکان و نوجوانان امروز متفاوت­تر، باهوش­تر، سر و زبان دارتر و بیشتر در کانون توجه ­اند

- هر کاری که بدون تفکر انجام می­دهیم جزو شخصیت ماست و نهادینه شده است

- ژاپنی­ها مدعنی­اند که پیشرفت خود را مدیون سرمایه­گذاری در دوره ابتدایی هستند

-در سرزمین ما ،هر کس دوست دارد تجربه مدیریتی­اش را برای خود نگهدارد

- در سازمان­ها ، باید عقل گذشته در دستان نیروی جدید باشد

- انسانها اغلب به دنبال راه حل­های ساده نیستند سازمان­ها هم همین طورند

- با چند شاخص محدود ، هرگز نمی­توان یک سازمان را ارزیابی نمود

- نیازها متغیراند و انسانها متفاوت و دارای نیازهای متفاوت

- اگر انسان باهوش بالا ، را در قسمتی از سازمان به کار بگیریم که کارش تکراری باشد هرگز موفق نخواهد بود

نکات جذاب مدیریتی

-اگر می­خواهید در اوج بمانید، باید به همان اندازه سخت­تر کار کنید.

-اگر کسی به راستی از شایستگی خود، بهره گرفته و سخت کار کند، همه چیز امکان­پذیر است.

-هر کاری را باید کسی انجام دهد که شایستگی آن را دارد.

-هر چه که می­خواهید انجام دهید، مجسم کنید که انجام داده­اید و سپس از خرد خود ، بهره بگیرید خواهید دید که می­توانید آن کا ررا انجام دهید.

- مردمی که منفی باف و ترسو هستند و به آسانی، همه چیز را رها می­کنند، هرگز کار مهمی انجام نخواهند داد.

-امکانات در هر حیطه کاری، پنهان هستند و این شما هستید که باید آنها را کشف کنید.

-ناامیدی و شکست حتی ، در نوآورانه­ترین کارها، به وجود می­آید، ولی مهم این است که اراده کنید و پایان کار خود را در نظر بیاورید، مهم نیست آن کار چه باشد.

- مانند اهل فکر ، عمل کنید و مانند اهل عمل ، فکر کنید

-وقتی نوبت به ملاحظات ضروری در زمان ادغام می­رسد، به خودتان زحمت اولویت بندی ندهید، بجنبید.

-بردن شاید همه چیز نباشد، ولی باختن هیچ چیز نیست.

-رسیدن به اهداف دشوار، سخت­تر است، ولی منافع پایداری برایتان به دنبال دارد. تنها افراد ضعیف به فکر رسیدن به اهداف آسان هستند، که اغلب هم در پایان شکست می­خورند.

-اگر نمی­دانید جریان چیست، نگران نباشید، به جای نگرانی ،خودتان را در بطن آن قرار دهید.

-خردمند کیست؟ کسی که از همه می­آموزد

-آمادگی داشتن به معنای امیدوار بودن  به رخ دادن بهترین اتفاقات نیست، بلکه به این معناست که به هر قیمتی که شده تدبیری برای مقابله با بدترین­ها بیندیشیم.

-دنیای واقعی همین است، با آن کنار بیایید.

-بزرگترین دارایی انسان دانشی است که از طریق تجربه­ای طولانی آن را به دست آورده و به وسیله آن می­توان انسان­های بزرگ را هدایت کرد.

-با واقعیت همان طور که هست روبرو شوید، نه آن طور که بوده یا شما می­خواهید باشد.

-قدرت ، یعنی توانایی ایجاد تغییر، پس اگر قدرتی دارید و از آن استفاده نمی­کنید، آن را تلف می­کنید.

-بعضی از مردم دلشان می­خواهد اتفاقی رخ دهد، برخی دیگر آرزوی رخ دادن آن را دارند، و عده­ای دیگر کاری می­کنند که آن اتفاق رخ دهد.

-به ارث بردن قدرت ،اغلب آسان­تر از به دست آوردن آن است. ولی تحویل آن به نفر بعدی معمولا به طرز شگفت­انگیزی دشوار است.

-ما معمولا قدرت را به ارث نمی­بریم، اغلب برای به دست آوردن نفوذ ، می­جنگیم. و برای بدست آوردن آن باید استعداد رهبری خود را به قوت بسیار نشان دهیم.

نکات خواندنی

- مهم نیست آدمی چند جلد کتاب خوانده است. به چه جاهایی سفر نموده و چند بهار از عمرش گذشته است اما مهم  این است چه به دنیا هدیه می­دهد. مهم این است که از فرصتی که در اختیار دارد چه ردی از خود بر جای می­گذارد. یکی می­نویسد تا ردی از خود برجا گذارد و یکی به دیگران می­آموزد آنچه را می­داند تا شاگردانش ردی به جای مانده از او باشند و بعضی با ثروت­شان کاخ­ها و ساختمان­های اهدایی می­سازند تا نامی از خود بجای بگذارند.

-از انشتین نقل شده است که اگر یک ساعت برای نجات جهان ، فرصت داشتم 55 دقیقه را صرف تبیین و روشن نمودن مسأله می­نمودم و پنج دقیقه را صرف عمل می­نمودم

-تربیت ما نباید سوگلی پرور باشد(انسانی که همیشه در کانون توجه است)

-با انسان­های تحصیل کرده ارتباط برقرار نمودن سخت است

-ما فرهنگ صراحت گویی نداریم

-از مدیریت سرهنگی به مدیریت فرهنگی روی بیاوریم

-کودکان و نوجوانان امروز متفاوت­تر، باهوش­تر، سر و زبان دارتر و بیشتر در کانون توجه­اند

-هر کاری که بدون تفکر انجام می­دهیم جزو شخصیت ماست و نهادینه شده است

-ژاپنی­ها مدعنی­اند که پیشرفت خود را مدیون سرمایه­گذاری در دوره ابتدایی هستند

-در سرزمین ما ،هر کس دوست دارد تجربه مدیریتی­اش را برای خود نگهدارد

-در سازمان­ها ، باید عقل گذشته در دستان نیروی جدید باشد

-انسانها اغلب به دنبال راه حل­های ساده نیستند سازمان­ها هم همین طورند

-با چند شاخص محدود ، هرگز نمی­توان یک سازمان را ارزیابی نمود

-نیازها متغیراند و انسانها متفاوت و دارای نیازهای متفاوت

-اگر انسان باهوش بالا ، را در قسمتی از سازمان به کار بگیریم که کارش تکراری باشد هرگز موفق نخواهد بود